{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Kissing spine {{forumTopicSubject}}

Vil gerne høre hvor mange der endelig har fået taget røntgen af jeres hest ryg?
For jeg har min skønne hoppe tilsalg og hun har fået det konstateret, ikke fordi hun lavet ballade, men fordi hun skulle stå et en meget højre pris.
Syntes dette er et stort problem folk er så skræmt af dette.
For i følger af flere dyrelæger er nok ca 45% af dk hest der har det men folk ved det bare ikke fordi man som regel kun tager billeder af ben selv om det er en hest til 50-60,000kr

Vil bare gerne høre hvad tænker i og har i fået taget billeder af ryg også i forbindelse med køb.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kissing spine
  • #1   30. sep 2015 Der er taget billeder af alle mine heste jeg har vurderet til salgs priser over 25.000 kr altså inden billeder. Og så bliver prisen jo sat efter billederne smiley

    Dem med fejl er solgt smiley
    Iøvrigt så alt efter hestens alder og hvad kommende køber ønsker at ryge hesten til kan dyrelæge eller køber selv vudere om man kan leve med fejlen.

    Selv har jeg solgt hest med en kat. 2 anmærkning i ryg- altså skulle være udenbetydning men da hesten kun var 4 år stod folk af - trods den var kåret i RDS danskevarmblod og i daglig ridning. Så troede de ikke den kunne holde, hesten blev der for skibet afsted til første og bedste for under 20.000 kr. Desværre. - personligt vil jeg heller ikke selv have heste med fejl hvis jeg kan undgå dem smiley


  • #2   30. sep 2015 Min part har fået konstateret KS via røgten billeder, da han ikke syntes det var spor skægt at trave. Jeg er ikke skræmt af KS, men jeg har virkelig arbejdet med ham intensivt fra jorden i 5 mdr. uden bedring. Enten er jeg så bare ikke dygtig nok til at trææne hans ryg op, eller også er det sværre end som lige så med ham.

    Det er ikke noget jeg er skræmt af, men det har nok gjort, at jeg for fremtiden ikke ville købe en hest med KS, bare sådan lige.


  • #3   30. sep 2015 Jeg fik taget af ryg, da jeg købte min DV
    Når man lægger en del penge til en hest, er det ik de sidste der er problemet.
    Men havde der været noget, ku prisen godt være blevet en anden.
    Om KS havde haft noget at sige, ville afhænge af graden.
    Men på en 6 års hest, der næsten lige er tilredet, sku der helt ik være noget, eller meget lidt, hvis jeg ska købe den.


  • #4   30. sep 2015 Min har via røntgen af ryggen fået konstateret tætsiddende torntappe. De sidder alle sammen snorlige som de skal, men de bagerste sidder meget tæt. Har hun ikke nok muskler er hun problemhest uden lige, da hun så har ondt. Har hun masser af rygmuskler er hun smertefri og sød og rar. smiley

  • #5   1. okt 2015 Købte mine heste som 1 års, så de har hverken været igennem handelsundersøgelse eller rgt af noget som helst.

    Så længe jeg bare selv nyder at eje dem og ride dem uden problemer, så bliver de ikke undersøgt.

    Skulle de sælges, ja så ville jeg putte dem i fuld rgt før salg, da de begge går på middelsvært niveau til stævne i dressur, og de jo derfor kommer til at koste en del.

    Jeg kunne godt finde på at købe med tætsiddende torntappe, men ikke med dissideret kissing spine, hvor de røre ved hinanden.

    Mvh Charlotte


  • #6   1. okt 2015 Hos min rør de ikke hinanden, det er også tætsiddende torntap smiley

  • #7   1. okt 2015 Da jeg desværre har været nødsaget til at aflive min tidligere bland andet pga kissing spine, så var jeg MEGET kritisk, da jeg skulle lede efter min nye hest - der måtte absolut intet være på røntgen...

    Som udgangspunkt synes jeg, at der desværre er en tendens til at heste med røntgenfejl, bliver betegnet som værdiløse heste og udbruglige, hvilket er en skam, da faktum er. at der er mange som sagtens kan fungere helt normalt alligevel og uden gener.

    Men pga, øverst stående erfaring, SKULLE der være røntgenbilleder på min nye hest ! Jeg vil aldrig købe en hest uden at den kommer i røntgen, men det er pga, tidligere erfaring smiley


Kommentér på:
Kissing spine

Annonce