{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Erfaring med hævelse i hovedet {{forumTopicSubject}}

Jeg søger at høre andres erfaring med hvor længe sådan en hævelse er om at falde?
Hesten blev sparket i hovedet for 6 uger siden. Den har været syet, på penicillin osv osv, og der er taget røntgen. Nu er såret lukket, men hvor ser den ud!

Hvis nogen har erfaringer med lignende hævelser efter spark hører jeg dem meget gerne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med hævelse i hovedet
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   25. mar 2018 Hvad siger dyrlægen?

  • #2   25. mar 2018 Dyrlægen siger at det ser fint ud, og at hævelsen sagtens kunne være værre. De kan bare ikke sige nogen tidshorisont, og det synes jeg er lidt svært.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   25. mar 2018 Anses det for at være en form for bule, som ved os mennesker?

    Jeg har ingen erfaring, men spørger af ren nysgerrighed, da jeg aldrig har set dette før. smiley


  • #4   25. mar 2018 Ja det tror jeg godt man kan sammenligne smiley

  • #5   25. mar 2018 Jeg fik i sommers mast mit skinneben op af en jernbom, da jeg sku over jernbaneskinner med min hest og på vej ned af Bakken så skrider hun i mudret og stopper først da hun skrider hen i bom og der blev mit skinneben mast. Et skinneben har ik meget at stå imod med ligesom din hest med næseryggen og av for den, føler sku med den smiley jeg fik en kæmpe hæmatom og havde glæde af den i 3-4 uger og var meget øm i skinnebenet i 5-6 mdr. Der er ik meget beskyttelse på næseryggen af hesten, det er bittesmå muskefibre/knoglevæv der bliver mast af trykket for sådan en fodpedal den har fået. Forvent nogen uger endnu og så længe det går den rigtige vej smiley god bedring med prulleren.

  • #6   25. mar 2018 Avs! Det lyder frygteligt smiley ja der er nok ikke andet for end at være tålmodig. Hævelsen er først kommet efter såret har lukket sig. Dyrlægen har tjekke den siden, og sidste dag på medicin var igår.

  • #7   25. mar 2018 Har sku mere ondt af din hest for der sku smæk bag sådan en fodpedal. Bare hold øje om det føles varmt og ik hæver mere så det vil ligne at huden vil briste. Møg og fremmedlegne som sand grus kan sagtens været kommet med ind i såret da en hov ik er ren. Ved godt at antibiotika er med til forhindre betændelse men kroppen arbejder fremmedlegemer sig ud af kroppen. Heldigt hvis man kan sige sådan at den ik blev sparket i øjet :)pheuw

  • #8   25. mar 2018 Ja tak, der var hul helt ind til knoglen og en lille revne i knoglen ;-( vi venter og holder øje.. og håber på det bedste. Stakkels hyps

  • #9   26. mar 2018 Årh, stakkels mule.

    Mener allerede, jeg har skrevet det i en af dine poster - men ved ikke, om det har været en anden. Min gamle basse fik sådan et spark på siden af hovedet - lige på kinden. Han var SÅ hævet, at han ikke kunne spise andet end flydende mad i 1-2 uger. Derefter aftog det stille og roligt. Der gik en del uger, før hævelsen var helt væk! smiley

    Min nye fik et spark godt nok på bagknæet i sommers. Det har altså også varet lang tid, før alt hævelsen fortog sig. Tror der gik over 3 mdr, før alt hævelse var væk smiley Men til sidst var det bare en lille knude. Det sad dog også lige på knæet, som sagt, og kunne ikke sys, da de var bange for, der ville danne sig en arvævsknude. I dag er det helt væk - der er kun et lille tyndt ar. ALT hævelse er forsvundet. Gudskelov smiley

    Så som du har fået at vide, så er tålmodighed vejen frem smiley Så må man lære at ride med lam og løse remme, hvis det sidder sådan smiley Eller helt pille noget af. Jeg red eks. uden kæberem på min, da han var hævet på kinden, (selvfølgelig først, da han var erklæret OK af dyrlæge og kunne spise normalt samt ikke virkede påvirket af det længere - han havde en anden skade så måtte aldrig stå stille).

    Vedhæftet er et billede fra min basses bagknæ. Du kan se, han er helt hævet rundt om i sådan en "boble". Pyha, det var altså også en ordentlig tur, der tog LANG tid smiley smiley

    God bedring! smiley Hævelsen er heldigvis det mindste af det - det skal sgu nok falde. Bare der ikke er noget "galt"/sket en varig skade eller det sidder farligt, så skal vi være glade smiley smiley


    profilbillede
  • #10   26. mar 2018 P.S. Undskyld for klamt billede smiley

  • #11   26. mar 2018 Mange tak for input, det er rart at høre andres erfaringer smiley ! Det er godt nok noget af et hak, stakkels basse ;-( vi må vente tålmodigt. Dyrlægen har sagt jeg bare skal føle mig lidt frem ang ridning, og ride uden næsebånd, så det prøver vi stille og roligt smiley

Kommentér på:
Erfaring med hævelse i hovedet

Annonce