{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Muligvis føl på vej. {{forumTopicSubject}}

Jo se, i sin tid da vi fik Freja hjem var det i bytte for vores gamle pony som egentlig var et fejlkøb. Jeg fik en henv. med en anden pony som jo så helt fin ud.

Da vi kommer til stedet for at bytte (det var ubeset mv) kan jeg godt se at denne pony som sådan ikk liiige er i den foderstand den burde mv. Men gjorde det alligevel.

Hun ville endda give en gratis bedækning med, så Freja gik ved ders hingst i 14 dage- selvom jeg så fik at vide hun ugen inden havde været i brunst og der jo så nok ikk ville ske noget- fik beskeden at hun heller ikk havde været i brunst eller noget, og forventede så ikk et føl jo.

Nu har jeg jo først fundet ud af en hel del efter Freja er kommet til os. Største delen af det tidligere ejer har sagt er ikk sandt, jeg har nemlig fundet frem til den tidligere ejer af Freja mv. og måtte indse nogle sandheder som sagt.

Hun kom hjem og begyndte at få muskler på kroppen og tog lidt på og det avr jo alt sammen skønt. For en uges tid siden var hun ved at være næsten små tyk, men fair nok græsset har været rigtig godt. Det var efterhånden ved at dø ud og hestene skulle snart til at ha foder. Hun er først lige startet op på omkring 200-300 gram om dagen så det er ikk noget hun tager på af synderligt jo.


MEN jeg har så ikk været nede ved Freja i en uges tid pga. vores anden hyp og en masse tanker mv jeg har måtte gøre mig. Så i går da jeg kommer derned siger udlejer godt nok til mig at nu er hun da ved at være grov tyk. Ja ja tænker jeg. Så er det vel ikke værre. Men jeg må erkende jeg fik lidt et chock! Nu ligner hun pludseligt en hoppe der skal ha føl. Maven er derefter, ikke græs fed som en alm fold bums blir, men pæn, fast- dog først et stykke efter gjord lejet, hun buler helt vildt nu og det er lige omkring livmoderen, og ser ud som en drægtig hest. Hun er begyndt at hænge en smule så at sige i ryggen og maven ser ud som om den er begyndt at hænge en smule bag til...

Udlejer mener at hvis det virkeligt er et føl der er på vej, så skal hun nok fole måske allerede december-januar aller senest februar

Nu kan jeg så ikk finde frem til hvem der har haft hende omkring ifolings tidspunktet da hun har været lidt rundt mv ved forskellige folk. Men nøøøøj en overraskelse. Jeg er jo da ikk sikker før der har været dyrlæge, men hun kan nok ikk drægtigheds undersøges da de ikk vil bedøve hvis hun er så langt henne, og man ikk kan komme så meget til hende endnu at hun vil lade en gøre det. Slet ikk en fremmed. Hun har ikk haft det så godt tidligere, og vil ikk ha fremmede i nærheden. Selv jeg kunne dårligt fange hende på fold. I sidste sekund plejer hun at flytte sig. Nu r hun pludseligt blevet en hel hængetrold og vil bare gerne stå op af mig uden at vi gør noget andet end bare at stå...

Så nu er jeg rigtig spændt på det punkt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muligvis føl på vej.
Kommentér på:
Muligvis føl på vej.

Annonce