{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Hjælp til salg af hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Håber i kan komme med nogle gode råd.
Jeg har en unghest til salg, og hun har været til salg siden januar..
Jeg vil rigtig gerne have hende solgt hurtigst muligt, kan bare ikke selv få hende solgt åbenbart..
Bliver nødt til at komme af med hende snarest, da hun bare står og keder sig, og virkelig fortjener at komme ud et sted hvor overskuddet er til hende (jeg er syg).. Hvad kan jeg gøre for at få hende solgt hurtigt? er allerede gået ned i pris..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til salg af hest
  • #1   7. apr 2016 Jeg meldte mig ind i en masse FB grupper, og fandt ret hurtigt en køber.. Så hvis du ikke allerede er det, så er det helt klart en mulighed! smiley

  • #2   7. apr 2016 Har hende allerede til salg i 4-5 grupper på facebook, DBA, gul og gratis og herinde smiley

  • #3   7. apr 2016 Ja okay.. Kontakter du også folk, som søger? Altså nogen som søger noget ala din hest? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   7. apr 2016 alt for dyr smiley

    sæt prisen til det halve, så burde det være meget nemmere smiley


  • #5   7. apr 2016 Det kommer jo også an på hvad prisen er.. Nu ved jeg ikke hvad hun koster, men det kunne let være, at du sælger hende alt for dyrt smiley
    Husk at det er købers marked smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   7. apr 2016 hesten står til 12.500 kr

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   7. apr 2016 Også er det bare en rigtig mangelfyldt annonce.

    ingen beskrivelse af hesten som sådan. du skriver hesten har fyldige gangarter, men hverken video eller billeder af dette.

    De færreste vil tage kontakt til en sælger, når hesten står til 12.500 kr. og der kun er mark billeder smiley


  • #8   7. apr 2016 Prøv evt på heste-nettet

    Du kan også optimere din annonce en del! Ryd lidt op i din tekst. Især starten måtte jeg læse et par gange, før den gav mening.
    Billederne er ikke dårlige, men de kan blive endnu bedre. Shine hesten op med rosenknopper og få taget flotte professionelle billeder.
    Tænk over hvem målgruppen er, og målret dine annoncer. Folk der leder efter deres kommende dressurhest bliver fanget af andre billeder og tekst end folk der leder efter en soulmate der skal lære tricks og med på skovtur. Lige nu fanger du ingen af delene.


  • #9   7. apr 2016 Nu har jeg ryddet lidt op i teksten, må bare indse jeg ikke er god til at sælge på tekst smiley
    Jeg vil også få taget nogle gode billeder af hende, hvor hun er shinet op, så håber jeg det kan hjælpe smiley

    Det skal lige siges jeg har købt hende for 15000 kr, helt rå..
    Så synes bestemt ikke det er for dyrt jeg har sat hende til, ikke med Zonyx til far.
    Hun har masser af potentiale..


  • #11   7. apr 2016 Det kan også være en fordel at fremhæve de ting hun er god til og samtidig give folk et indtryk af hendes uddannelsesniveau. Hvis hun kan nogen af disse ting, synes jeg du med fordel kan tage det med i din annonce: hun er en god kammerat på folden, der let indordner sig med andre heste, hun er nem at fange, trække med, lægge grime på, gå tur med, stå bundet, blive striglet, få renset hove, hun er vant til at køre i trailer, trafik, hunde eller børn, hun er startet i longe, hun er sadel/trensevant, hun bliver trænet fra jorden flere dage om ugen eller andet.

    Der er stor forskel på om hesten er i hænder hver dag (fx bliver trukket til og fra fold) eller om den er helt rå og svær at fange på en fold. Så selvom hun ikke kan så meget, kan man godt fremhæve det hun kan smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   7. apr 2016 Hvis hesten har så meget potentiale så bliver du nødt til at bevise det via annoncen, altså gennem billeder og video.

    billederne og teksten giver meget et indblik af en normal hest, uden nogen som helst gangarter, altså en næsten værdiløs hest, hvor teksten nærmest siger det modsatte.

    og netop at billeder og tekst ikke hænger sammen, kan ofte gøre så folk tror at du bare overdriver en hel masse fordi at du selv forguder din hest smiley


  • #13   7. apr 2016 Den er 3 år og så burde den været vant til saddel, hovedtøj og alt det andet basale. Den burde også være miljø-trænet en hel masse.
    Hvis den er det, så synes jeg prisen er ok.

    Så mangler der bare en beskrivelse af det i annoncen, samt nogle lækre billeder.


  • #14   7. apr 2016 Undersøg mulighederne for at få hende kåret som sportsaraber, der er kåring i august :-).
    Zonyx er en dejlig hest, og rigtig mange araber avlere bruger ham, fordi han klarer sig så godt i sporten. Men det betyder nødvendigvis ikke, at hans gangarter er blevet avlet videre til din hest. Du bliver nødt til at have noget bevis på dette, i form af billeder og/eller video.
    Evt. smid hende op på araber grupper på facebook, hvor medlemmerne kender til hendes afstamning. Du skal desværre ikke regne med, at mange ikke-araber kendere ved hvem Zonyx er smiley


  • #15   7. apr 2016 her er et par ideer til din annonce. Billede 1 kan være uheldigt taget. Hestens ryg ser kort ud og jeg tænker er der plads til en sadel? Din hest har ikke prøvet at køre i trailer - det tror jeg afholder mange fra at henvende sig, da hesten så måske slet ikke kan transporteres, men det er måske en forkert opfattelse jeg har fået? Jeg savner nogle flere billeder af hesten på staldgang og i interaktion med mennesker omkring sig

  • #16   7. apr 2016 Billederne har du imod dig (eller hesten)
    Der mangler bevægelsesbilleder og et godt hovedbillede.
    Intet skiller sig ud.
    Og det er jo ikke den mest eftertragtet højde på dressurbanen, medmindre hun har en gang noget over middel.
    Hun er ikke tilredet (self pga. alder)
    Så der er lidt ting imod, at det ka gå hurtigt med salg.

    Når nu det haster med salg, ska du gøre noget ekstra for at fange evt. købere.
    Der ville lækre billeder være det første der skaber interessen.
    Teksten er egentlig fin, dog savner jeg måske noget om temperament.
    Måske ska du kigge lidt mere på prisen.

    Hun ser jo skøn ud, så det burde findes nogle derude, som ka falde for hendes udtryk.


  • #17   8. apr 2016 På billedet i fuld figur, står hun lidt akavet på sit ene bagben smiley

  • #18   8. apr 2016 Jeg synes det er en ganske fin hest, og til en ganske fin pris.

    MEN hun er bare ikke så interessant for købere af flere årsager.
    Hendes afstamning er på ingen måder noget, som får folk op af stolene - det gode er dog at hun har en.
    Hendes højde - de fleste vil gerne have noget højere.
    Hendes alder - 3 år er god forstået at man burde kunne gå i gang med hende i år. Men hun er klein at se på.
    Hendes alder gør jo så også at hun selvfølgelig endnu ikke er tilredet, men det trækker ned alligevel.
    Beskrivelsen af hende på dit galleri er ikke så positiv - jeg kan fint overskue det, men mange synes ikke det er sjovt at skulle overtage en hest med den beskrivelse.
    Billederne i annoncen er for dårlige.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg få taget nogle nye billeder - for reelt set synes jeg hun er en smart hest.
    Så ville jeg satse mod at sælge hende som juniorhest eller distancehest pga araberen i hende. Hvad giver pinto-siden ? Spring eller dressur gener ?

    Og sidst men ikke mindst - jeg synes prisen er fair - men hvis ikke køberne kommer, så nytter det jo ikke. Så må du ned i pris til 7-8000 kr, og håbe der vil komme nogle og kigge så.
    Og ellers er der kun hestehandler tilbage, som dog næppe vil give mere end et par tusinder for en lille utilredet araberblanding. Men så er du af med den, har ikke de månedlige udgifter på den, hvis det er økonomien som er stram. Og hesten vil komme et sted hen, hvor den formentlig vil blive tilredet for at øge prisen, og det er måske i hestens interesse at blive solgt som ridehest fremfor rå.

    Mvh Charlotte


  • #20   8. apr 2016 Bedre billeder er allerede nævnt, også af gangarter.

    Jeg vil anbefale at få hende målt helt nøjagtigt.

    For hun har en lidt træls højde, for stor pony og for lille hest.

    Jeg blev afskrækket af, at hun ikke er transportvant. Sådan en hest ville jeg slet ikke kigge på.


  • #21   8. apr 2016 Evt. kigge købs annoncer på heste-nettet og skriv til dem, hvor hun passer ind. Det gjorde jeg, det fik MANGE til at skrive tilbage.
    samt havde jeg min på ridehesten, men han har også vist sig, og stod til en helt anden pris. smiley

    Jeg er af den overbevisning, at de mest seriøse købere til heste i den prisklasse, min var i, er på ridehesten eller everhorse


  • #22   8. apr 2016 Jeg er vild med Zonyx afkom, og hendes mor er jo ret godt kåret, så afstamningen er egentlig ret fin. Går ud fra man vil kunne kåre hende i pintoaraber.

    Hendes højde trækker ned for mange, men jeg syntes den er perfekt. Dog bliver jeg lidt skræmt af din beskrivelse, der lyder som om hun er en lettere tikkende bombe der ikke har prøvet ret meget.

    Jeg ville skrive noget mere om hendes afstamning og kåringsmuligheder samt beskrive hvad hun kan og har prøvet og hvordan hun har taklet de forskellige ting.


  • #23   9. apr 2016 jeg er selv ret vild med hende, og synes prisen er fair.

    det eneste der gør at jeg ikke kommer og kigger på hende, det er hendes højde.

    det er rigtig svært at sælge heste i den højde.


Kommentér på:
Hjælp til salg af hest

Annonce