{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jordfold
  • #1   25. sep 2016 Hvis det var mig tror jeg, jeg ville sprøjte ned, pløje op og harve det fint til sidst. Og så gøre det i en periode med tørt vejr så hestene selv kan trampe det.
    Evt. Kan man jo også tromle det smiley


  • #2   26. sep 2016 Jeg havde givet round up.

    Det er ugiftigt for hvirveldyr...
    Jeg ved ikke om jeg havde pløjet, harvet eller andet.
    Hvorfor skal man? Jorden er vel plan nok til at de kan gå på det allerede?
    Dødt græs ser dumt ud, men det ville jeg personligt være ligeglad med.

    Men jeg har ikke forstand på det. Jeg tænker bare.


  • #3   26. sep 2016 Som de andre siger Og så en røvfuld grus ovenpå smiley

  • #4   26. sep 2016 Doktor WHO: hvor har du fra at round up er ugiftigt for hvirveldyr? Og gør det faktum det ok, at bruge gift, bare fordi det er ugiftigt for nogle organismer.

    Round up er gift, ud anset, hvordan du vender og drejer det. Ja, der er andet som er mere giftigt, korrekt. Men det er gift og bør bruges med varsomhed.

    Kemikalier i naturen bør kun bruges af uddannet fagpersonale, og kun hvor det er virkelig nødvendigt er min holdning. Den største udledning af Round up, sker fra haveejere og hobbybrugere, uden sprøjtebevis. (og ja, jeg er indehaver af et sådan bevis)

    Jeg ville "bare" bearbejde jorden, sådan kom til at stå som jordfold, uden brug af kemikalier.


  • #5   26. sep 2016 Øh, gamle Paracelcius er manden bag citatet:
    Alt er giftigt. Det er bare et spørgsmål om mængde.

    Og du har ret.
    Man skal ikke bruge giftstoffer uden det er nødvendigt.
    Men pas på, nogle skelner meget imellem naturligt og unaturligt. Salt i fliserne er mere giftigt, er giftigt for alle organismer og vaskes ikke ud. Jeg prøver at arbejde mig frem til en pointe om, at det er virkningen, ikke om det er syntetisk, der er essentielt.

    Jeg gik ud fra at du stod med behov for at lave jordfold her og nu. Antog at du havde en forfangen hest eller lignende, siden der var akut behov. Og ved akut behov med relevant begrundelse mener jeg at round up kan forsvares.
    Haster det ikke kan du vel bare lade dem græsse beplantning i stykker og tilføje grus, bark eller lignende hvor du frygter mudder.


  • #6   26. sep 2016 Jeg kender godt det citat, og det er utroligt rigtigt i sin enkelthed.

    Ved akut behov for jordfold, vil jeg spænde ploven for traktoren eller harven afhængig af jordbundstypen og jordens vandindhold, og en time senere vil jeg have en jordfold.

    Jeg ville bestemt ikke sprøjte en mark med round up, for derefter straks lukke min hest der ud på. Der går nogle dage fra, der bliver sprøjtet til græsset er død. Derefter skal jorden bearbejdes, græsset forsvinder jo ikke fordi det bliver sprøjtet, de døde stingler er der stadigvæk, og dem vil jeg ikke anbefale at lukke din hest ud på, heller ikke selv om noget andet er mere giftigt.

    Så igen, ved akut brug for jordfold, er round up ikke løsningen.


  • #7   26. sep 2016 Mange tak for jeres svar!


  • #8   29. sep 2016 Roundup indeholder glyphosat, som nu er at finde i alle menneskers ruin, og dette stof er kraftfremkaldende. Læs denne artikel, endnu en grund til ikke at anvende Roundup.

    Nej, jeg er ikke inkarneret økolog, mener bare ikke man skal sprøjte, hvor det ikke er fuldstændig nødvendigt. Sprøjte midler skal anvendes med omhu.

    https://ing.dk/artikel/politikeres-urin-testet-alle-indeholdt-glyphosat-rester-187108


Kommentér på:
Jordfold

Annonce