{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

jordfold!!! {{forumTopicSubject}}

Må heste gå på jordfold hele året rundt i 24 timer de få foder 3 gange dagligt og hø 1 gang dagligt. jeg har høre at hvis de nipper til det græs der kommer op af jorden så får de jord med med ned i maven og det kan de ikke komme af med igen og det kan de dø af. er det rigtig jeg ved ikke lige hvad jeg skal tro.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jordfold!!!
  • #1   13. nov 2011 Da er jo det der hedder Sandkolik. Så jo det kan de godt dø af. Men hvis de har noget at tygge på hele tiden gør det jo ikke noget.

    Man kan teste om der er for meget sand/jord i tarmene ved at tage en frisk pære og putte dne i en gennemsigtig (evt fryse pose) og fyld med vand og ryst. Så tager du det ene hjørne så det er bunden og så kan du se hvor meget jord/sand der er.

    Og det fungere sådan har jeg testet min egen hyp for sand i mavsen


  • #2   13. nov 2011 ok mange tak for den gode råd jeg vil prøve det.

  • #3   13. nov 2011 Må de vel gerne, men når de kun får hø en gang dagligt, syntes jeg ikke det lyder hensigtsmæssig.
    Så vil de netop gå og nippe og få jord og sand med ned i tarmene...


  • #4   13. nov 2011 de burde som min. have konstant adgang til en balle halm eller frøgræs så de har noget at nippe i mens de glæder sig til deres hø.
    Hvis de kun får hø. 1 x i døgnet må det godt nok være meget i giver så hvis i skal opfylde deres behov for min 1 kg pr. 100 kg hest og det er endda min.


  • #5   13. nov 2011 hvis man giver den loppefrøskaller, skal man huske at give YSY bagefter for at genoprettte tarmfloren igen.
    Hvis de skal gå fast på jordfold, skal de have noget at spise hele tiden for ikke at gå og spise jord.


  • #6   13. nov 2011 når du skal tjekke om der er sand i afføringen så brug en gummihanske smiley det er meget nemmere at se

  • #7   13. nov 2011 Vil også forslå halm, så der er noget de kan tygge på. de har tendens til mavesår hvis de går mere end 4 timer uden noget at komme i maven. og tildeles de hø kun en gang om dagen, er det jo ikke nok til de har noget hele tiden at gumle på, så noget halm er rigtig godt at fyld

Kommentér på:
jordfold!!!

Annonce