{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Useriøse henvendelser - at advare andre? {{forumTopicSubject}}

Ja, noget jeg TIT tænker over, når jeg ser en bestemt person der altid henvender sig på ALT!

Hun skriver på ALT, og jeg mener virkelig ALT, det er udstyr til hest og rytter (alt fra hovrenser til 10 kr., til sadler til 15000kr.+, eller strømper til 20 kr., til stævnejakker til 3000 kr.), gårde der er tilsalg, steder der tilbyder opstaldning (og selvom hun ellers selv har oprettet en annonce med at hun tilbyder opstaldning og hun har selv hesten hjemme) - ja selv heste der koster alt fra gratis og til flere 100 000 kr. (selvom hun ikke skal have en ny hest/pony, om så den var gratis, ved at hendes familie ikke vil synes om det da de synes de har heste nok).

Pigen er 12/13 år gammel, og sandheden er at hun skriver på så mange ting, men køber aldrig noget, jeg har indtil videre fået MANGE useriøse henvendelser fra hende på sadler, underlag, hutter samt næsebånd, lædergrimer, fortøj og pandebånd, hvilket de sidste fire ting er noget jeg selv laver.
Da hun henvendte sig til mig første gang tænkte jeg ikke over at det kunne være en useriøs henvendelse. Det var ang. en sadel jeg havde tilsalg. Hun ville gerne se den, og gerne prøve den - her var jeg så utrolig naiv, at jeg sagde ja uden at tage et depositum, og hun fik lov til at have den på prøve i 1 uge, hvorefter den enten skulle afleveres til mig i samme stand som jeg afleverede den i, eller også skulle hun købe den (i hvert fald hvis den var blevet beskadiget skulle der betales). Det skal siges at denne aftale var hun helt med på.

Jeg måtte efter en uge SELV hente den oppe i hendes stald (jaja, at gå ind på privat grund, men jeg havde skrevet til hende 5 gange i løbet af dagen, og hun havde set alle beskeder + jeg havde kontaktet hendes søster og fortalt at jeg altså selv gik ind og hentede det nu, hvilket hun godkendte), og da jeg så fandt frem til min sadel hang den uden overtræk (store ting hun havde hængt den op kunne jeg så konstatere), og var blevet totalt skamferet, den var fyldt med ridser, og var gået op i syninger flere steder! smiley
Og det med at betale hvis den blev beskadiget - ja jeg har stadig ikke set skyggen af nogle penge, og forventer det heller ikke ligefrem smiley

Har virkelig lyst til at advare folk imod hende når jeg ser at hun henvender sig på noget (ganske vidst ikke alle ting, da hun jo godt kan være interesseret i nogle små ting som klokker, underlag osv., da jeg ved hun har købt lidt små ting eller byttet sig til noget, hvilket jo er fint nok), i hvert fald når det er noget ang. ejendomme, opstaldning eller heste og ponyer tilsalg, for det kan da bare ikke være rigtig, at hun skal spilde så mange folks tid?

Har faktisk kontaktet en her til aften da jeg VED at det var en totalt useriøs henvendelse, for vedkommende har ingen mulighed for det der står i annoncen.. Og heldigvis blev denne person rigtig glad for at jeg henvendte mig.

Er jeg den eneste der bare ikke kan klare sådan noget, når man bare ved med 100 % sikkerhed, at det er en useriøs henvendelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Useriøse henvendelser - at advare andre?
  • Maja K
    Maja K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12
    #1   29. jul 2015 Hvad hedder hun her på HG?:-)

  • #2   29. jul 2015 Hun er ikke her på HG dog, ikke længere i hvert fald smiley

  • #3   29. jul 2015 Sådan noget det er SÅ træls smiley Jeg har selv oplevet flere der har skrevet på mine annoncer og så har fortrudt, aldrig været interesseret eller bare stoppet med at kontakte mig igen midt i en handel. Jeg bliver SÅ frustreret og sur. Ja undskyld mig, men lad vær som du selv siger at spilde folks tid. Man prøver jo bare at sælge nogle ting som andre kunne have glæde af. Forstår dig fuldt ud!

