{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
468 visninger | Oprettet:

Hestens Alder ?? {{forumTopicSubject}}

Altså . . Min Oldenborg Hoppe havde fødselsdag igår . der Fyldte hun 9 år . For et par uger siden var der en der spurgte hvor gammel hun var der sagde jeg 8, men at hun snart fyldte 9 . Så sagde hende der , jamen så er den jo alleredet 9 i følge reglerne . . ??? Det er da kun dem hvor ikke man kender fødsels dato'en det gælder for er det ikke ? for i hendes pas er hendes fødselsdag jo registreret . smiley

Nogle eksperter på det område ;p ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestens Alder ??
  • #1   10. apr 2007 Tjaeh. Alle heste har fødselsdag d. 1/1. Hvis du kigger på salgssider, så skifter alle hestene også alder d. 1/1

  • #3   10. apr 2007 Altså til stævner osv. vil hesten være den og den alder i følge DRF. Så hvis man har en unhest på 3 der har fødselsdag i f.eks. februar, vil den kunne starte stævner da den i følge DRF er 4...

    Men ved hvad du mener, "hader" folk der siger; din hest er gaaaaaamel den er 7!!!! Øh nej den er 6 og det er da det yngste ? smiley


  • #4   10. apr 2007 Jeg tænke bare LATTERLIG regl så. Hvis en hest nu er født som vinter føl . Altså i slutningen af året . lad os sige november 2005 , så regnes den som 3 års nu . selvom den kun er lige knapt 2½ . Hvis den så står registreret som 3 års . fordi den har "fødselsdag" d. 1/1 . og den bliver solgt . sælger og køber aner ikke hvornår på året den er født . Og den så bliver tilredet allerede , fordi de regner med den er 3 , og det måske ikke bliver tjekket . Stakkels hest smiley hehe

  • #5   10. apr 2007 Louise A - haha du var hurtigere end mig smiley

  • #6   10. apr 2007 Det er nu rigitg nok.. man siger iflg. drf at hesten er 9 år efter d. 1 januar, selvom den først fylder til november fx...

    Min er da stadig ogs kun 8 år så, men siger da at hun er 9 år.. hehe

    Du kan altid tilføje bagefter at den fylder 9 år den og den dato.




  • #7   10. apr 2007 For at kunne holde styr på det har DRF sagt at alle heste fylder år !/1..

    Ellers er det jo også svært at holde styr på 3 års og 4 års osv. smiley


Kommentér på:
Hestens Alder ??

Annonce