{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Ridning i en Barefoot {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe mig en Barefoot sadel til min meget tykke haflinger. Hun er desværre blevet for bred og stor til min alm sadel, og så længe hun er så rund vil jeg ikke ofre sadelmager og ny sadel.

Vægttab er selvfølgelig bedste løsning, og det arbejder vi selvfølgelig på smiley Men ting tager tid.

Så får at jeg kan ride hende lidt i mens er jeg nød til at finde på en anden løsning.

Kan man vænne sig til at ride i en bomløs når man er meget glad for sin dressur sadel?

Kom gerne med jeres erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning i en Barefoot
  • #1   10. feb 2017 Sagtens. smiley
    Jeg elsker min Barefoot, men har også været rigtig glad for diverse bomsadler smiley


  • #2   10. feb 2017 På min unge Frieser kunne jeg slet ikke finde en bomløs sadel, der gav mig den samme balance som en alm. dressursadel. Hvis du har en hest med et mindre rygsvinget og hesten har god balance, tror jegikke at der er nogen problemer. Vil dog anbefale at hive en sadelmager ind alligevel, da en bomløs sadel der ikke passer hesten, også giver din hest ømhed og trykninger. F.eks. Prøvede jeg bl.a. en bomløs der ikke havde noget kammer. Det gik slet ikke på min hypper.

  • #3   10. feb 2017 Jeg hader mildt sagt at ride i bomløse sadler, men folk er jo forskellige. Jeg blev tilbudt en bomløs sadel på en hest jeg skulle ride. Jeg red med den i 10 minutter og de resterende måneder red jeg uden sadel smiley

  • #5   10. feb 2017 Jeg må indrømme jeg heller ikke normalt er fan er bomløse sadler... Men hun kan umuligt passe noget andet. Hun er SÅ bred hen over ryggen smiley

    Kunne læse mig til at man skal ligge noget ind i sadel fortil, alt efter hvor bred hesten er. Troede man "bare" kunne bruge sadlen som den var?

    Jeg ville bare bruge sadlen til at skridte og trave på hende. Dressur tror jeg ikke jeg kan i sådan en type sadel. Men det skal da prøves hvis jeg kåber en. Nu skal hun selvfølgelig først tabe sig før hun kan holde til ret meget.


  • #6   10. feb 2017 Jeg elsker at ride i bomløs! Synes det er meget mere behageligt.
    Jeg føler at jeg kan bevæge mine ben mere, i stedet for at blive låst i sadlen smiley Kan simpelthen ikke finde ud af at der er så meget støtte i de der dressursadler..

    Men det kommer meget an på hvem man er smiley


  • #7   10. feb 2017 Jeg duer SLET IKKE med en bomløs, haha.
    Men det er da klart en vanesag, og virkelig individuelt...
    Mit råd ville være at finde en med en, som du kan prøve at sidde i, inden du kaster penge efter en smiley


  • #8   10. feb 2017 Jeg er glad for mine bomløse

  • #9   10. feb 2017 Ja jeg tror jeg må finde en der har en jeg kan prøve at låne og se hvad det er for noget..
    Noget skal jeg hvert fald ha fat i så jeg kan få hende motioneret lidt igen.


  • #10   10. feb 2017 der er stor forskel på bomløse
    men som andre siger prøv en model før du investerer. hvis hun er meget rund så find en med paneler. jeg rider selv i en bomløs ghost sadel. da modeller uden panelet lettere glider rundt på hesten


  • #11   10. feb 2017 Jeg kan slet ikke ride i Barefoots sadler. Får så ondt i knæene og jeg kommer også til at få en mærkelig holdning.
    Jeg har selv eget en Sensation bomløs sadel, som var fantastisk! savner den så meget. Desværre er de nummeret dyere end Barefoot.


  • #12   10. feb 2017 jeg elsker min barefoot sadel. men der er jo forskellige modeller i barefoot sadler.


