{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

passer/part {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står i den situation at jeg nok skal have en passer/halvpart til misil, da jeg lige har fået arbejde på et slagteri som lærling...
Jeg kan ikke ride ham de tre ud af syv dage i ugen... Og det er der jeg gerne vil have en part til..
Men hvad kan jeg forlange for det, når det er på en rideskole hvor alle faciliteter er???
Der vil også komme nogle perioder hvor jeg skal på skole og ikke er hjemme i seks uger... Hvor hans part så skal passe ham og ride ham...

Det er selvfølgelig mulig at starte stævner på ham...
Men hvad kan jeg tillade mig at tage for at de får part på ham???

De kan bruge ham tre gange i ugen og når jeg er på skole... Men kun dressur...
Og stævner kan der også blive til...

Hvad siger i '???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  passer/part
  • #1   12. feb 2008 kommer an på hvad det koster at have hesten hvor den er.

    og de gange hvor du er væk i lang tid, ved jeg næsten ikke om du kan tage ekstra for


  • #2   12. feb 2008 Det er i videbæk...
    Det ligger mellem herning og ringkøbing...
    Det koster 1625 kr i måneden at have ham til at stå på rideskolen...


  • #3   12. feb 2008 500, syntes jeg ikke er unfair for 3 gange om ugen. skal man betale for halkort eller kontingent til klubben for at kunne ride på stedet eller?

  • #4   12. feb 2008 Ja ved godt at en passer gør en en tjeneste når jeg er på skole... Men jeg gør også passeren en tjeneste ved at de kan leje en hest i stedet for at købe en...
    Man skal betale kontigent men ikke halkort...
    Det betalerr jeg,,,


  • #5   12. feb 2008 okay, der hvor jeg havde min hest på rideskolle skulle alle der brugte hallen som ikke red på elevhold have halkort. det kostede 1000 kr om året, ikke nogen herregård, men var da en udgift.

    Ja det er da en hjælp for passeren, men er jo ikke deres skyld du ikke selv kan komme. og er jo din hest...


  • #6   12. feb 2008 Jeg sys ikke parten skal betale noget. Da det jo er dig der skal havde hjælp.
    Jeg ville personlig aldrig betale for en part, så kan jeg nemt finde en der vil gøre så jeg kan gøre det gratis.
    jeg vil sige man skal tænke sig rigtig godt om.


  • #7   12. feb 2008 jeg synes det ville være okay, at du kan forlange 500 kr hver måned.. selvom det kun er 3 gange i ugen.. men når du så er på skole i et par uger, behøver hun/han så ikke at betale ekstra.. det synes jeg da ville være okay rimeligt.. så hjælper parten med at betale opstaldning og du gør hende/ham en tjeneste ved at leje din pony ud

  • #8   12. feb 2008 Hvis du forlanger penge eller vil gøre det gratis og alle ville have det sådan, var der rigtig mange der ikke ville have mulighed for at kunne dyrke deres sport.
    det er dyrt at have hest, og hvorfor skal en halvpart ikke være med til at betale for smed, foder osv for brugen af hesten


  • #9   12. feb 2008 rider to gange om ugen og der er ridehus 10 minutters skridt væk fra der hvor Quick step står, og betaler ikke noget, passer hende bare de to dage, og fodre, og self. muger ud hos hende, og så går jeg med 2 shettere og 2 hingste på unger 2 år, og betaler INTET

  • #10   12. feb 2008 i er da heldige jer der kan det uden betaling,
    men jeg vil have betaling for brugen af min hest da det også er en kæmpe hjælp for parten da de får noget at ride på.


  • #11   12. feb 2008 Altså der hvor min hest står skal man betale 625 for en halvpart på en elevhest der ikke kan en dyt overhovedet...
    Misil kan gå la6...
    Jeg vil ikke låne min hest ud gratis da jeg også gør en part en tjeneste så de ikke skal ud og invistere i en hest selv...
    Så de kan prøve hvad det vil sige at have deres egen hest...


  • #12   12. feb 2008 Altså parten skal ikke betale for smed, dyrelæge osv...
    Bare de betaler lidt til opstaldning..
    Jeg betaler for at de kan bruge alle faciliteter på rideskolen... Og der bliver muget og det hele...


