{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Hjælp, er der andre der har prøvet ligende ? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den øv situration at min skønne unghest på 4 år har været faldet på staldgangen smiley
Hun er faldet direkte ned på hendes venstre forknæ, da jeg stod med hendes højre og var ved at rense hendes hov.
Efter faldet havde jeg hende ude at gå og kunne intet se, og efterfølgende har jeg Holdt meget øje med hævelser og ømhed m.m
Men hun har ik haft hævet forben på noget tidspunkt efter faldt , og man har kunne strække hendes ben og bøje det uden hun har vist tegn på ubehag eller smerte.
Hun skulle i sammenråd med dyrlægen have ro i en go uges tid.
Jeg må skridte små ture på hende, men allerede efter 4 dage begynder hun selv og vil trave, og jeg bliver nok overmodig og lader hende da jeg tænker hun selv må føle hun er klar, og på dette tidspunkt er hun helt ren'gående , men efter få dage begynder hun at være uren i trav lige indtil hun bliver ordentlig varm, selvom vi skridter varm i 15 min.
Tænker om der er risiko for en mus eller kan hun bare være sat i træning igen for hårdt og for hurtigt ?
Håber virkelig der er nogen som har kan komme med nogle egne erfaringer eller gode råd som de gerne vil dele (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, er der andre der har prøvet ligende ?
  • #1   3. okt 2015 Jeg ville nok give hende fred og så ringe efter dyrlægen på mandag, lige for at få det tjekket.

    Du skriver at hun er uren indtil hun er ordentligt varm, vil det sige at du rider videre på henden efter hun viser tegn på urenhed?



  • #3   3. okt 2015 Nej nej ikke aflivning, men ro til at komme oven på, synes der er mange der tager hestene meget hurtigt i ridning igen efter skader, for de så kort tid efter står med samme skade eller måske er blevet værre.

  • #4   3. okt 2015 når dyrlægen siger ro i en uge , så er det jo meningen at man som ejer bør holde hesten i ro. også selvom at den gerne vil noget andet

    så du må have dyrlægen ud igen. og så skal du nok regne med at det bliver sagt ro i længere tid end bare i en uge.


  • #5   4. okt 2015 Stald Juel : selvfølgelig bliver hun ik redet selvom hun er uren.
    Jeg har fundet ud a hun bliver mere ren'gående når hun bliver varmere fordi min underviser sagde jeg lige skulle give hende lange tøjler i et par minutter for a finde ud a om det var vedvarende, og da vi konstaterede dette så stoppede jeg også ..
    Anja n : nu det jo ik fordi hun travede 30 gange rundt i ridehallen, men en enkelt 20 meter volte, blot for a få ro på hende igen.
    Og det kan være ret svært a forklare hesten den skal have ro når den tror dens fold er en le Mans bane


Kommentér på:
Hjælp, er der andre der har prøvet ligende ?

Annonce