{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Udlån {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et par spørgsmål ang. udlån af en evt. hest. Hvor mange regler/kriterier kan man tillade sig at opstille, hvis man overhovedet kan det?

Her tænker jeg f.eks.... Kan man forlange en evt. låner at hesten skal stå et sted, hvor den er ude min. x antal timer om dagen og at der er hø på folden?

Kan man tillade sig, at gå ind og bestemme hvilket foder de skal benytte, hvis man nu selv har erfaret at hesten fungere rigtig godt på et bestemt foder? I dette tilfælde fordi hesten har problemer med løs mave, men problemet er på et minimum ved at bruge et bestemt foder.


Hvad er jeres mening omkring dette? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån
  • #1   11. jun 2015 Det ville jeg syntes var ok. Det er jo trods alt stadig udlåners hest.
    Men tror det kommer an på den enkelte låner om de er ok med det smiley


  • #2   11. jun 2015 Som udlåner er det din hest, og derfor kan du jo fuldstændig bestemme hvad du vil udlåne den under af regler.

    Som låner må du jo vurdere om du har lyst og mulighed for at låne hesten, hvis der skal overholdes en masse forskellige regler.

    Mvh Charlotte


  • #3   11. jun 2015 Ja det kan du sagtens, det er stadig udlåners hest og se krav du f.eks skriver her er under ingen omstændigheder urimelige;)

  • #4   11. jun 2015 Det er heller ikke fordi foderet er dyrt, eller at hun skal have voldsomme mængder. En sæk koster 210 og holder knapt to måneder, og så får hun lucerne ved siden af. Overvejer lidt at udlåne min pony ud (forsøgte det sidste år uden held). Men synes lige jeg var nødt til at høre, om det overhovedet var muligt, at sætte sådan nogle kriterier op for en evt. låner smiley



  • #5   11. jun 2015 Det skal lige siges at i alle de år jeg har haft hende, har hun døjet med dårlig mave, uden at dyrlæge kan finde årsagen.

    Hun ligner heller ikke en der har problemer med fordøjelsen, hun optager maden fint, har en pæn pels, masser af energi og er faktisk på kur, fordi hun er blevet for fed. Hov!

    Nå, men jeg har så forsøgt med noget foder der skulle hjælpe på fordøjelsen, og nu skiftet til et af samme mærke, men uden stivelse. Og de sidste par måneder har der mere eller mindre intet været med maven smiley Og ser jo selvfølgelig gerne at det fortsætter, også selvom hun evt. skal lånes ud smiley


  • #6   11. jun 2015 Din hest dig der bestemmer ganske simpelt..

    jeg lånte min ud her for 2 år siden, og der havde jeg krav om hvor meget den skulle gå ude mindst, hvordan den skulle rides, hvilken smed de skulle bruge, at der kun måtte springes når jeg var til stede det første lange stykke tid og meget meget mere, simpelthen i håb om ikke at få en ødelagt hest hjem, hvilket jeg desværre fik, men det er en anden side af historien


  • #8   11. jun 2015 Okay, det glæder mig at høre, at det ikke er fuldstændig urimelige krav jeg stiller, og er godt nok ked af at høre om din hest Maria C smiley Må godt nok være forfærdeligt, at få en ødelagt hest hjem igen, specielt når du har gjort så meget, for at det netop ikke skulle ske.

  • #9   11. jun 2015 Fik en hest hjem der i mindst 1 af de 2 måneder han var udlånt havde stået alene, den anden måned var han blevet rykket mellem den ene heste flok til den anden fordi han efter at være blevet tævet af den første flok han stod med ikke kunne fungere med resten, han var ked og gad ikke engang mine heste hjemme hos mig som han aldrig har haft problemer med..

    udover det fik jeg en hest hjem der var redet så meget på forparten at han var et muskel bundt på forparten men ikke havde en eneste muskel på bagparten, kostede lige massør og 6måneders genoptræning..


  • #10   11. jun 2015 Ej, det er fandeme øv smiley Og stakkels hest.

  • #11   11. jun 2015 Det kan du sagtens tillade dig, det er din hest.

    Da jeg udlånte min pony, havde vi også forskellige regler, feks. At den skulle gå med 4 sko, og at den skulle være ude x antal timer. smiley


  • #12   11. jun 2015 Da jeg havde lånt min springpony ud, havde vi bl.a. som krav at han fortsatte på sit "gammelmandsfoder" og at han kom ud minimum 5 timer dagligt, så det synes jeg sagtens du kan. Vi havde opstillet en del retningslinjer og hellere være på den sikre side fra start af, end at komme og stille krav lige pludselig - det kunne jeg forestille mig godt kunne skabe en lidt presset stemning og følelse af kontrol fra låners side af. Det er jo trods alt ejers hest, og i sidste ende er det jo op til hende, hvem hun vil låne sin hest ud til. Et eller andet sted siger det jo også noget om kommende låner, hvis de på forhånd ikke vil gå med til at hesten kommer det antal timer på fold den har brug for eller får det foder, som den fungerer bedst på smiley

  • #13   11. jun 2015 I skal have mange tak for de gode svar smiley det giver mig lidt at tænke over, og det lyder umiddelbart ikke til at jeg ind til videre, har særlig mange regler evt. Låner skal opfylde, og super at vide at jeg godt kan opstille sådan nogle krav, og det måske endda er helt så unormalt med en masse kriterier til låner/opstaldningsstedet smiley

Kommentér på:
Udlån

Annonce