  • #13   12. feb 2008 ja part på en elevhest er til at lukke og og gøre en vis ting i...

    og min hest er også en man kan komme langt på stævnemæssig.

    jeg betaler self også for smed og dyrlæge osv, men er som sagt også en hjælp for parten da de slipper for en masse udgifter ved at have en part.


  • #14   12. feb 2008 Ja forstår ikke dem der kan gøre det gratis.. Det har jeg hverken lyst eller råd til...
    Men må jo prøve at finde en smiley


  • #15   12. feb 2008 jeg søger også en til min. og ja, jeg har heller ikke hørt om en gratis part... det kunne jeg godt have brugt da jeg gik i 10, så var jeg fri for at rende rundt med de lorteaviser hver weekend

  • #16   12. feb 2008 forstår heller ikke helt det med gratis.. men at give nogle penge (fx 500,-) .. Det er jo ikke meget i den forstand.. Det ville jo koste meget mere at have egen hest.. og det er jo os bare for at føle at have egen hest , altså at have part.. Jeg synes man gør hinanden en tjeneste ved at parten betaler nogle penge, og ejeren har tid til skole og ved hesten har det godt smiley

  • #17   12. feb 2008 Ja jeg vil prøve at finde en:)
    Det tager nok noget tid da jeg er meget kritisk hva min hest angår og han er ikke den nemmeste at ride smiley
    Men den rette rytter skal nok dukke op smiley
    Tak for hjælpen smiley


  • #18   12. feb 2008 CNN vil give dig total ret smiley

  • #19   13. feb 2008 Sikke noget fis at man ikke skal betale for part!
    Ja man gør personen en tjeneste, men man slider på hest og udstyr samt får lov til at ride en andens hest i det hele taget.

    Du kan godt forlange halvdelen af opstaldningen vil jeg tro. I hvert fald ikke under de 7-800kr. Hos mig koster parten 500kr og den er taget af en sød pige. Hun må ride lige hvad hun vil på hende de to dage som hun kan. Og må have hende som sin egen + komme i løse dage. Hun må også starte den.

    På den rideskole jeg førhen gik på kostede en 3. part mellem 4 & 500kr på elevheste der stort set ikke kan en dyt. De fleste havde endda en del unoder. Min hest er helt super i sin ridning og kan komme utrolig langt. Og jeg ser det bestemt ikke som dyrt at jeg tager 500kr. Det er rettere sagt billigt. Især når det er sådan en god hest.


  • #20   13. feb 2008 Jeg er også selv ved at finde en part/passer til min hest.. det er skide svært

    Jeg har prøvet at lade en ride min hest gratis - men det gør altså bare at de ikke føler sig forpligtet.. det er bare sådan noget la la.. og så stopper de bare fra den ene dag til den anden...

    Nu er jeg blevet klogere.. Jeg vil tage 400 kr om måneden.. og så må hun bruge blackie som hun lyster 2-3 gange om ugen... og når jeg er afsted med firmaet...



  • #21   13. feb 2008 CNN

    Nemlig:-) Man er nødt til at være lidt barsk selvom det ikke er sjov.. men ellers står man bare lige pludselig med håret i postkassen..


  • #22   13. feb 2008 Jeg sys også sagtens du kan tage 500-600 kr. Dengang jeg havde min pony havde jeg først en gratis part, men hun kom aldrig som aftalt og dukkede bare op og ville ride de dage jeg selv trænede eller de dage en anden pige lånte ham. Så hun røg ud.

  • #23   13. feb 2008 jeg syntes godt man kan tage 700 kr + forudbetalling+ halv smed, hvis den ikke har sko på, eller andre problemer.
    eller 500-600 kr, hvis den har sko på. måske + hø hvis den får det.


  • #24   13. feb 2008
    kathrine N
    hmm, det syntes jeg er at gå i "små sko" smed regningen er ikke hver måned, og vil man have tilskud til det er det bare at regulere den månedlige betaling. og at hesten får hø, er ejerens beslutning, så det syntes jeg ikke parten skal betale ekstra for.


  • #25   13. feb 2008 jeg tror at jeg vil sætte en annonce i hvor de kan komme og prøve ham og se om kemien passer og så vil jeg tage 600 kr for det...
    Og de seks uger jeg så er på skole skal de selvfølgelig ikke betale mere, men får lov at ride seks dage i ugen...
    Under opsyn af andre på rideskolen..


  • #26   13. feb 2008

Kommentér på:
passer/part

Annonce