{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Hovbyld :( {{forumTopicSubject}}

Jeg flyttede min hest i fredags, og der bemærkede min veninde og jeg at han haltede i trav og galop, men ikke som sådan i skridt. Jeg fik nogle personer på rideskolen til at tjekke efter da han er min første hest og jeg aldrig har stået med en halt hest.

Fik af vide at han var varm og de mente han enten var sømstukken eller havde fået en hovbyld. (Det var en uge siden han havde fået nye sko på). Han ville næsten ikke gå om aftenen, hvor jeg selvfølgelig fik min smed ud.

Vi fik skoene af, men viste ingen tegn på det gjorde ondt når han trykkede og bankede. Det endte dog med han fandt en hovbyld ude i siden på størrelse med en knappenål.

Jeg har badet ham i 4 dage nu og sprayet noget i som jeg fik af smeden. Han har lige været i dag igen og tjekke og han kunne ikke få mere ud. Sofus går da også bedre i skridt nu, men han halter stadigvæk i trav og galop.

Mit spørgsmål er: jer der har prøvet at have en hest med hovbyld, haltede de stadigvæk nogle dage efter bylden var væk? Min har gået med sko siden april og går selvfølgelig ikke med sko lige nu og ømmer sig selvfølgelig i grus. Jeg er bare frustreret over han stadigvæk halter i trav og galop (mangler lige ro i hovedet). Det håber jeg at jeg kan få, hvis nogen siger deres stadigvæk var ømme bagefter!

Det skal lige siges at han skal vaccineres på fredag, så der får jeg dyrlægen til at tjekke op på det for en sikkerhedsskyld. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovbyld :(
  • #2   4. okt 2016 Okay. Det gav da lidt ro i sindet, håber snart han er på toppen igen smiley

  • #3   4. okt 2016 et par boots kunne være en rigtig god idé da de beskytter hele hoven så den bliver aflastet imens hovbylden driller. det gør jeg altid når mine har haft de problemer smiley

  • #4   4. okt 2016 Er det nogle bestemte boots? smiley

  • #5   4. okt 2016 Min havde en hovbyld i starten af sommerferien, dyrelægen fik hovbylden ud, da den første smed jeg havde ude ikke kunne finde den ( det var ikke min smed) så fik han bagsko på, men jeg syntes ikke at det blev bedre efter et par uger så jeg fik min smed derud igen og han fik såler på i august. Han går stadig med såler, men er ikke halt eller øm mere, og næste gang smeden er der prøver vi med kun at have sko på smiley

  • #6   4. okt 2016 min travhest. gik og halte i nogle uger men bliv ret advolig til sidst. dyrlægen kom ud og fandt en stor hovbyld han have feber og var voldsom hæve. han fik
    bedøvelse og gik inde i boksen en mdr. men bliv første heltfri efter to mdr smiley han fik gummei sko på alle fire hove for en sikkerheds skyld


  • #8   4. okt 2016 beskeden skulle ikke menings som sådan nogle gummi sko. smiley sådan nogle her der tales om

    profilbillede
  • #9   5. okt 2016 du kan kigge på hovfokus.dk, de har mange forskellige og de kan ofte findes brugt på nettet eller her.
    og de holder i mange år! jeg har et par slidte som jeg bruger når der er frost på folden, så jeg synes det er en rigtig god investering, der er mange anvendelsesmuligheder smiley
    cavallo simple boot er god til det meste smiley


  • #10   5. okt 2016 Synes umiddelbart ikke han halter i skridt, kun hvis han kommer ud på grus. Det er først når han slår over i trav/galop at han begynder at halte. Han har som sagt gået med sko siden april. Min smed sagde også han vil komme noget sål under så snart jeg har haft dyrlægen ude og tjekke igennem og give grønt lys. smiley

  • #11   6. okt 2016 Jeg havde en der led af hovbylder!.

    Det er os lige vejret til hovbylder nu.
    De fleste kommer når jorden har været tør også kommer der regn . Stenene bevæger sig op af.
    Så har han fået trådt på en sten og vola;).
    Min gamle basse stod 14 dage i sæbespåner efter hver hovbyld og ca.1 måned for at 'komme sig'
    Såler kan sagtens afhjælpe det med hovbylder. Men så kan hyppen få surstråle ved at man lukker den inde:(. Samt mider hvis det går rigtig galt.


  • #12   6. okt 2016 Han skal ikke gå med såler hele tiden, det er kun i starten smiley

    Dyrlægen har sagt hun vil se på det imorgen, så krydser fingre for at den er væk og den ganske enkelt kun er øm nu pga. manglende sko. Hovbylden var meget lille og kun på størrelse med en knappenål. smiley


Kommentér på:
Hovbyld :(

Annonce