{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Job dilemma {{forumTopicSubject}}


Suk...

Min lokale afdeling på arbejde, skal lukke.

Jeg skal derfor tage en beslutning om hvad jeg skal gøre.

Der er umiddelbart 3 muligheder:
1. sige op og finde nyt arbejde.
2. forflyttelse til Fredericia
3. forflyttelse til København

Hvis jeg vælger forflyttelse, så skal jeg selv også flytte. Der er alt for langt at pendle, fra hvor jeg bor nu.
Flytter jeg til Fredericia, får jeg flytte-omkostningerne dækket af arbejdsgiver og huspriserne/lejlighed er rimelige i Fredericia.
Vælger jeg København, får jeg 100.000 kr inkl flytteomkostninger (ikke skattefri) for det. Huspriser/lejlighed er til gengæld væsentlig dyrere.
Men jeg har bare slet ikke lyst til at flytte!
Jeg har boet i Fredericia før, og det er da en ok by. Men jeg er glad for, hvor jeg bor nu (og så er familien tæt på)
København har jeg virkelig ikke lyst til, selvom de lokker med penge. Jeg er absolut ikke storby-menneske.

Men hvis jeg siger op, hvad skal jeg så?
Jeg ved ikke helt, hvad jeg så har lyst til at lave.
Jeg får en rimelig god løn nu og jeg vil være ked af, at gå så meget ned i løn, at der ikke er penge til hest.. (så ingen SU).
Men jeg er jo heller ikke specielt glad for mit nuværende arbejde, så det vil måske være en god mulighed for at komme videre?

Hvad ville I gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job dilemma
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   9. jun 2017 finde et nyt job smiley

  • #2   9. jun 2017 finde nyt arbejde smiley

  • #4   9. jun 2017 Jeg syntes egentligt du allerede har afgjort det i denne sætning ''Men jeg er jo heller ikke specielt glad for mit nuværende arbejde''

    Hvis jeg skulle flytte fordi jeg skulle beholde mit job, så skulle jeg være MEGET glad for min arbejdsplads smiley


  • #5   9. jun 2017 spring ud i det, og find et andet job.
    nogle gange skal man bare gøre det. og især hvis man ikke er sådan rigtig glad for sit job


  • #6   9. jun 2017 Dit job vil sikkert ændre sig når i flytter. Det kan være godt eller skidt.

    Jeg ved ikke hvor langt fra Fredericia du bor. Men i en bil kan man komme meget langt - jeg er selv sjællænder og bor pga en speciallæge uddannelse et par år i trekantområdet. Trafikken sander aldrig voldsomt til, du kan virkelig have en lang aktionsradius med fx en times kørsel.
    (Og du kommer meget nemt til også at køre efter et nyt job)
    Pendling er meget sjovere med en lydbog i ørerne!

    Jeg havde set på det igen, kunne man måske pendle???
    Ellers, hvor svært er det at flytte? Skal der sælges hus mv? Hvad med kærestens job??

    Hvis du går efter nyt job, så begynd at søge med det samme.

    Knæk og bræk


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   9. jun 2017 doktor who: hvis du læser startindlæg er ts ikke videreinteresseret i at flytte, og pendling er ikke en mulighed smiley

  • #8   9. jun 2017
    Hvis jeg skal pendle til Fredericia, skal jeg bruge 4 timer i bil hver dag og det kan jeg ikke leve med.

    men ellers er jeg ikke svær at flytte. Jeg er single og bor til leje, så på den måde er jeg heldigere end nogle af mine kollegaer.
    mit job vil ikke ændre sig væsentlig, fordi jeg flytter. Jeg har været i Fredericia-afdelingen før (samt Århus-afdelingen).


  • #9   10. jun 2017 Anne S.
    Jeg vil gætte på, at dynamikken i gruppen af medarbejdere, de små vaner der formes af de fysiske rammer osv gør, at det er muligt at jobbet ændrer sig. Med lidt held ændre det sig væk fra det, som du ikke kan lide.

    Men det er også helt ok at sige "dether er jeg ikke med på!

    Jeg foreslår at du laver et skema. Øverst bliver du boende, søger job. Fordele til venstre, ulemper til højre
    Nederst beholder du jobbet, men flytter. Ulemper til venstre, fordele til højre.
    Tag et stort stykke papir, og skriv argumenter ned. Så kan du se hvad der er vigtigt, for dig


  • #10   10. jun 2017 Der er også den mulighed at du giver det 2-3 måneder hvor du pendler - JA 4 timer er lang tid, men man kan godt gøre det i en periode...

    På den måde får du afklaret om du ønsker at fortsætte i samme virksomhed - og gør du ikke, så har du stadig job mens du søger efter et andet = mindre pres...

    Jeg pendler dagligt 3 timer, og det kan snildt gå - ville da klart gerne nøjes med meget kortere afstand - men det er en af glæderne ved udkantsdanmark - man får lov til at bruge de gratis veje smiley


  • #11   10. jun 2017
    At pendle er helt udelukket for mig. Jeg har meget brug for min fritid og søvn, især efter jeg var syg med stress sidste år (kommer man sig nogensinde over det?) .
    Så med overgange ned til 11 timer mellem vagterne (op til 10 timer, skiftende tider, alle tider af døgnet), kan jeg ikke klare at pendle langt.

    Men at sætte det op i et skema med fordele og ulemper, er en fin idé. det vil jeg prøve smiley


  • #12   10. jun 2017
    Hvis jeg skal sige op, så behøver det heldigvis ikke at være lige nu. jeg kan nok godt blive hvor jeg er ca 1 år endnu.
    Men hvis jeg skal have pladsen i Fredericia, skal den søges inden 1/8 med start til dec/jan.
    Så beslutningen om Fredericia, skal tages snart. men jeg behøver ikke at gå i panik over at stå uden job, lige nu smiley


  • #13   10. jun 2017 for mig at se handler det mest af alt om de muligheder du ellers har?, er dit job indenfor en meget smal branche hvor du vil have svært ved at finde et tilsvarende, eller har du mulighed for at finde noget ligeså, måske bare med lavere løn eller andre arbejdstider eller hvad ved jeg?. hvorfor er du i nuværende job hvis det ikke er drømmejobbet?.

Kommentér på:
Job dilemma

Annonce