{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Tynd mave {{forumTopicSubject}}

Halløj I kloge mennesker.. smiley

Vores fjolleføl på 1år har konstant tynd mave, hun er ikke vænnet fra og får korn og tilskudsfoder morgen og aften.
Hende og moren får wrap på boks og har adgang til halm (halvt græs i ballerne) på fold fra 08-17.

Saltstenen er fjernet så der ikke er døgnadgang til den, hun får den tilbudt til fodretid, ellers ikke da den var grunden til hun havde diarre da hun var helt lille.

Hun er, for at være ærlig, smælderfed og mangler ikke noget og er passet med ormekur osv..

Er der nogle gode ideer til hvad vi kan gøre ved det, dr.dyr mener hun trænger til at blive vænnet fra.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave
  • #1   4. mar 2013 tror da hvis den er mega fed a jeg vil starte med a vende den fra.... og hvis den efter det blir ved med a ha tynd mave, ville jeg kontakte dyrlægen

  • #2   4. mar 2013 Væn den fra, evt skift wrappen ud med hø, nogen heste kan få dårlig mave af det, og så find et foder til den der er beregnet til føl og plage.

  • #4   4. mar 2013 Jeg ville finde en musli-blanding til plag istedet for korn.

    Wrap ville jeg skifte ud med hø - som de andre også nævner. og hvis hun ikke er blevet tager fra om natten endnu - ville jeg sætte hende i en boks for sig selv om natten.

    Du kan også forsøge med ysy som er godt for maven/tynd mave, ved dog ikke lige om man må give det til så små nogen - med det står på bøtten.


  • #7   4. mar 2013 væn den fra..
    og find et foder beregnet til føl/plag. du kan evt. tilsætte equsane yea-sacc, som er med til at stabilisere maven.. det hjælper på min..
    det med wrap og hø, er meget forsælligt.. min har dårligmave når den kun fpr trøt hø, men ikke rigtig noget når hun får wrap.. bare dit wrap ikke er for vådt.. smiley


  • #8   4. mar 2013 Passer en 2 års plag som får dårlig mave af wrappen så derfor får han nu hø smiley det har hjulpet utrolig meget smiley

  • #9   4. mar 2013 Er enig med den skal væk fra sin mor nu og at den bestemt ikke skal have korn. Hø ville også være en god ide da som de andre siger små føl mavser ikke er så glade for wrap. Dertil kan du prøve at give hende noget mash, det stabalisere maven rigtig godt og hun får et varmt måltid i stedet for mors varme mælk.

  • #12   6. mar 2013 Tak for alle de fine råd.. smiley
    Det hjalp at fjerne slikstenen, det er ikke helt tyndt mere.. Nærmere lindt hvor det dog har lidt form som almindelige pærer..
    Om 1,5 uge bliver der bokse ledige i stalden, så ryger hun for sig selv..
    Alternativet er at hun skal gå ude, og det syntes jeg er for tidligt når hun er vant til at stå inde..


Kommentér på:
Tynd mave

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce