{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

Dårlig hov {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at min lånehoppe har en bukhov pga en gammel skade. Dette gør at hun er nødt til at gå med sko for at hendes hov ikke bliver lodret. Problemet er at hun har en tendens til at smide skoen på den dårlige hov, og den flækker voldsomt. Hun har idag fået en ny sko på igen, og fået rettet det værste, men synes simpelthen det ser træls ud. Er der nogle der har ideer til ting der måske kan gøre hendes hove stærkere? Hun får biotin og bliver smurt med sådan noget hov-smørelse(ikke hovfedt eller olie).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig hov
  • #1   24. sep 2015 hyppig smed og snak med smeden om problemet med tabte sko -nogengange kan mindre justeringer i beskæring/skoning gøre en verden til forskel.
    Smid evt et par klokker på, og undgå mudder-folde hvor skoene dels kan blive "suget fast" i mudderet og del kan ryge af når hestene skøjter lidt rundt når de bevæger sig.


  • #2   24. sep 2015 Jeg snakker selvfølgelig jævnligt med smeden, og hun går fast med klokker. Der er kun mudret ved indgangen på marken:-)

  • #3   24. sep 2015
    Hesten er for lang i tåen - det er typisk derfor de smider skoene. Så hesten skal ikke nå og få så en så lang tå.


  • #4   24. sep 2015 Billedet er i en dårlig vinkel. Hun er ikke lang i tåen, hun er lodret stående

  • #5   24. sep 2015 Har et andet billede, men Juan desværre ikke sætte det ind

  • #6   24. sep 2015 Ungulat fra Hippolyt er et helt fantastisk produkt til hovene. Det kan varmt anbefales herfra og flere i stalden har samme fantastiske erfaring som mig. Det er dog dyrt, men kan med fordel købes i Tyskland.
    Cornucrescine kan jeg også virkelig anbefale. Det er det til at smøre i kronranden fra Day, Carr and Martin (eller hvad det hedder)


  • #7   24. sep 2015 Min har haft snabelhove. Ved min hjalp det meget at komme over på smuld i sin boks. Og så har hun tre klokker på: 2 på højre og 1 på venstre. På hendes dårlige hov har hun en str L klokke inderst, og en str M klokke yderst. Den inderste klokke er en str for stor, så den går ned og dækker hele hoven. Det hjælper helt vildt, så hun ikke smider skoen!:-) men hold dig fra gummiklokker, og helst også neopren klokker. Helst nogen med en glat overflade.

  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #8   25. sep 2015 Boots udover kunne også være en mulighed. smiley

  • #9   25. sep 2015 Har præcis samme problem med min hoppe...
    Smed hver 5-5 uge og så sørg for at smeden ved hvad han laver!!
    Min smed også sko hver anden dag opnået tidspunkt, men fik en snak med smeden om det (han var også ved at være træt af jeg ringede så tit) og nu er hun ved at være rettet op igen...


  • #11   25. sep 2015 Har en hoppe med samme problem. Hun har meget små hove og lidt bukkehov på det ene ben, og selvfølgelig også altid den sko hun taber. Udover det er hendes horn bare ikke særlig stærkt. Jeg giver hende nu Hoofmaker, som jeg har fået anbefalet og synes der er fremgang. Hun er på 3. md nu. Du skal regne med, at der går nogle mdr før det rigtigt virker. Men sådan er det vist med alle hovprodukter,

Kommentér på:
Dårlig hov

Annonce