  • #13   10. feb 2017 Jeg kan heller ikke barefoots sadler, har prøvet fire forskellige modeller, og været lige utilpas i alle :/!
    Til gengæld er jeg super glad for lammeskindssadler, og de dyrere bomløse(baloun, sensation etc.) smiley


  • #14   10. feb 2017
    Ja, der er en forsvidsel man putter ind i - jeg brugte en blød, fordi jeg ikke turde bruge en fast til min følsomme.

    Jeg havde en Barefoot London og ja, den er klart anderledes hvis man er vant til en lækker dressursadel. Den er bredere og ikke med nær så meget støtte selvom man putter knæstøtter i.

    Jeg vænnede mig til det, men en alm. dressursadel er bare bedre - men nogen kan lære at stille sig tilfreds med det.

    Deres model Cheyenne kan jeg overhovedet ikke sidde i, jeg tilter forover pga. måden stigbøjleophænget er sat.


  • #15   11. feb 2017 Min datter har netop fået en Karlslunde K2 og hun eeeeeeelsker den smiley Hun har prøvet en Barefoot og det var ikke en succes smiley

  • #16   11. feb 2017 Jeg har også en overvægtig fjordhest, og jeg valgte at købe en ride on pad igennem barefoot smiley
    Jeg er super glad for min og har fået meget bedre balance efterfølgende smiley


  • #17   11. feb 2017 Jeg har også gode erfaringer med ride-on-pad (altid uden stigbøjler). Man sidder også rigtig godt hvis man sætter lammeuldsæde på.
    Det er en rigtig god anledning til også at træne indparkering, da jeg absolut ikke kan hoppe op på min hypper smiley


  • Ann S
    Ann S Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #18   11. feb 2017 Jeg rider kun med Barefoot, og har gjort det i mange år. Jeg har redet med forskellige, lige fra western til dressurmodellerne. Jeg kan ikke ride i andet. Jeg føler jeg rider på et stykke pejsebrænde, hvis jeg kommer op i en bomsadel.. Min tre heste har alle været glade for Barefoot. De har alle være velnæret Irish Cob. Men der er forskellige meninger med alt, og at ride i en bomløs kræver en god balance. Der er også nogle der syntes Barefoot sadlerne føles meget brede, så man skal have gode hofter. Jeg er lige ved 60 år og har voldsom slidegigt i hele kroppen . Alligevel fungerer Barefootsadlerne perfekt for mig og min hest smiley Men hvis du kan komme til at prøve en´ i et stykke tid syntes jeg du skal gøre det. Du skal nok regne med lidt tilvænningstid, så lad være med at give op første gang fordi det føles anderledes smiley Held og lykke med det smiley
    Mange hilsener
    Ann


  • Anette G
    Anette G Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 2
    #19   11. feb 2017 Baloun dressur er super smiley
    Jeg vil lige gøre opmærksom på, at Baloun ikke er bomløs men derimod med fleksibel bom.
    God idé at låne. Ellers kan du prøve at kigge på flexisadler.dk
    Indehaver Line er super dygtig. Book hende til et besøg ??:)


  • irene ø
    irene ø Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #20   13. feb 2017 Jeg har nok den korteste hest i danmark, meget svært at finde en sadel til. jeg købt en christ lammeskindssadel og det kan han godt lige. det tager tid at lære at ride i sådan en, men når du har lært det er det fin. jeg har fået en sadel lavet til ham der passer, men en gang om ugen ridder jeg i lammeskindsadel.... også godt for min egne balance:)

  • #21   13. feb 2017 Jeg er super glad for min barefoot sadel. Jeg gik også fra alm dressursadel til bomløs, hvor jeg fandt ud af barefoot london var det der fungerede bedst. Men nu efter mange års brug og den er godt slidt, så har jeg købt mig en ny bomløs fra barefoot - en nottingham (kombi model). Jeg er meget tilfreds med det.
    Jeg rider dog ikke så meget dressur i sadel, da jeg ikke kan lide at have stigebøjlerne, så til dressur bruger jeg bare en ride-on-pad.


Kommentér på:
Ridning i en Barefoot

Annonce