{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overgangsdækken eller vinterdækken
  • #1   9. dec 2018 Overgangsdækken 100-200 gram, vinterdækken 300-400 gram ( fås også i 500 gram ).

    Hvad du skal bruge kommer an på hesten. Det kan vi ikke sige her fra skærmen. Hvis den ikke har dækken på nu og ikke fryser, behøver den ikke.
    Har den regndækken på nu, ville jeg give overgangs på når frosten kommer.

    Hvis den har regndækken og klippes, så overgangsdækken og se om det er nok.

    Hvis den skal have dækken på fordi den skal være ren, så fx 100 gram.


  • #2   9. dec 2018 Mine heste er ikke klippet, de går med 100 gram ind til det bliver frost, så ryger de op på 300 gram. De har gået med dækken siden efteråret.

    Min plag som ikke går med dækken får lov til at gå uden, også selvom det bliver frost.

    Mvh Charlotte


  • #3   9. dec 2018 Min har gået med regndækken indtil nu hvor vi har fået så meget vand og blæsevejr, så hun frøs. Hun går nu med 200 g. Sidste vinter var 200 g nok hele vinteren, men har 350 g dækkener, hvis der bliver behov for det, når det bliver rigtig koldt. Hun er ikke klippet, men har ret kort pels.

    Jeg lægger så lidt som muligt på, men så meget som nødvendigt for at hesten ikke fryser. Hvor meget det er, afhænger af hesten - Min hests foldkammerater har endnu kun regndækken på. Begge er uklippede.


  • #5   10. dec 2018 det afhænger af den individuelle hest min egen DV går med 300 g og hals hvorimod min venindes fjordhest går med 200 g pt. (de begge klippet)
    Dem jeg red inden var klippet på hals og mave og de gik uden dækken og i løsdrift.
    Så det afhænger meget af hesten.
    Til min klippede har jeg regn (0 g), overgang på 150 g og vinterdækken på 300 g samt underdyner til hvis det bliver koldere og hun fryser
    hvad hun får på afhænger af vejret og om hun fryser


  • #6   10. dec 2018 pt har mine 150 g på. de er ikke klippet. men mærker på dem hver dag helst 2 gange om de har det varmt/koldt og så tager jeg den derfra
    oftes kommer de op på 300g når det bliver rigtig koldt. et par gange har de været oppe på 450g. men så har det også været mega koldt
    men har da også haft et par år hvor de gik med 150g på hele vinteren.


  • #7   11. dec 2018 Jeg synes det er lidt nemmere at snakke gram end overgang/vinter.
    Min er klippet på hele halsen og går med Rambo Duo uden liner men med hals, så det er 100g. Når det her snart bliver koldere, får hun 100g liner indeni. Det havde hun også da vi havde få dage med frost. Jeg har to yderdækkener, to halse og to liners. Samlet kan jeg lave 6 forskellige dækkener ud af det: 100g, 200g, 250g, 300g, 350g og 450g og så med og uden hals. Det synes jeg er super smart. Samlet har det kostet mig lige over 2000 kr. da noget af det er købt brugt. (jeg har også et alm. regndækken)


Kommentér på:
overgangsdækken eller vinterdækken

Annonce