{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Forsikring af hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Da jeg kigger på hest kigger jeg self os på forsikring jeg har fået øje på kdh kongeriets hesteforsikring som jeg synes har nogen rimlig priser osv

Men der er jo flere forsikringer man kan vælge i mellem
- Liv/Akut operason
- Liv
- Liv/Uanvendlighed

Har selv tænk på Liv/Uanvendlighed men hvad er forskælden og hvad var jeres grund til i valgte det i valgte ?

Så er der os sygforsikringen
- BRONZE, dækker op til 10.000 kr, selvrisiko 750 kr. Præmien er pr. kvartal 237,- kr, eller pr. år 948,- kr.
- SØLV, dækker op til 25.000 kr, selvrisiko 1.000 kr. Præmien er pr. kvartal 489,- kr, eller pr. år 1.956,- kr.
- GULD, dækker op til 45.000 kr, selvrisiko 1.500 kr. Præmien er pr. kvartal 657,- kr, eller pr. år 2.628,- kr

Har igen selv tænk over Sølv men hvad lage i vægt på da i valgte

Men der er jo os det der hedder forsikrings sum er det noget der er afgørende hvad prisen på hesten er for hvis den nu er 10.000 kan man så ikke forsikrer den for fx 15.000 ?

Men så til sidst er der jo den der hedder ansvarsforsikring hvor valgte i at havde den henne og hvad indebære den forsikring

Håber i kan hjælpe mig med mit lille forvirring øjeblik smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring af hest
  • #1   5. aug 2015 For mig kommer det nok an på hvad hesten du køber skal bruges til??

    Hvis du skal bruge en skovturs hest, er det måske ikke så relevant med en uanvendeligheds forsikring..

    Men er det derimod en ridehest (dressur/spring osv), så ville jeg vælge en med liv og uanvendelighed...

    Jeg har personligt selv valgt et forsikrings selskab, hvor der ikke er selvrisiko på sygeforsikringen.. Synes det er træls hvis man får en regning på 1000 kr et par gange om året (for eks. noget antibiotika eller andet), at der så ingen dækning er fordi det ikke kan svare sig i forhold til selvrisikoen...

    Dertil skal du overveje om du overhovedet vil ofre de penge forsikring koster..

    Min er forsikret 35.000 liv.. 30.000 uanvendelighed og 60% af alle uforudsete dyrlægeregninger op til 25.000 om året uden selvrisiko.. og det giver jeg næsten 6000 kr om året for..

    Hvis man selv sætter 6000 kr til siden om året, så skal der ikke mange år til, før man har sparet forsikrings summen smiley


  • #2   5. aug 2015 Da jeg selv skal til at have hest, og sørger for at budgettere alt, har jeg også prøvet med forsikringer. Du kan lige få et screenshot af hvad jeg har fundet frem til. Udgangspunkt på en hest til 18.000. smiley

    Håber det hjalp. Ellers spørger du bare. Jeg har virkeligt sat mig ind i det forsikringshejs på det seneste, mååske jeg kan hjælpe yderligere. smiley


    profilbillede
  • #3   6. aug 2015 Kathrine - så hvilken forsikring burde jeg have hvis jeg ønsker at forsikre ham for 20.000. Kr og uanvendelighed + sygeforsikring med mindst selvrisiko.? Hvad skal jeg ud med hvert kvartal? smiley

    Mvh TT


  • #4   6. aug 2015 TT - Nu skriver jeg jo kun hvordan min forståelse ligger, og påstår på ingen måde det er det der er det rigtige! smiley
    Men ville mene, at for eksempel den første forsikring i det billede jeg vedlagde før, ville kunne passe dig. Din livsforsikringssum ville så i stedet være på 1200,-, da det er 6% af forsikringssummen.
    Hvis du så derudover vil have en uanvendelig (som jeg ikke har sat mig utroligt ind i, da det ikke er relevant for mig) vil jeg mene du skal af med yderligere 1500,- kr årligt, da det er 7.5% af summen.

    Hvis du tager den standard sygeforsikring, som jeg har gjort, er den årlige præmie på 2300,- kr med en selvrisiko på 1.119,-. (Som så dækker 80%) Men der har man så også en forsikringssum som 30.000 som standard. Så det er jo lige at gøre op med sig selv. smiley

    Dette giver en samlet årlig præmie på 5000,- kr.
    Dette er taget udgangspunkt i Dansk Hesteforsikring.

    Tager du derimod KDH, og så sølvpakken, lyder beskrivelsen således:
    Dækker op til 25.000,- kr, dog max. op til forsikringssummen. Selvrisiko er 1.000,- kr.
    Præmie pr. kvartal 489,- kr eller 1.956,- kr pr. år.
    Og så dækkes der 75%.
    ^Sygeforsikringen alene.
    Liv/Uanvendelig med en forsikringssum på 20.000 lyder 456,- kr pr kvartal og 1824,- kr årligt. (For en hest under 10 år, nu kendte jeg jo ikke lige alderen)

    Giver en pris på 945,- kr pr kvartal, eller 3780,- kr pr år. smiley


    Igen påstår jeg ikke det er helt korrekt - men udelukkende min forståelse. smiley


  • #5   6. aug 2015 Ok.. Mange tak smiley Ingen billigere? smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Forsikring af hest

Annonce