{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Urolig hest :( {{forumTopicSubject}}

Igår var jeg his Thor i 4 timer uden held!
Da jeg kom ud på rideskolen fordi jeg jo skal passe min part som jeg skal og VILLE smiley
Men da jeg fx hentede ham ude fra marken var han bange for den mindste lyd, og da jeg skulle ind med ham i boksen kunne man ikke engang binde ham uden han selv band den op fordi han var så urolig på grund af der ikke var heste lige omkring ham men der var nogle 3 bokse ved siden af...
Og da vi trak de andre heste ind så endelig gad han stå lidt stille men var stadig urolig ved et lille vrinsk fra en anden hest ... smiley smiley
Og da jeg endelig fik sadlen på var det så hovedtøjet og det gad han heller ik smiley :'(
Og da jeg kom ind i ridebanden blev han helt vild og prøvede at stikke af mens jeg holdte ham indtil en anden kom med en anden hest så blev ham rolig igen ..., glemte lige at sige at sadlen også faldt af nåede ikke at spænde den smiley jeg føler jeg ikke kan gøre noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolig hest :(
  • #2   5. jan 2015 Prøv at se om du ikke kan få din ridelære til at hjælpe dig.
    Der kan jo være mange grunde til at han opfører sig som han gør, så vidt jeg husker fra annoncen fra da han var til salg, blev han jo beskrevet som en rolig og sød hest, så måske han bare ikke trives på en rideskole,


  • #3   5. jan 2015 Hvilken annonce kan du sende et link ? smiley

  • #4   5. jan 2015 Den annonce der var på ham da han var til salg, kan ikke sende et link da der jo ikke længerer er en annonce på ham (;

  • #5   5. jan 2015 Er han altid sådan er er det kun lige nået der er opstået. Hvis det er en 1 gang oplevelse. Ja så vil jeg sige vejret. Kender det fra de brune lidt varme heste fra min stald. Det er altid rart, at have en diagnose på opførslen. Kender man ikke årsagen kan man jo godt blive en smule urolig og måske lidt bange for dens opførsel.
    Episoden taget i betragtning ja så kan man jo glemme, at spænde sadlen. Men godt der ikke skete dig noget.


  • #7   5. jan 2015 Conni N han er altid sådan ved ikke hvorfor kan jeg hjælpe ham

  • #8   5. jan 2015 Hvordan er han overfor sin ejer ? Hvis han er på samme måde ville jeg kigge mig om efter en anden part. Du skal passe på dig selv. Og en Tinker er en stærk hest. men dejlig hest. Har selv haft en Tinker fra rå og skulle hele vejen frem til tilridningen. Faldt så af og blev slået bevistløs. derefter valgte jeg at sælge ham for så, derefter at købe en dejlig fjordhest. Men søg hjælp hvor han står. En urolig hest kan være noget farlig. Kiggede lige på din profil. og kan se du er 14 år ? Få en voksen indover til, at hjælpe dig. Ønsker dig held og lykke med din part smiley

  • #9   5. jan 2015 Tak tak, venter med at droppe ham og se om jeg kan komme mere ind i ham ... Han er jo også en dejlig hest når han kan se sin flok i nærheden smiley
    Men hvis ikke det går må jeg jo se ... smiley


  • #10   5. jan 2015 Hvor længe har han været på rideskolen?? Hvis det ikke er ret længe,så er det hele jo så nyt alt sammen. Omgivelserne, de andre heste, nye mennesker at forholde sig til. Giv tid og sørg for at være rolig omkring ham

  • #11   5. jan 2015 Ok tusind tak for det du sagde, beroligede mig meget...
    Især fordi at jeg nu ved det med at når heste kommer til et nyt sted bliver de bange ...
    Og Thor er en ny hest her han har højst været her en måned
    smiley


  • #12   5. jan 2015 Så er det helt forståeligt at han er urolig smiley giv tid, som han falder til, bør han også blive roligere smiley
    Min vitus var SÅ tæt på at ryge retur de første måneder jeg havde ham, han var overhovedet ikke den stabile hest jeg havde forelsket mig i. I starten red jeg ikke, han kedede sig, og da han var i sportsform, så fik han ekstra kryppefoder, fandt jeg ud af. Da dette blev fjernet og byttet ud med kun vitaminer og mineraler, så fik jeg lidt mere af den stabile hest tilbage, han blev ridbar. Og kammeratskabet er kommet med tiden smiley
    Vi er best friends idag, han traver mig til tider i møde. Stoler på mig og går forbi trampolin med børn på, fordi jeg sir det er ok


  • #14   5. jan 2015
    Nogle heste bliver urolige af og flytte, andre bliver ikke. Det er forskelligt hvor lang tid det tager at falde til.

    Men en god ting med lige sådan en er at sørge for faste vaner - samt at han ikke når og stresser ( bliver taget først ud, først ind, først foder mm. ), husker en masse grovfoder og foder uden meget stivelse i.


  • #15   5. jan 2015 Tak askur smiley smiley

  • #16   5. jan 2015 Ok krikken smiley

  • #17   5. jan 2015 synd at dine billeder af thor er lidt grumsede og uheldige vinkler, han ser da ud til at være en flotter fyr smiley tinkere er altså så smukke..meen jeg opgiver nu ikke ismulerne smiley selvom de tinkere har en vis karisma

  • #18   5. jan 2015 Hehe tak, ved godt billederne ikke er heltvildt gode men det er lidt svært når jeg ikke har tid til at tage billeder tjek mit nye fotoalbum der har jeg lige 4 billeder smiley en af dem blev taget af rideskolen smiley

  • #19   5. jan 2015 han er helt klart en skattebasse smiley

  • #20   5. jan 2015 Ja han er smiley

Kommentér på:
Urolig hest :(

Annonce