{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

trække på tur? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

jeg har næsten lige fået part på en unghest og han er ikke redet så meget alene på tur. så tænkte på om det ville være nemmere for os begge at trække en tur?
i det tilfælde skal jeg så bare lade ham beholde dækkenet på så han ikke fryser, da det jo ikke kræver så meget?
og lige et bonus spørgsmål, hvad ville ellers være en god måde vi kan øve det med tur og bare at lære hinanden bedre at kende?

tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trække på tur?
  • #1   24. nov 2015 Det kan du sagtens, og ja lad den beholde dækken på. Jeg startede med at trække ture med min lånehest, de første par gange. Det gav os hurtigt et tættere bånd smiley

    At øve tur på, ville jeg starte med at trække ture. Gøre dem længere og længere. Evt have en trækker med i mens du sidder på hesten. Dernæst er det jo bare at komme afsted smiley


  • #4   24. nov 2015 det vil jeg gøre smiley tak

  • #5   24. nov 2015 Jeg skiftede fra dækken til fleecetæppe. For ligesom at indikere at "hey, du er på arbejde nu"
    Men min var også meget afhængig af firkantede rammer og vaner.


  • #6   24. nov 2015 Det jeg gjorde med mine to 3 års ungeheste var at vi red en bestemt strækning sammen med en anden hest de første par gange for at finde ud af hvad du som rytter skal være ekstra opmærksom på, så som biler, cykelister eller den farlige sten som helt klart springer op og spiser hesten i en mundfuld.
    Jeg syntes det afhænger også meget af hvem du og hesten er for nogle typer. Er hesten normalt koldt for alt ville jeg bare sadle op og ride afsted og prøve mig frem. Men er du en lidt nervøs rytter og ikke bryder dig om tanken at hesten kunne blive bange, så tag afsted sammen med andre. Eller hesten meget vimset/ nervøs ville jeg også have nogen med.
    Jeg fortrækker at sidde på hesten selv hvis den går i panik, da hesten så ikke har muligheden for at løbe væk fra mig, da jeg self bliver taget med på ryggen.


  • #7   24. nov 2015 Første gang min blev redet på tur var det faktisk en veninde der gjorde det. Jeg havde ligget syg en uges tid, så jeg skrev om ikke hun kunne skridte en smule på den. Jeg tænkte banen, hun læste det som tur. Hun red ud alene, og med en forventning om at hesten var turvant.

    Jeg havde forventet fortællinger om seriøse omgange af vild panik, men hesten gik som om den aldrig havde lavet andet.
    Så sådan kan man åbenbart også gøre smiley


Kommentér på:
trække på tur?

Annonce