{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tynd mave ved hest
  • #1   26. jul 2016 det er forskelligt hvad der giver dem tynd mave f.eks. græs, fugtig wrap, stress, dårlig tarmflora være skyld i tynd mave hos hesten

  • #2   26. jul 2016 okay, så man skal ikk gå i panik med det samme når man opdager de har tynd mave.
    jeg ved at mange ville med det samme ringe efter dyrlægerne, men man kan vel godt slå koldt vand i blodet inden man ringer og lige se tiden an før;)


  • #3   26. jul 2016 Hvis det bare er at den har lidt tynd mave kan du sagtens slå koldt vand i blodet og lige se det an..
    Jeg ringer aldrig til dyrlæge på grund af lidt dårlig mave =) Heste kan jo godt have lidt "skidt" maver som os mennesker ved stress, noget de har spist og ja andet...

    Hvis det ekstremt slemt så ring dyrlæge bare og hør dem til råds.( da dette jo kan gøre hesten dehydreret)


  • #4   26. jul 2016 Og ja, varmen kan også gøre dem løse i maven, ligesom pludselig kulde.

  • #6   27. jul 2016 Hvis hesten har virkelig tynd afføring som i det bare er vand der kommer ud er der grund til bekymring, og hvis det ikke ændre sig inden for få timer skal dyrlægen kontaktes, da hesten kan blive dehydreret.
    Er det alm. tynd afføring må man prøve at finde frem til årsagen. Hestene kan bl.a. få tynd mave af det friske forårsgræs eller hen i efteråret af græsset når det atter begynder at blive koldere og frost. Ud over de andre nævnte ting i min første kommentar smiley


  • #7   27. jul 2016 tak for alle jeres svar smiley jeg suger alt den viden jeg kan få om det, da man ikk rigtig kan Google det uden at det kun er de alvorlige sider der kommer frem;) og det er rart at kunne vide at man ikk skal gå i panik med det samme;)

  • #8   27. jul 2016 Pludselige skift i vejret kan godt give dårlig mave ved heste, (ligesom foderskift, stress og medicin kan) og især, hvis den er lidt sart i forvejen. Det vigtigste er at sørge for at hesten ikke dehydrerer, så derfor skal den have massere af væske, og hø, også selvom det kun er lidt dårlig mave den har. Dyrlægen behøves ikke tilkaldes, hvis det bare er lidt dårlig mave. Dog er det nødvendigt hvis det fortsætter. Et godt råd jeg fik fra min dyrlæge er, at give en lille smule A38 i maden i et par dage, og hvis det ikke hjalp, skulle dyrlægen ud og kigge og vurdere hvad årsagen kunne være.

Kommentér på:
tynd mave ved hest

Annonce