{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

Ride/trække tur? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejede, om ikke man kan ride og trække tur samtidigt?
Ment på den måde, at jeg har en frieserplag som bliver meget ked, når jeg tager min haflinger på tur, så jeg overvejede om det er en god, eller en dum idé, at tage min kæreste med, som så kunne trække plagen? Ville der ske noget ved det, eller er det noget dumt noget at begynde på?
Vil gerne høre jeres mening! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride/trække tur?
  • #1   4. jan 2010 Ja det klart, men ville starte på denne måde..
    Hvordan er det så bedst at lære den at være alene?
    Hun har prøvet det før, og det er kun i starten hun vrinsker..


  • #2   4. jan 2010 Ja, som sagt, ville jeg gøre det med min kæreste, så jeg ikke skulle styre BEGGE heste.. smiley Men jeg tror jeg vil prøve det af i weekenden så!
    Ok.. Jamen jeg har også haft nogle hos hende, men ikke så længe.. Samtidig har radioen kørt smiley

    Der kommer også en tredje her til feb, men der går jo lige lidt tid endnu smiley


  • #3   4. jan 2010 Altså, jeg er enig i, at din plag bør lære at være alene... men samtidig synes jeg, det er en SUPER idé at tage din kæreste og din plag med ud på tur. smiley På den måde har din plag jo din haflinger at støtte sig op ad, mens hun vænner sig til trafik, terræn osv., hvilket er et stort plus. smiley

    Når du så skal lære hende at være alene, ville jeg personligt vælge at gøre det gradvist, hvis jeg var dig. Så det bliver en god oplevelse for hende. smiley Start eksempelvis med lige at trække hende udenfor folden og stå lidt med hende der, til hun slapper af. Ros hende og træk hende tilbage til sin kammerat igen. Gradvist kan du så øge afstand (til de ikke kan se hinanden længere) og tidsrummet, de er adskilt. Det er bare vigtigt, at så snart du får hende til at slappe af, roser du og trækker hende tilbage. Så hun får oplevelsen af, at når hun tager det hele stille og roligt, så kommer hun hurtigt hjem til sin hesteven igen. smiley


  • #4   4. jan 2010 Det er en god ide men den skal også lære at være alene men en gang imellem kan man tage den med og en gang imellem lade være. men det er en super god ide.

  • #5   4. jan 2010 Okay, tak Louise! Det er også sådan vi har prøvet det.. Problemet er bare, at den gamle (kloge? :D) begynder at vrinske når hun ikke ser den anden, og så reagerer plagen jo.. Men vi skal bare gøre det, når de har været på fold og inden de skal have aftensfoder!
    Tak alle sammen, det er rart at få forskellige bud smiley


  • #6   6. jan 2010 Carina ; - hvis den kun virnsker i starten kan den jo godt være alene

    Det er kun naturligt en hest vrinsker i starten..

    Hvis den ikke kunne finde ud af atvære alene ville den stejle og sparke for at komme med


  • #7   6. jan 2010 Det ved jeg ikke noget om, jeg har ikke været den som har været hjemme, når den var alene..
    Men jeg plejer at tænde radioen og så tage afsted.. Men den er meget urolig, hele tiden, selvom den ikke vrinsker.. Og ja, jeg ved godt det er et flokdyr, men det er nok fordi hun først er ved at lære det (;


Kommentér på:
Ride/trække tur?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce