{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Moderne med ondt {{forumTopicSubject}}

Med fare for at blive buet ud af HN så synes jeg måske at sætningen " måske har din hest ondt 2 er blevet lidt for moderne. Jeg har som menneske selv haft stor gavn af kiroprakter efter en bilulykke og ved bestemt det hjælper. Har også set en effekt det har på heste ligesom jeg har været på kursus i to omgange med hestemassage og jeg har arbjedet på et dyrehospital sammen med en hundefysterapi.

Men ofte læser jeg at nogle har problmer med deres heste ligesom jeg selv skriver for gode råd og hver gang kommer spørgsmålet " måske har din hest ondt" hvortil brugerne svare at den er tjekket i sadel og tænder osv osv. Men er det virkelig sandsynligt at hestene altid har ondt. Jeg har mødt 8 heste gennem hele min tid med heste som vitterlig havde ondt i ryggen og blev hjulpet, en måtte endda aflives. Men hvorfor skulle vores alm rideheste have ondt ? Så længe de virker glade og tilfredse og spiser har de vel ikke ondt. Deres rektion med at løbe løbsk eller bukke behøver jo ikke være fordi dde har ondt. Ofte er det jo angst.
Måske man skulle tænkte at det kunne være andre ting inden man ofre formuer i kiroprakter, massør og diverese hestehealer? er vi blevet for morderne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Moderne med ondt
  • #1   13. mar 2008 Alt for morderne. Og så er der mange herinde, som mener, at man er ond ved sin hest, og at den så bestemt har ondt. Det kan da godt være, at nogle af problemer er pga. smerte, men det er langt fra alle. Det glemmer folk bare at tænke over.
    Men mht. ridningsproblemer, synes jeg det er forkert at spørge herinde, få dog undervisning istedet for, det meste af HG er jo unge tøser, så hvorfor skulle de kunne hjælpe dig, de kan jo ikke engang se problemet inreallife.


  • #2   13. mar 2008 selvfølgelig skal man da tjekke hesten for smerter først hvis der er noget galt, ellers hjælper det jo ikke noget som Theis siger

  • #3   13. mar 2008 Jeg synes det er sjovt at søge råd og se hvad andre oplever med deres heste og hvordan de opfatter situationerne

  • #4   13. mar 2008 Det er bestemt en god udelukkes metode.

  • #5   13. mar 2008 Synes faktisk at det er noget værre vås du fyrer ud.

    Når man har problemer med sin hest, er det en god ide at få den tjekket om den har ondt, eller har ømheder.

    Min gamle hest var glad og tilfreds, altid ørene fremme og ruigtig lalleglad. den bukkede og stejlede helt vildt, men hans øre lå aldrig ned af halsen.
    Det viste sig han havde noget i ryggen og at han faktisk havde ondt i ryggen.

    Min egen hoppe har skabt sig helt vildt, og jeg fik dyrlægen ud. og hun havde ondt.


    Langt de fleste tilflæde hvor en ridehest har været træls mv, er fordi den har ondt et elelr andet sted. enten i tænderne, eller andre steder.

    Og hvorfor skal man prøve at ride problemet væk osv, hvis den rwent faktisk har ondt? så hjælper det jo ikke noget.

    Så hellere få dyret tjekket, og hvis man så er sikker på at det ikke skyldes smerter så er man da sikker på det.


  • #6   13. mar 2008 Er helt enig med Theis.

    og må da indrømme jeg er ret overrasket ovet at man kan sige det du skriver.

    Om sætningen er moderne er da ligemeget, men den er ivhertfald fornuftig! -og nok også derfor at mange råder til at få deres hest tjekket i første omgang..



  • #7   13. mar 2008 jeg giver Pau xD ret..
    (:


  • #8   13. mar 2008 Jamen jeg er ikke modstander af det. Overhovedet ikke. Mange rideskoleheste går sikert med skævheder i ryggen og mange konkurencce heste har sikkert ømme muskler men sådan alm ridning med en sund og rask hest. Min egen unghest er feks begyndt at stritte imod efter at have opført sig som en engel i lang tid. Jeg bliver straks spurgt om hun har ondt. Og flere gange før når jeg har skrevet om et råd er man jo nærmest blevet svinet til med at man skal få tjekket hesten og det er synd at ride hvis den har ondt osv. Og at det er HELT tydeligt at hesten har ondt. Man kender jo selv sin egen hest bedst. Jeg går ikke genrealt udfra at en hest har ondt når man rider den korrekt og tingene er som de skal være. Heste gør ofte ting vi mennesker ikke kan forklare og ofte er deres unoder angst og måske fodri de før HAR væet ømme og nu stadig tror de er det. Og nogle gange, ja så har den simpelthen ondt og det skla ordnes. Men mange mennesker går da også ofte og har ømme skulder og ondt i hovedet og klare det uden behandling fordi det bare høre med til livet at nogle dage er man sur og tvær pga hovedpine.

  • #9   13. mar 2008 Enig med tehis og Pau

  • #10   13. mar 2008 Ja folk spørger om din hest har ondt. så svarer du ganske enkelt bare nej, og det må du jo så være 100 % sikker på. smiley
    så er de fleste brugere, af de indlæg jeg har set, meget hjælpsomme.

    Det første jeg tænker når jeg rider på en træls hest, er for det første tænderne. -Og det bliver tjekket, og der har altid været et eller andet. Nogle værre end andre. Og så er der selfølgelig om sadlen passer til dyret.

    Så synes det burde være en hel naturlig del, at hvis hesten ikke fungere i dagligdagen , så at man straks får tjekket dyret.


  • #11   13. mar 2008 jamen hesten fungere jo i dagligdagen men selvføelig ville der altid være et eller andet

  • #12   13. mar 2008 Dejligt at høre at din hest kunne hjælpes. Jeg mener også bare at der er jo mange andre grunde til at hesten løber, bukker, stejler, bider og sparker. Måske forstår den ikke opgave og føler sig presset men den forstår det ikke. Måske er rytteren skidesur hvilket hesten jo kan mærke og så ønsker den at komme væk fra situationen. Måske er hesten i brunst. Måske er den angst for at være væk fra flokken. Måske stoler den ikke på rytteren, måske føler den sig som leder og tager selv en beslutning.

  • #13   13. mar 2008 Jeg vil også mene at man altid bør starte med at tjekke for smerter.. så det er udelukket..

    SWOOPDK.COM : Din første sætning "Alt for morderne" giver ikke rigtig mening når du staver forkert.. en morder (ental af morderne) er en der slår folk ihjel..


  • #14   13. mar 2008 Unskyld man ikke lige staver korret. Du forstår vel meningen.

Kommentér på:
Moderne med ondt

Annonce