{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Klar til egen pony? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,
Jeg er igang med at overtale mine forældre til at få egen pony, så ville bare lige høre om i synes jeg er klar... Her er lidt om mig og osv:
Jeg har gået til ridning i snart 5 år, på hverdagene går jeg nok til omkring LB-niveau...
Jeg kan tage toget direkte ud til rideskolen fra min skole, så mine forældre behøves ikke at sørge for transport.
Jeg går i 6. Klasse og er 12 år.
Jeg har 100% forældreopbakning, dvs: de tager med til alle stævner jeg skal stille op og er med ude, hvis jeg har haft en dårlig oplevelse (blevet smidt voldsomt af eller lign.)
Min far er 150 % med på det, mangler bare min mor.. smiley
Hvis det er må i også meget gerne komme med gode overtagelses metoder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klar til egen pony?
  • #1   18. maj 2015
    Har du også opbakning til at tilkalde dyrlæge, kiropraktor, tandlæge og sadelmager? ;o). Eller dyrlæge søndag nat? ;o)


  • #2   18. maj 2015 Ja ja, selvfølgelig, det er de 100 % med på smiley

  • #3   18. maj 2015 Jeg har redet siden jeg var 8 år, og jeg er 20 år nu, jeg har lige købt min første hest! Og jeg syntes du skal være opmærksom på hvad du går ind til.

    Min hest kom hjem, og desværre skulle den have smed med det samme. Ikke nok med det fik han muk, og nu revner hans hove igen, så indenfor 18 dage skal han have smed for 2. gang. Hvilket var 500kr første gang og 1100kr imorgen. Så jeg syntes helt klart at dine forældre skal vide hvad det indebærer af pludselige regninger. Jeg kan fortælle at jeg har købt for 900kr for at fjerne hans muk. En microvital kur og en masse shampoo og skin heeler. Jeg har haft hesten i 18 dage, så det er ikke billigt at have hest. smiley

    Dine forældre skal være klar til at smide 1000-15.000 kr på en akut dyrelæge regning hvis det skulle ske.
    Men tænk lige over det en gang til. Jeg har haft part og passet folks heste for at få mere erfaring og det er jeg glad for at jeg har gjort..

    Og så skal der forsikring på hesten.
    syntes du skal vente 1-2 år og få mere erfaring!


  • #5   18. maj 2015 Jeg er helt klar, og ja vi har økonomisk råd til både ferie og pony på samme tid smiley


  • #6   18. maj 2015 Du er tolv år. Helt ærligt tror jeg ikke du klar over, hvad i kan klare og ikke klare økonomisk.
    Lyt til hvad dine forældre siger, og husk du kan altid få en part eller låne en pony.


  • #7   18. maj 2015 Mine børns ridelære gav dem et "godt" argument;) unge mennesker med heste har ikke penge til alkohol og stoffer:) hvilket er tiltalende for de fleste forældre:D det lyder til at du har gjort dig nogle gode overvejelser og når du har dine forældres opbakning er du godt på vej. Mine børn deles om en kat 3 pony, de er 4 og 9 år

  • #8   18. maj 2015 Jeg tror sagtens du kan klare din egen! smiley Hvis I har økonomien og tiden ser jeg ikke nogen grund til ikke at købe en. Der var engang da jeg var igang med at overtale mine forældre til at købe min egen, hvor jeg så lavede en powerpoint præsentation omkring det (altså hvor du regner ud gennemsnitlige priser pr måned pr år..) og sådan skærer det hele ud i pap! Det hjalp faktisk meget på det.. smiley Min far og jeg regnede ud at det sådan ca kostede 56.00,- om året inkl. ALT (det vil sige undervisning, forsikring, dyrelæge, smed, fold, foldording, hø, høordning, boksleje, foder og nolge ekstra penge oven i smiley ) det er godt nok for hest men...
    Nu synes jeg også du er klar til det ridemæssigt smiley


  • #9   18. maj 2015 Det hjælper rigtig meget at kende nogle som selv har hest som så kan give en hel masse gode råd og evt foreslå nogle heste de måske kender eller har set på stævnepladsen. Gerne nogle som i dine forælders øjne er ældre og ansvarlige smiley Ellers kan man starte med en privat part! Så har man prøvet noget andet en rideskolehestene og der er altså stor forskel smiley

  • #10   18. maj 2015 Jeg ville ærligt talt passe en smule på, men det kommer 100% an på din situation. Har selv redet på rideskole i en del år - det har været min eneste mulighed for at ride. Men rideskoler er sjældent gode steder, og jeg synes langt fra man lærer det optimale ved at holde hest. Jeg har lært utrolig meget efter et år på efterskole, hvor jeg blev tildelt en hest - ting, som jeg nok aldrig ville have tænkt over, hvis jeg kom straight from the rideskole og købte en hest.

    Så mit råd er, at du skal tænke dig om og se det fra flere perspektiver - og hav eventuelt nogle garvede hesteejere som backup, der kan hjælpe dig.

    Held og lykke! smiley smiley


Kommentér på:
Klar til egen pony?

Annonce