  • #5   29. jul 2015 Har oplevet det rigtig mange gange, siden jeg slog en annonce op med at jeg lavede pandebånd, næsebånd osv. på bestilling smiley

    Så har de alle skrevet hvad de ønskede det skulle være, og så har jeg vældig fået kontaktet mine leverandører for at høre om de forskellige ting var på lager, og så har jeg aldrig hørt fra dem der "bestilte" igen smiley
    Rigtig træls, og jeg har da heldigvis ikke bestilt noget hjem til at lave de "bestilte" varer smiley


  • #6   29. jul 2015 Mest på Facebook, Rosa.
    Hun har også gjort det ved mig ved en pony jeg skulle sælge for nogle andre.. smiley
    Tror du ikke lige ponyens ejer blev skuffet da jeg sagde at hun var sprunget fra dagen inden betalingen skulle falde? (efter hun havde været væææældig interesseret i 1½ måned..)


  • #7   29. jul 2015 Det er SÅ træls smiley Jeg skulle på er tidpunkt sælge et par gamacher og havde gjort dem klar, jeg manglede bare en adresse og forudbetaling da hun pludselig stoppe med at svare på mine besked og jeg kan se at hun HAR set dem.. Ja nogle mennesker skal man bare ikke stole på - derfor tror jeg også på forudbetaling, depositum osv..

  • #9   29. jul 2015 Ja bestemt - jeg har da også selv fået ombestemt mig, eller stået i en situation hvor pengene pludselig ikke var der alligevel (oftest pga. mine to ponyer, der er evige ulykkesfugle og kommer til skade konstant smiley ) og det har jeg selvfølgelig skrevet til sælger - har oplevet at én blev sur, men det var altså lidt hendes egen skyld at jeg fortrød handlen, da jeg havde rykket for at høre om hun havde fået det hjem (et firma der sælger swarovskisten), og hun havde set beskeden men slet ikke svaret, og havde skrevet flere gange. Sælger reagerer først da jeg skriver at da jeg ikke havde hørt noget fra hende havde jeg fundet varen et andet sted, er du gal mand hun blev gal! Men der var det 3 uger siden jeg havde spurgt om det var muligt, havde i realiteten kun spurgt, havde ikke bestilt noget af hende, men kun skrevet for at høre om det var muligt at bestille denne farve, da hendes hjemmeside var nede, så jeg kunne ikke se det. Fandt et andet sted hvor jeg fik en faktura i løbet af 30 minutter, og varen kom i løbet af 2 dage smiley

  • #11   29. jul 2015 Man bliver hurtig nysgerrig smiley

  • #12   29. jul 2015 Dét gør man helt sikkert, Stump, men har nu ikke lavet dette forum for at hænge nogen ud, mest af alt bare fordi jeg undrer mig over hvordan man kan få sig selv til det smiley

  • #13   29. jul 2015 I den alder tænker man ikke helt klart og internettet burde være mere begrænset når man ikke er ældre. Hun er i hvert fald ikke den eneste useriøse 12-13-årige der findes.. Man må bare håbe at folk er klogere eller, som du, lære af deres fejl smiley

  • #14   30. jul 2015 Folk er generalt bare blevet MEGET useriøse. Henvend dig hvis du er interesseret, og HAR mulighed for at købe! (om det er underlag, trenser, heste) !



  • #15   30. jul 2015 Er fuldstændig enig med dig. Ligeledes er det bare sk*deirriterende, når folk ikke læser annoncen færdig og stiller de samme åndsvage spørgsmål igen og igen, selvom det står tydeligt i teksten

  • #16   30. jul 2015 jeg har virkelig selv været det igennem mange gange, af samme grund så har jeg slet ikke annoncer mere men skriver kun til folk der søger og folk der bor i nærheden og selv kan afhente og betale kontant, jeg har oplevet at en skulle have en sadel på prøve, der gik over en måned før jeg fik den tilbage også var det uden gjord og stigbøjler der var lånt med, dem måtte jeg så selv ud og hente, dernæst har jeg også oplevet købere der har skrevet at de overføre senere, skriver deres adresse osv. og jeg så ikke høre eller ser noget til dem igen, købere der aldrig dukker op, købere der sender forkert adresse for så at hænge mig ud som dårlig sælger osv.
    det er virkelig til at brække sig over..


Kommentér på:
Useriøse henvendelser - at advare andre?

Annonce