{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

urolig hest {{forumTopicSubject}}

hej..

Da jeg nu har i længere ( 2måneder cirka) haft min lånehest og hun er simpelthen så urolig når hun er alene og vil nærmest rive boksen i stykker, hun vil ikke stå alene.. og dette er et KÆMPE problem eftersom hun gerne skulle med ud til stævner..

så har hun også tendenser til at hidse sig op når der er vallakker omkring og kan slet ikke koncentrere sig.om mine beskeder..

hvad skal jeg gøre med mine problem ? havde overvejet en bold i boksen.. men tror det stresser hende endnu mere..

hun er 5 og er tilredet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  urolig hest
  • #1   30. okt 2011
    Seperations angst evt. ?
    For hesten er det jo = døden at være alene i naturen.
    Det skal vi jo så have lært den at det ikke er.

    Er det det samme på tur osv.? Hvis ja, så er det igang med alene træning... Først 1 min alene i boksen nogle dage.. Så 2min osv....
    Måske bare ind på stald gangen og vende til at starte med - eller 100 meter ned af indkørslen..


  • #2   30. okt 2011 Min vil heller ikke være alene i boksen men kan sagtens rides alene og sagtens være med til stævner.. og stå i traileren alene mellem klasserne..

  • #3   30. okt 2011 Da jeg købte min hest i sin tid ville hun dælme heller ikke være selv. Jeg brugte en hel sommer på bare at gå en tur ind i stalden, give en godbid og gå ud igen, det gjorde jeg flere gange om dagen, til sidst kunne vi så være derinde i længere tid af gangen.
    Efter noget tid kan man lige strigle en smule, når hun efterhånden er mere rolig, der går nok noget tid når det er hun er meget oprevet.
    Det er en meget langsommelig proces, presser man for meget på kan det give bagslag.


  • #4   30. okt 2011 ja det tænkte jeg også... hun er nærmest i panik og igår rev hun nærmest helt døren af.. hun hidser sig alt for meget op så hun har aldrig været på tur før for bare hun kommer to meter væk fra stalden og så begyner hun at hidse sig op og kan slet ikke slappe af..

    dette råd er rimelig godt.. smiley


  • #5   30. okt 2011 Sabrina: min splitter boksen af.. igår fik hun næsten revet døren af.. smiley og prøver med godbider når hun kommer ind men hun vil ikke slappe af før hendes fold og stald makker står ved siden af

  • #6   30. okt 2011 Hun skal ikke ind i boksen. kun lige ind i stalden og vende og ud igen.

  • #7   30. okt 2011 okay altså bare ind og ud ??

  • #8   30. okt 2011 Ja, det skal gøres mange gange, når hun så efterhånden (der går nok lang tid) er mere rolig så forlænger du lidt og klapper hende lidt og snakker med hende og ud igen. igennem træningen skal hun ikke være alene i stalden i længere tid end det i træner.

Kommentér på:
urolig hest

Annonce