{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

hvorfor tror alle.... stævner {{forumTopicSubject}}

ja hvorfor tror alle at alle ryttere kun rider for at ride stævner??? jeg har fået flere bemærkninger her inde på HG fordi jeg først havde en travhest: jamen den kommer aldrig op i de høje klasse, og da jeg fik min fjolle: jamen du er for gammel til at ride pony og den kan ikke blive til noget??? og kan jeg bare sige skal jeg købe en dansk varmbold til 80000 kr for at ride to-tre gange om ugen ´, ned i skoven jeg spørg bare alle dem der altid kommer med de bemærkninger har í tænkt på at det ikke er alle der går op i dressur eller spring eller andre former for sævner...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor tror alle.... stævner
  • #1   9. jun 2007 stævner

  • #2   9. jun 2007 jeg forstår dig godt .. og vil lige sige fjordheste kan da godt gå godt os smiley men altså der er da ingen grund til at bruge 100000 på hest hvis det er for at hygge og ride tur !

  • #3   9. jun 2007 dejligt det ikke kun er mig der har det sådan men hvor er alle dem der altis blæser op med stævner

  • #4   9. jun 2007 altså jeg rider da selv stævner, men har da INTET imod dem der ikke gør .. heste kan bruges til meget forskelligt ..

  • #5   9. jun 2007 jamen det er heller ikke fordi jeg har noget mod dem der rider stævner jeg har bare ikke selv tid til det eller lyst

  • #6   9. jun 2007 heller ik sådan ment smiley
    altså selv om jeg rider stævne på min fjordhest kan den os bruges til andet (kan gøre alt ved hende) så altså de kan bruges til alt og man bestemmer jo selv hva man vil ..


  • #7   9. jun 2007 Altså, jeg rider selv for sportens/konkurencens skyld..
    Når jeg kigger på hest går jeg op i resultater.. (altså, hvis jeg skal købe en) Og herinde synes jeg det er herligt at alle er blandet, så man både for hygge og stævne ryttere.. smiley


  • #8   9. jun 2007 | Hestehaven | det var så ikke lige det spørgsmålet lød på det var om hvorfor der er nogle mennesker der ikke kan se at det ikke er alle der ridestævner

  • #9   9. jun 2007 Det jo op til en selv, hva man bruqer sin hest/pony til smiley

  • #10   9. jun 2007 jeg har en fjollebakke som jeg starter på næsten hver hver weekend(altid mindt 1 pause pr måned, han eeelsker at være afsted) og jeg har fået en del placeringer, men jeg føler mig neddømt efterhånden i dressur så vi holder os til spring.

    mit mål er at starte en mb inden han skal sælges(skal sættes tilsalg sidst i 08, lidt under halvandet år tilbage)

    i starten var jeg slet ikke stævne menneske, men så prøvede jeg et klubstævne og blev helt bidt af det:) så jeg er da tonsligegald hvilken hest man har, jeg gør det for at lære, hygge og få nolge gode krittikker mm..

    hvis jeg havde nada hest ville jeg da godt købe en fjordhest, de kan nemlig lidt af hvert:)

    men altså kender MANGE som ikke rider stævner, og de er jo LANGT fra anderledes, stævne på d-plan kan alle hyggeryttere jo prøve

    og altså seriøst jeg kunne godt være hyggerytter hvis jeg ikke var stævnebidt af en gal hest;)


  • #11   9. jun 2007 Jeg har startet et stævne i mit liv.. Det var på min første pony Victoria som var 90 cm i stang. Jeg var 6 år og stævnet var sådan et orienteringsridning noget...
    Nu er jeg ved at være 24 og har egentlig aldrig følt trang til at starte noget.. Synes bare det er dejligt at ride tur og hygge og nusse.. Har selvfølgelig arbejdet med at lære Krummi lidt forskelige øvelser, men det er mest bare for at ha' noget at lave...


  • #12   9. jun 2007 ja nogle folk, går for højt op i stævner... og det er ærgeligt nogle ikke kan accepetere at andre rider for hyggens skyld... det er da dumt at gå ud og ofre flere 1000 kr på en dyr varmblods hest hvis det ikke er stævner der trækker... Men det er der desværre endel der ikke altid forstår...

    jeg er heller ikke den helt vildt store stævne rytter, men vil da gerne ud og starte nogle stævner... da jeg købte mig hoppe for nogle år siden, da købte jeg hende pga at jeg kan bruge hende til stævner, og er en jeg godt kan komme langt med... men for mig er det vigtigste at man har et godt forhold og tillid til sin hest, og derfor har jeg ikke startet mere 6 stævner på min hoppe... da hun sommetider kan være noget speciel.. eller det har un været, og dengang tænkte jeg, så må jeg få hendes tillid til mig og stole på mig... og idag går det bare allertiders... der er ikke nær så mange ting som hun er bange for og som hun kigger på, hun tager mange flere ting med stiv arm... og det er også derhen jeg arbejder hen imod.. stævnerne skal nok komme...

    jeg har også fået mange kommentar om jeg ikke snart skal se at starte nogle stævner... det er dog ikke herinde.. men har tit hørt det fordi jeg jo har hesten til det... men man skal ikke gøre noget man ikke er parat til.. smiley


  • #13   9. jun 2007 altså nu har jeg altdi været konkurrencerytter,started mit første stævne da jeg havde redet li knap ½ år, og siden har det bar holdt ved:D , men jeg har da også veninder som kun rider for hyggens skyld, og det acceptere jeg da fuldt ud da det skal være mulighed for al slags ridning/omgang med heste, synes jeg (: ..

    | Hestehaven | : du har et halv år endnu ca, du må ride pony året ud.


