{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depositum ved salg
  • #1   4. maj 2016 Hvad er perioden på 6 måneder? For det da fuldstændigt sindssygt hvis det er prøvetid. Jeg havde forlangt det halve i depositum.

  • #2   4. maj 2016 Prøve perioden er noget vi er blevet enige om, da han sidste gang, han blev solgt, ikke kunne falde til og sagde fra.
    Så det er for jeg ved, han kan stå der, og at hun ved, han falder til. smiley


  • #3   4. maj 2016 Hvis jeg skal være helt ærlig, så havde jeg forlangt hele prisen nu... Og vil de beholde ham, så er det super - hvis ikke, så kan de ryge tilbage. 6 måneder er langt tid og du kan nå at få en helt ødelagt hesten i mellemtiden.

  • #4   4. maj 2016 Ja, muligt, men jeg stoler på køber, og depositum er ikke noget hun får igen.
    Får jeg en ødelagt hest, så kommer der erstatningskrav.


  • #5   4. maj 2016 Nå nej, det er også rigtigt.

  • #6   4. maj 2016 Når det er over så lang tid, så vil jeg mene et sted mellem 40-60% af købsprisen..

  • #7   4. maj 2016 Jeg gav 33% af købsprisen for at have min nye hest hos avler indtil stalden her hjemme var klar. Det var knap 3 måneder han skulle blive der. Dette så avler var sikker omkring min seriøsitet og jeg sikker på at Rocky blev min. smiley

    Mvh TT


  • #8   4. maj 2016 depositum på 8-10000

  • #9   4. maj 2016 Et depositum er ikke noget man beholder, hvis handlen går i vasken. Så er du ovre i reservationsgebyr eller deslige.

    Jeg er ikke helt sikker på, hvad det konkret er du ønsker det her beløb skal gøre ift. handlen, så svært at sige hvor højt det skal være m.v.


  • #10   4. maj 2016 Vi har aftalen, at går handlen i vasken, så beholder jeg pengene.
    Så nej, det er nok ikke depositum, men som hun sagde, det hed det ved hunde, og dem har hun handlet med før. smiley


  • #11   5. maj 2016 Hold da op ! Jeres handel lyder da noget speciel ! o.O
    Hvordan kan du beholde dep. når det er DIG der sælger en hest, som MÅSKE ikke kan falde til. Så i teorien smider køber utrolig mange penge ud af vinduet, hvis HUN har fået solgt en hest, som ikke kan indordne sig.

    Normalvis skal du betale pengene tilbage, når det er et depositum !
    Også fordi, at du får jo både pony OG penge retur. Køberen har jo så betalt for INTET og måske en god slat penge. smiley
    Men så kan hun jo i teorien kræve at du står for den forspildte opstaldning, da du jo har høvlet penge hjem for ikke at have solgt noget.

    Du kan heller ikke kræve erstatningskrav af køber, hvis hun fx har redet hesten forkert. Du havde jo i teorien solgt hesten og kan jo ikke bevise, hvor blød den måske var fortil da du solgte den, eller hvad der måtte gå galt.

    Normalvis med et dep. havde jeg sagt det halve eller hele beløb, men ikke når du har tænkt dig at beholde pengene hvis det går galt, så køber både har fået en dårlig oplevelse og mistet pengene.



  • #12   5. maj 2016 Jeg gav 47500kr for min jeg betalte et depositum på 5000kr

  • #13   5. maj 2016 Jeg havde min pony på prøve i 2 uger og betalte 50% af prisen og resten da vi besluttede os for st beholde ham. Har i dba set hundehvalpe og racekillinger hvor køber betaler depositum på ca 1/4 af prisen, der ikke gives tilbage ved fortrydelse.

  • #14   5. maj 2016 nu var det ikke mig, der tilbød måden med depositum, men køber selv, som også sagde hun så ikke fik pengene igen.

    og det er nu den måde, vi har aftalt at handle på, så sådan er det.
    Hvis jeg, gud forbyde det, skulle stå med en hest, der ikke kan holde til dét niveau, han går pt, efter han kom hjem fra køber, så jo, der vil jeg kunne kræve erstatning.

    Men nu er det ikke dét, emnet omhandler.


Kommentér på:
Depositum ved salg

Annonce