{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

AKUT - Roepiller {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop en pony i stalden som hr været løs og på en eller anden måde har fået adgang til foderrummet. I rummet stod roepiller til opløsning, som han selvfølgelig skulle have en smag på. Hvad jeg kan vurdere har han ikke spist særligt meget ( han kan heldigvis ikke lide roepiller ). Dog er mit spørgsmål nu om jeg skal give ham vand??

Pillerne har stået til opløsning siden klokken halv 6 ca.

Han ser ikke ud til at have ubehag eller ondt og spiserøret er heller ikke blokeret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AKUT - Roepiller
  • #1   6. dec 2016 De burde være ret godt opblødt efter 6 timer i vand og indeholder derfor en høj procentdel vand allerede, og hvis han oveni ikke har spist så meget, så er risikoen for problemer meget lille. Det vigtigste er bare lige at holde øje med det. smiley

  • #2   6. dec 2016 Tak for hurtigt svar, jeg må op og kigge til bøllen senere så smiley

  • #3   6. dec 2016 Jeg ville ikke være bekymret. Min får uopblødte roepiller hver morgen (ca 2 dl) og dem der bliver blødt op har i en periode været af en type som blev sjaskede hvis de fik vand nok og derfor var der lidt tilbage som ikke blev blødt helt op.

    Det er en skrøne at de får problemer hvis pillerne ikke er opblødte, medmindre hesten sluger sin mad uden at tygge den eller får store mængder roepiller


  • #5   7. dec 2016 Nej Pip - det er IKKE en skrøne, tværtimod. Hvis din hest er rigtig god til at drikke meget vand, så kan du slippe godt afsted med det, men hvis den drikker mere gennemsnitligt, så er det "an accident waiting to happen"

    TS: hvis dine roepiller har stået i blød fra halv seks til 23, så er der ingen problemer overhovedet, det er jo mere end. 12 timer. Roepiller er opblødte efter 6-8 timer.


Kommentér på:
AKUT - Roepiller

Annonce