{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Jill C
Jill C
Tilmeldt:
10. okt 2020
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25

Ridning på heste {{forumTopicSubject}}

Lige til info, har redet heste i 50 år, så er ikke ny i branchen.

Men har heldigvis åbnet øjnene op for, hvordan vi behandler vores heste.

(Ikke godt)

Hvor er jeg glad for, at der kommer mere fokus på heste mishandling.
(Parra-Wellington) bla.
Væreste dyre-mishanding)

Ingen heste har selv valgt, at have mennesker på ryggen, at have jern i munden, jern i siden eller pisk i bagdelen.

Og spørger mig selv, vi rider ikke på løver, isbjørne, giraffer, katte eller hunde, hvorfor så heste ?

Har heste bedt om det ?






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning på heste
  • #1   10. feb nok fordi hestene var hurtige, og hurtigere end meget af det bytte man jagede

    men jeg har den heldig ejer af en foldbums og en låne foldbums
    Rider slet ikke, og har ikke gjort i vel 20 år
    har altid været imod pisk og spore. har hellere ikke reddet konkurrencer, af flere årsager. Bryder mig ikke om tvang


  • #2   10. feb Hold da lige op altså... heste dør ikke af at blive redet på. Lad dog vær med at dømme folk du ikke kender --'

  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #3   10. feb Jeg har aldrig udtalt mig om, at heste dør af, at blive redet på ?
    Jeg taler om måden de bliver redet på.

    Kæmpe forskel.



  • #4   10. feb "Og spørger mig selv, vi rider ikke på løver, isbjørne, giraffer, katte eller hunde, hvorfor så heste ?

    Har heste bedt om det ?"

    Dette tolker jeg som om at du mener, at du ikke synes vi skal ride på heste. Hvilket jeg egentlig synes er forkert. Så længe de rides på en forsvarlig måde, så er det fint for mig, at folk rider på dem. Men rider man som Helgstrand og hans ryttere, så bør man nok hellere holde sig på jorden.

    Og hvordan skulle vi i øvrigt kunne ride på katte og hunde? De er da alt for små? smiley


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #5   10. feb Q ??

    Du har ret, hunde og katte er for små til, at blive redet på ??
    Bliver bare vred, når jeg ser hvordan nogen mennesker udnytter og behandler heste dårligt, for at fremme deres position.


  • #6   10. feb Men... gør vi ikke alle sammen det? Undtagen dem der mishandler altså?

    Dine emojies virker ikke herinde, forresten smiley


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #7   10. feb Q....
    Ja, mine emoji's virker ikke her, smiler...

    Og nej, jeg tror ikke, at alle hesteejere udnytter hesten ifht at gøre sig bedre.

    Men de trænings metoder som jeg ser, gør mig virkelig bekymret og ked af det.

    Vi er heldigvis mange hesteejere, som har hestene som dejlige partnere, uden tvang.



  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #8   10. feb Og Q, jeg kender faktisk folk som er i Wellington, Florida.

    Bare lige til info, jeg tager ikke dette ud af det blå.
    Dvs dømmer ikke folk, jeg ikke kender, men ja, retter fordømmelse mod mennesker der ikke behandler dyr ordentligt.


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #9   10. feb Google er min ven.

    Desværre også i dårlige tilfælde.


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #10   11. feb Check lige videoer af Cesar Parra's måde af træne heste på.
    For der bliver jeg virkelig ked af det.

    Skammeligt.


  • #11   11. feb Havde det ikke været nemmere at gå efter bolden i stedet for at smide det herind? Altså fortælle dem der gør det, at de ikke bør gøre det? Jeg forstår virkelig ikke hvad du vil med opslaget herinde.

  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #12   11. feb Q...

    Mit mål med indslaget, er såmænd bare, at gøre opmærksom på, at bare fordi at ryttere er i toppen af sporten, ikke gør dem rigtige.

    Der kunne være unge og nye ryttere, som tror, at når toppen af poppen gør dette, så er det i orden.

    Hvilket det ikke er.


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #13   11. feb Og Parra er da heldigvis også blevet smidt ud.
    Så nogen har gået efter bolden, Tak.


  • #14   14. feb “Så er det fint for mig, at folk rider på dem” men så har du vel misset pointen med (hvad jeg forstår) opslaget - hvad syntes HESTENE om at vi rider på dem?

    Jeg er ikke imod at man rider, jeg gør det selv, men det er da helt klart en spørgsmål ALLE burde stille sog selv når de rider eller bare har med heste at gøre. For det er jo os der har valgt at hestene rides og omgås os mennesker typisk på vores premisser.
    Jeg syntes det er vores ansvar som heste ejer/rytter at sørge for at vores heste er med på det vi Beder dem om. At de også får noget ud af vores interaktion.

    Elite hestesport er i meget sjællende tilfælde på hestens premisser, og trods jeg elsker dressur har jeg noget svært ved at støtte op om det pt, da så meget lort foregår behind the scenes…


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #15   15. feb Og hold da op, hvor er det uhyggeligt, at en person kan være så meget et u-menneske.
    Dyremishandling, menneskehandel og seksuel chikane.

    På tide, at vågne op, overfor mennesker som tror, at de kan trampe på andre mennesker og dyr.

    Godt, at det bliver belyst og håber også, at rette personer bliver straffet for det.

    Retfærdighed i alle aspekter.


  • #16   28. feb Farligt emne du har taget fat på.
    Dette er blot min personlige holdning, og hvad jeg som menneske selv tror på.
    Jeg er dyre menneske, helt ind til benet. Jeg elsker mine heste på hver deres måde, og prøver at se dem for deres unikhed og sind. De skal alle håndteres (de to kan ikke rides mere pga. skader) eller rides på forskellige måder. Her gælder det for mig om, at være god til at læse mine dyr og se og forstå hvad de kommer med af baggage på godt og ondt. Jeg mener ikke at det forkert at ride med sadel (når den passer hesten) Eller bid (når man tænker over hvordan bidet anvendes) Bid løs ridning kan være lige så slem hvis man rider forkert. Pisk anvender jeg som en ekstra hjælpene hånd for at vise heste hvad den skal. Bruger den ikke til at banke løs på hesten med, fordi den ikke forstår en opgave. Vil sige det handler om balance. Min ene hest bliver faktisk ked af det, hvis han ikke bliver brugt, han savner at arbejde. Han synes det sjovt at arbejde


Kommentér på:
Ridning på heste

Annonce