{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part/passer?
  • #1   11. mar 2007 Det snakkede mig og min mor også om igår..
    Sjovt egentlig.. (x


  • #2   11. mar 2007 Team Kløverholm: skal du så selv muge ud og passe ham som din helt egen?

  • #3   11. mar 2007 Jeg passer jo to herlige heste, præcis som var de mine egne..
    Det er 112% gratis.. smiley

    Har også snakket med ejeren om, at hvis jeg ikke passede dem havde hun jo ikke mulighed for at have dem, og hun vil jo ikke a med dem.. Så vi er begge glade for, at jeg passer dem.. smiley


  • #4   11. mar 2007 hvis man har en PART på en hest deles man vel om hesten også skal man vel også deles om de udgifter der er når man har hest. Men passer man bare hesten eller hjælper ejeren med hesten skal man jo ikke give penge for det.

  • #5   11. mar 2007 samme her.. Jeg ride også bare på domino engang imellem. Det er jo dejligt for ejeren for så får hun mulighed for at ride på sin anden hest. Og det er nu hyggeligere at være to om tingene..;)

  • #6   11. mar 2007 ja jeg kunne også bruge en til at hjælpe mig med at ride men det er ikke nemt at finde en!

  • #7   11. mar 2007 altså når man har part skal man da betale kommer self an på om hestn overhoved kan rides
    men tænk på hvad det koster at holde hest
    og hvad det køster at ride på en rideskole

    derfor syntes jeg det er fair at man betaler for en part


  • #8   11. mar 2007 Jeg vil gerne have part på en hest. -Så søger man en hest, som man kan passe lidt som sin egen og have for sig selv nogle dage. Dvs. man betaler for, at få lov at bruge en andens hest.

    Jeg passer en hest. -Så hjælper man en anden person, det kan være alt fra ridning eller boksen. En god gerning eller hjælpene hånd.


  • #9   11. mar 2007 nemlig

  • #10   11. mar 2007 el.

    Hvis en vil have en part, står min hest til rådighed. -Så er det måske fordi man nogle dage slet ikke har mulighed for at tage sig af sin hest, så hvis en står og mangler en part, kan det komme på tale.

    Eller man søger en til at hjælpe - fx. med at ordne boksen de dage man ikke selv kan.


  • #11   11. mar 2007 altså, man kan sige at i en part er der et større ansvar, men også større frihed.

  • #12   11. mar 2007 Jeg rider gratis for en, og jeg gider da ikke ride hos en privat, og give penge for det!

  • #13   11. mar 2007 altså når jeg har haft passer er det gratis men skal de have hal kort, til stævner eller rider de meget på vejen så sko er nødvendigt skal passeren betale der det synes jeg er fair nok

  • #14   11. mar 2007 Jeg passer min venindes hest + rider den og det er gratis, men samtidig har jeg part på en anden pony og det betaler jeg for , det synes jeg er fair nok, når jeg stort set må alt , starte stævner osv. smiley

  • #15   11. mar 2007 Jeg har ikke mulighed for at ha' mine ponyer der hvor jeg bor, så jeg har lånt dem ud til nogle jeg stoler på. De tager sig så af al pasning og alle de daglige udgifter. Men da min shetlænder skulle ha' taget røngten pga. forfangenhed var det da mig selv der tog den regning på mig. Jeg synes at det er mest fair at deles om de faste udgifter og at man så som ejer selv tager de store for dyrlæge og lignende.

  • #16   11. mar 2007 Der er meget forskel på en part og passer i mine øjne... For mig... er en passer en som kommer og passer hesten hvis ejer en dag ikke kan... og spørger så en anden om de kan tage hesten for en..

    En halvpart har en hest fast nogle dage i ugen... hvor man aftaler indbyrdes med ejere hvordan og hvorledes pasningen og plejen skal forgå... Selvfølgelig gør parten faktisk ejeren en tjeneste... men ejer gør jo også part en tjeneste ved at låne sin hest ud...

    Nu hvor heste er en dyr sport... og ikke noget man ligefrem kan blive rig af... og en part slidder også på både hest, sko, udstyr, osv... så derfor syntes jeg kun det er rimeligt at en part betaler et beløb i mrd for det..

    4/500 kr i mrd som de fleste tager for part er jo heller ikke nok til at dække alle de udgifter som høre med... det kan knap nok tage halvdelen af opstaldningen, kommer hvertfald an på hvor man står selvfølgelige hehe..:)

    Men det er et emne som bliver diskuteret meget bla på hestenettet... og det er aldrig et emne man kan blive enige om...


  • #17   6. dec 2012 hvis man ikke vil betale så må man jo selv købe og så kan dem der brokker sig over at skulle betale en halvpart jo se hvad det faktisk koster at holde hest

  • #18   6. dec 2012 akke: Prøv at kigge på datoen... -.-'

Kommentér på:
part/passer?

Annonce