  • #14   9. jun 2007 Jeg er 1000 enig med dig (: .. det er virkelig til grin nogen gange (: .. Men der er jo flere forskellige ryttrere her inde :b .

    1. Konkurence rytte :b
    2. Skovturs rytter :b
    3. Og Legeglade rytter :b

    Du er bare en af de fantastiske skovtursryttere smiley

    Selv er jeg lidt af dem alle :I .. ELSKER sjov og balade med krikken :b , og at ride ture :b - meeeeen, vil oss' gerne starte en gang imellem smiley

    .Iza kr0hn'


  • #15   9. jun 2007 Heeelt enig. Jeg går heller ikke op i stævner overhovedet.
    Var 20-21 år før jeg overhovedet var med til mit første stævne, og det var bare et elevstævne på min rideskole, virkelig hyggelig dag forresten. Og jeg red da self pony :oP


  • #16   9. jun 2007 Man kan godt starte fjordhestestævner på en fjoller, også som voksen :o)

  • #17   9. jun 2007 ' kender det godt. Der er rigtig mange, der har spurgt, hvorfor jeg ikke sælger min pony og får en hest i stedet, for så kan jeg komme videre med min ridning. Men det kan jeg bare ikke. Han er simpelthen noget af det bedste jeg ved og så synes jeg ikke, at jeg bare kan skille mig af med ham.
    Jeg er selv stævnerytter, men så længe jeg har Zakki, så er det kun for hyggens skyld, for vil ikke presse ham til noget, som han ikke synes er sjovt.
    Så vil jeg hellere vente med stævner til jeg får en ny (om 100 år ;D ) og så have en glad pony :D.
    Så jeg forstår helt ud dem, der bruger deres heste og ponyer til en hyggestund ud i skoven eller til stranden, men forstår os dem, der rider for at komme til tops. Men alligevel har jeg det sådan lidt, at hvis man er konkurrencerytter, så skal man ud at lave noget andet end kun bane, bane, bane og stævner, da hesten/ponyen kan gå sur i det. Så rid nogle ture for pokker! I får en meget bedre hest ud af det!


  • #18   9. jun 2007 Vi er så heldige at have vores heste hjemme, så vi slipper for de dumme kommentarer såsom "hvorfor rider I ikke seriøst". Dem ville vi nok høre, hvis vi havde hestene på rideskole.
    Vores heste bliver nemlig kun brugt til hyggeridning og lidt avl smiley


  • #19   9. jun 2007
    Team RORK •|trillO&Zakki|• B :
    hehe .. er stævnerytter som nævnt før d; .. og gør jeg også meget i , rider mindst en tur om ugen , og om sommeren er jeg også nede at bade, det er da skægt:D, hhehe .. og så laver jeg også en masse afvekslende træning dder hjemme hvor de står (:


  • #20   9. jun 2007 Btw, så behøver man ikke kun "tulle" fordi man ikke rider stævner :o) Jeg har da altid fået undervisning og er gået op i at blive bedre osv, har bare altid synes det var forbesværligt med stævner osv :o)

  • #21   9. jun 2007 Umiddelbart vil jeg gætte på at du får de kommentarer fra sådan nogen som mig der selv rider stævner og føler at det er lidt den måde vi selv måler om vi rykker nogen steder i vores ridning... Og derfor ikke vil undvære vores stævner....

    Men sjovt nok har jeg den modsatte opfattelse af stedet her...
    At der er rigtig mange ikke stævneryttere... så det er nok lige hvad man støder ind i.


  • #22   9. jun 2007 Hvis man vil ride stævner og har en pony, kan man jo bare få den målt op...
    Det er heste der ikke må starte ponyklasser... ikke omvendt.
    Faktisk burde det næsten hedde børne og voksenklasser i stedet... smiler.


  • #23   9. jun 2007 kan godt se hvad du mener.. og altså, hvis du ikk vil starte stævner, og bare rider for hyggens skyld, så det jo helt fint smiley ..
    - jeg rider da lidt stævner, men også i skoven osv. Hvis jeg red dressur hver dag, ville jeg blive træt af det, og det tror jeg os dusty ville.

    Men nu til stævnerne.. hmm. jeg synes bare det er meget rart, at have et stævne at se frem til, og træne op til. spændingen, osv.. synes måske det er en smule laterligt at sige man KUN rider pga. stævnerne..
    Meen vil dog sige, at jeg synes, at stævnerne giver meget spædning og naturligvis konkurrence, så man hele tiden føler, at man kan øve sig, og blive bedre (; .. og så selvfølgleig os for sjov..
    - men det er dog sjældent, at der e rnoet der slå en god tur i skoven smiley ..


  • #24   9. jun 2007 Der er forskellige ryttere og forskellige heste. De forskellige ryttere rider på forskellige plan og hestene egner sig til forskellig ridning. Bare man har en hest der passer til sit behov. Om det er skovtur et par gange om ugen eller landsstævner. Man gør det man mest har lyst til. Det skal andre da ikke bedømme? Man har ikke højere status fordi man rider stævner eller lavere status fordi man rider skovtur på en pony. Der er plads til os alle i heste verdenen smiley

  • #25   9. jun 2007 det er jo forskelligt hva man vil.

Kommentér på:
hvorfor tror alle.... stævner

Annonce