{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder..
  • #1   11. okt 2015 Min får Equsana Rocky som grundfoder +lidt lucerne. Og så får hun Equsana Body Boost de dage hun bliver redet.

    Og så får hun alt det hø/wrap hun kan spise. Lige pt er det en 7-8 kg.


  • #2   11. okt 2015 regulator complete. vitaminer ,mineraler organiske og en masse urter i. laver en blanding fiber mash fra horsepro og blander i så det er mere lækkert

  • #3   11. okt 2015 Roepiller - indeholder roepiller.. De bliver blødt op i min. 6 timer.
    Det får han morgen og aften.

    Sammen med det, får han vitamin/mineral tilskudsfoder i pille form fra Equsana..

    Midt på dagen får han ca. 300 g. poppede majs, fordi han taber sig af roepillerne, men hans mave er afhængig af at få de roepiller pga. kolik.


  • #4   11. okt 2015 Hvor køber du dine poppede majs? smiley

  • #5   11. okt 2015 dangro har poppet majs

  • #6   11. okt 2015 Vores bliver først og fremmest fodret med alt det wrap de kan spise. Min hoppe på 176 cm, er oppe på 12-15 kg og min pony på 147 cm er lige pt på 8-10 kg.

    Lige nu har de også lidt græs tilbage på foldene, men til vinter når de kommer på jordfold, spreder vi halm og evt frøgræs ind i deres læskur, så de altid har noget tørt & varmt at stå på og lidt at gumle på smiley

    Og så får de roepiller, lucerne og pegasusmix (spillers) 2 gange dagligt, og efter endt ridning får de Irish Mash fra st. Hippolyt.

    Alle vores heste er super velfungerende på dette. Vi har både islændere på hygge og konkurrence niveau, varmblodsheste - og ponyer på konkurrence niveau + en avlshoppe.

    Deres energiniveau er super velafbalanceret, pels, hove og øjne er dejligt skinnende.



  • #7   11. okt 2015 Salvimin grøn + lucerne topmix fra Dangro. Hø ad libitum smiley

  • #8   11. okt 2015 Mine får tørt wrap ad libitum, Uddover det får de roepiller, vitaminer, urter og tang smiley

  • #9   11. okt 2015 Body Boost, lidt hvalset havre med kalvefoder i, vitaminer og lucerne. Og magnesium som tilskud. Derudover 10 kg wrap og masser af græs på folden. Han er en stor hest, der er svær at holde huld på.

  • #10   11. okt 2015 6-8 kg hø/wrap, fordi hun skal have noget at tygge på. 1,5 kg müsli for at hun kan få sine vitaminer og 3 kg havre fordi hun skal have det pga. staldejer....

  • #11   11. okt 2015 Hvornår skal hun have 3kg havre pga. staldejeren?

  • #12   11. okt 2015 Jeg giver 119 kr for en stor sæk hos nordjysk foder i Hobro.
    http://www.nordjysk.com


  • #13   12. okt 2015 Min 5 års DV dreng på 172 i stg, der er i distanceform, får om dagen fordelt på 2 måltider:
    1,5 kg Hippolyt Naturpellets SOLO
    50 gram Linustar
    Og så får han Movicur, som er et ledtilskud

    Han får det at spise fordi det er sundt, økologisk, organisk, fiber og urtebaseret og uden GMO... Derudover er det meget lav på stivelse og sukker, en ting jeg vægter højt smiley
    Han stortrives på Hippolyts produkter smiley

    Ad libitum hø, spiser pt ca 25 kg og så har de stadig lidt græs på folden (og de går stadig på døgnfold)


  • #14   12. okt 2015 Min 5 års haflinger får : speedi beet, lucerne, hyben, grøn salvimin, loppefrøskaller, hø ad libitum pt 12-14 kg om dagen, ølgær og mash.

    Han får speedi beet fordi der kun er 5% sukker og stivelse i ( han har grad 3 mavesår) lucerne fordi det giver ekstra tygge tid, hvilket er godt til en mavesårs hest.

    Hyben, fordi han godt kan li det og det er godt for immunforsvaret, ølgær til hår og negle, loppefrøskaller fordi han spiser jord/sand og mash fordi ellers spiser han ikke noget af sit mad..


  • #15   12. okt 2015 Hø, horselux lucerne og vitaminbolsjer, havens magnesium.

    Simpelt, nemt og fuldt dækkende.


  • #16   12. okt 2015
    Fordelt på 2 måltider

    80 g vitaminer
    En håndfuld lucerne
    To håndfulde heucobs i tør tilstand, opblødes

    Og grovfoder ad libitum i boks i slowfeeder og fold. Spiser alt fra 8-15 kg, det kommer an på hvor længe hun står inde og om det er vådt eller tørt wrap. Måler ikke det jeg ligger ud på folden.

    Hun får det og spise, fordi hun ikke behøver mere, men samtidig vægter jeg højt at hesten altid har noget og tygge i. Der er ikke rigtigt noget stivelse, i det jeg tildeler men pony fungere ganske glimerende med motion en times tid 4-7 dage om ugen :o)


  • #17   13. okt 2015 Hvad får jeres heste at spise?
    - 6 dl af 4 horse balancer fra brogaarden + en stor håndfuld lucerne også fra brogaarden, pt morgen og aften. Udover dette får han om morgen ca 1 kg wrap og aften får han ca 6 kg wrap
    Hvorfor får de det at spise?
    -fordi han skal have noget at spise?
    Hvad er der i jeres foder?
    -godt spørgsmål smiley foderkonsulent ( som arbejder for brogaarden) på stedet har lavet planen smiley


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #18   17. okt 2015 Horsepro elite 750 gr. + Horsepro fiber 1 kg plus wrap ad lib inde og ude, altid i slowfeeder net.

    Hvorfor ? Fordi det virker smiley det er lavt på sukker og stivelse

    Sommer vit. Mineraler og wrap/hø i boksen om natten vores heste har altid mad

    Indhold

    http://www.nag.dk/documents/HorsePro%20Elite.pdf


  • #19   18. okt 2015 Louise Paulin, hun fik det morgen, middag og aften altså fordelt på 1 kg, pr. gang smiley Men nu er vi flyttet, hvor hun bare får vitaminer og hø meget bedre :3

Kommentér på:
Foder..

Annonce