{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Klar til egen hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg'er!
Her er lidt info om mig smiley
Jeg har redet i 3 år, 5 gange om ugen
Jeg har haft halvpart på to vidt forskellige heste
Jeg er 13 år gammel, er rigelig tid efter skole, jeg er ude på rideskolen 7 gange om ugen i ca 5 timer pr dag
Jeg er seriøs med mit ridning, og er meget ambitiøs inden for dressur
Jeg er ca på LB - LA niveau, jeg mangler bare en hest som kan føre mig videre
Jeg elsker at spring, men jeg bliver tit nervøs når springene bliver højere
Mine forældrer overvejede stærkt at købe min gamle art, da hun skulle sælges
Jeg har fået en ny part, men jeg føler bare ikke at vi passer sammen, og der er ikke andre der søger. Jeg føler også selv at jeg er klar til egen hest. Som part er jeg vant til at muge ud, pudse udstyr, alt stald arbejde. Jeg bliver ikke nemt skræmt af heste der kunne finde på at lave et hop, jeg vil meget hellere have en livlig hest, end en hest der bare er det samme hver dag. Jeg tager gerne i mod udfordringer. Jeg har erfaring med dyrlæe besøg, kolik, muk, sur stråle osv..
Alt i alt, en rigtig heste glad pige, med masser af energi! smiley
Vedhæftet, er et billede af mig og min nuværende part, for flere billeder osv, kan du kigge på Persija og Sundancers gallerier! smiley
Synes DU jeg er klar til min egen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klar til egen hest?
  • #1   13. sep 2015 Du lyder som en der er klar smiley

  • #3   13. sep 2015 spørgsmålet er nok nærmere om dine forældre er klar til at du får din egen hest smiley
    Det koster jo en del, men det har de måske med i deres overvejlser, hvis de overvejede at købe din gamle part? Og det er fint at ville en masse med hesten, men viden om div. sygdomme er også en god ting at have.
    hvis dine forældre har en viden omkring heste, eller du har nogen omkring dig som kan hjælpe dig hvis der kommer noget, så syntes jeg da sagtens at du burde kunne få din egen smiley


  • #4   13. sep 2015 Umiddelbart lyder du klar. Jeg synes lige så meget det er dig selv der skal føle godt efter om du har tid, lyst osv - hvilket det lyder til at du har.
    Da vi ikke kender dig er det svært for os og sige om du er klar eller om du ikke er klar.
    MEN vil sige at du er efter hvad du skriver.
    Husk at føle godt efter, og lytte til dig selv. Du ved bedst.


  • #5   13. sep 2015 Du lyder da mere end klar. Men som de andre siger, så er gymnasium et fuldtidsarbejde som du også skal tage hånd om, og så er der ikke tid til at bruge 5 timer i stalden hver dag - kan du håndtere det? Hvis ja, så skulle jeg mene at du er helt klar. Du kan jo evt. få en part et par dage om ugen, når du starter på gymnasium, eller hvad du nu vil efter 9. smiley

  • #6   13. sep 2015 Dertil handler det altså også om profitering, jeg selv kunne fint nå gymnasie, arbejde samt daglig hest. Og jeg kender mange andre som også har kunne, så det syntes jeg altså ikke man skal lade sig skræmme af, men selvfølgelig have det med i overvejelserne smiley

  • #7   13. sep 2015 Jeg synes det lyder som om du er klar, og ikke kun ridemæssigt. Du virker til, at være klar på det daglige arbejde i stalden også.
    Som jeg kan læse, er dine forældre også helt OK med ideen om at du skal have din egen hest. Jeg synes du skal snakke med dine forældre om det, lægge et budget sammen med dem til at se hvad det egentlig koster at have en hest i dit område, og så tage den derfra.
    I gymnasiet er tiden knap. Det kan godt gå an, men det kræver en del. Ikke alle kan holde til det - jeg kunne ikke holde til både gymnasium, hest og job - jeg fik stress og endte med at droppe ud for at kunne komme ovenpå. Jeg er heldigvis igang med skole igen efter 1,5 års pause. Min søster klarer det til gengæld til UG, men hun har så også en part til sin hest 2 gange om ugen. Hun er lidt stresset i perioder, men får altså også tid til venner ved siden af.

    DU lyder klar. smiley


  • #8   13. sep 2015 Du lyder klar. Men ja mere økonomi og forældre der skal kunne være med smiley og så det rart hvis der et par søde heste mennesker i en omgang som kan hjælpe i starten. For det er noget helt andet at få sin egen. smiley held og lykke tror du er meget mere klar end flere andre piger der får pony. Dejligt du har bygget en masse viden op inden du selv skal stå med ansvaret. ( forhåbenligt med masser forældre opbakning)

  • #9   13. sep 2015 Du bliver bare nødt til at huske, hvad du, som sagt, skal efter 9. klasse, om du har tiden og om I har pengene. smiley
    Men umiddelbart, så ja smiley


Kommentér på:
Klar til egen hest?

Annonce