{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolig hest
  • #1   23. mar 2017 Gi' den tid og ro smiley
    Bare ud på fold med den, så den kan vende sig til de nye omgivelser.


  • #2   23. mar 2017 Min ene pony falder meget hurtigt til under en uge så er han helt sig selv igen. Min anden pony er længere tid om det, hun flyttede for 3 uger siden og er stadig ikke faldet 100 % til, på den måde at hun stadig er mere opmærksom på stedet og når vi er ude at gå med hende trækker hun i retning af hendes gamle hjem. Men det bliver bedre og bedre smiley så tror det er meget forskelligt fra hest til hest, men der kan godt gå lang tid smiley

  • #4   23. mar 2017 Det varierer utrolig meget. Med min hoppe kan der gå op til et år... min pony mærker jeg nærmest intet på.

  • #5   23. mar 2017 Der kan gå lang tid, og det afhænger meget af hesten. Jeg flyttede min hest i midt januar, og der satte jeg hende på noget, der hedder Zzen fra Audevard, som min dyrlæge anbefalede mig. Det fik hun så i 6 uger, og jeg er sikker på, at det har hjulpet hende til hurtigere at finde ro det nye sted. Der har faktisk ikke været nogen episoder, hvor jeg har følt, at hun bare havde brug for finde sig til rette, men hun kom så også fra en stald, hvor hun aldrig rigtig fandt ro smiley

    Det afhænger også meget af opstaldningsstedet, og det sted hvor jeg er flyttet ind, har hestene en tendens til hurtigt at finde ro.


  • #6   23. mar 2017 Kan se jeg skal have tolmodighed. Det er kun fem dage siden jeg fik ham flyttet. På folden render han frem og tilbage langs det ene hegn og bliver svedig, og får jo ikke græsset meget. og i boksen danser han rundt og igen svedig i hvert fald såsnart det bliver lyst udenfor.


  • #7   23. mar 2017 Min sidst ankomne hest gik der 1 år inden han var faldet helt til. Ellers har jeg beregnet 1 måned, når vi har fået ny hest ind.

  • #8   23. mar 2017 Kan man ikke give dem et eller andet så de falder til ro?

  • #9   23. mar 2017 Arbejde med horsemanship er en mulighed.

  • #10   23. mar 2017 Der findes flere ting I håndkøb som kan bruges. AnixKalm virker på min.

    Ellers vil jeg forsøge at arbejde med hesten, som du plejer. Heste er vanedyr og derfor kan rutinen hjælpe dem med at finde noget genkendeligt og lidt ro I det.
    Jeg vil ikke begynde med nogle nye ting, men kun arbejde med det hesten kender i forvejen.

    Men ellers tålmodighed og atter tålmodighed smiley


  • #11   23. mar 2017 Jo, tolmodighed er en svær en. Men jeg er jo også nervøs for han kører sig selv ned sådan som han render hvileløst frem og tilbage og ikke rigtig æder noget.

  • #12   23. mar 2017 Det er nok lidt an på hvad man flytter fra og til. Er hesten vant til at komme ud (fx stævnehest) er den nok mindre mærket af det.

    Jeg har haft en S dressurhest, som jeg flyttede og hun var fuldstædig kold og ligeglad.

    Hvorimod shetlænderen havde brug for lidt mere tid smiley


  • #14   23. mar 2017 Han er alene. Prøver på at finde en selskabshest. Men det er ikke så nemt. Har annoncer oppe og spurgt folk i området.

  • #16   23. mar 2017 Han er ellers ikke typen der går sammen med de andre. Så det skulle ikke være så svært for ham.

  • #18   23. mar 2017 Hvis hesten står alene, så tror jeg ærlig talt ikke, at du skal regne med, at den finder ro.
    Selvom den muligvis går for sig selv i en flok, så har det stadig en kæmpe værdi, at flokken er der. Så umiddelbart er det ikke det nye sted, som er problemet, men manglen på andre heste.

    Jeg ved ikke, om du ikke har set mit svar, siden du spørg efter noget man kan give dem.. Men så får du den igen: Zzen fra Audevard som jeg også ved nogen bruger til nytårsaften. Det er noget, du kan give over en periode, men ikke fast. Jeg vil skynde mig at få fat i sådan noget eller tilsvarende, jeg købte det igennem min dyrlæge, Hestedoktoren.

    Jeg har lige behandlet min hest for mavesår, som kostede mig 20.000kr. Og hun stod godt nok ikke helt alene men på fold alene, hvor de andre to heste havde mulighed for at gå et godt stykke fra hende, og hun var så stresset over det. Så hun fik altså mavesår af stress, og ved at din både står og stresser, og samtidig ikke spiser, så er der en kæmpe chance for, at den udvikler mavesår.


  • #19   23. mar 2017 Min kan være op til 6 måneder om at falde til et nyt sted. Det er meget forskelligt fra hest til hest.

  • #20   23. mar 2017 ok jeg prøver lige og kigger nærmere på det Zzen fra audevard,

  • #21   23. mar 2017 Der gik 4 dage så var min forholdsvis rolig og som hun plejer fra jorden.. Fra ryggen gik der ca 2 uger før hun var afslappet og kunne koncentrere sig om at arbejde smiley
    Så giv det tid og lad hesten kigge på alt der er spændende eller farligt smiley

    Får ny hest på mandag og er spændt på hvor længe der går før hun falder til, da hun er en forholdsvis rå 7 års, der aldrig er blevet flyttet før smiley


  • #22   24. mar 2017 Lyder som om det er et kraftigt tilfælde ad separationsangst. Din hest er utrolig bange når den viser den adfærd, det får du ikke fjernet med tilskud, det eneste der hjælper er en foldkammerat. Heste er jo flok- og byttedyr, så at være alene er ekstremt angstprovokerende for dem smiley skynd dig at få en selskabshest, eller flyt hesten til et sted med andre heste. Håber du finder en løsning meget snart smiley

Kommentér på:
Urolig hest

Annonce