{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
260 visninger | Oprettet:

Drømmehest eller ej?? {{forumTopicSubject}}

tja lige da Kreta blev aflivet red jeg på en hest som hed Luna hun var en MANGALARGA MATCHADORE ( en brasiliansk tölt race). Hun var i trænning her i Danmark, men kom rigtig fra Tyskland. Jeg trænede ca. med hende 1 år og kom meget langt med hende og hun var næsten som min egen hest. Så købte vi Woody fordi jeg vidste at på et eller andet tidspunkt skulle hun tilbage til Tyskland.
Og ganske rigtigt et par dage efter jeg havde fået Woody ringede ejeren og sagde at nu ville han godt have hende hjem igen. ( hjem= 10000 km herfra) så jeg ville nok ikke få hende at se igen.

Jeg var meget træt af Woody i starten fordi jeg var vant til Luna og hun var bare så dygtig og sød og Woody var en lille djævle i starten ;-D Han bed og buggede og jorede af med en.

Jeg var med til at køre Luna hjem til tyskland. det var meget svært fordi hun havde nærmest overtaget Kretas plads.

Men ja tilbage skulle hun jo, og jeg begyndte at træne seriøs med Woody og han blev lynhurtig MEGET MEGET dygtig. og nu ja nu er han bare drømme vallaken hehe smiley

Men jeg har lige fået afvide i dag at Luna er til salg hun skal koste 12000 euro. Og hvis det er mig der skal købe hende skal hun ( KUN ) koste 9000 euro.

Det svarer altså til 63.000 danske kroner.

Og jeg ved ikke rigtig altså råd har jeg IKKE men også hvis de ville tage det på afdrag så ved jeg ikke om jeg ville have hende nu hvor det går så godt med Woody.

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller nogen der gerne vil have en udfordring har nemlig et par stykker ledig ;-D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømmehest eller ej??
  • #1   3. mar 2005 Jeg vil gerne have en udfordring.. Sys da du skal overveje købet smiley Kunne da være dejligt at få den igen.. Fedt at du kan få spdan en ra´bat smiley

  • #2   3. mar 2005 hehe NEJ JEG GLEMMER ALDRIG MIN SMUKKE WOODY ;-D

    ejj 63.000 er stadig meget for en der ikke kan noget særligt bare fordi hun er en ren race med meget gode papirer.

    hvis det var ville jeg have hende og træne ligesom med woody men jeg tror woody er lidt dygtigere end hende


  • #3   3. mar 2005 Her været stortset det samme igennem.. Jeg havde en vidunderlig connemare hoppe som jeg havde lært alt! og vi kunne alting sammen, fik rosetter til hvert stævne, og ros af alle.. Men psykisk voksede vi fra hinanden,...Jeg ville egentlig stoppe med at ride, men da vi en dag var ude ved dem der havde tilredet min fars ishyp Musse, fik jeg øje på Kolfaxi. Han var en modsætning til sara, connemaraponyen, ha var stor og havde en lang pels, han var ikke bygget særlig harmonisk og han var sort (som jeg ikk brød mig om!).. Desuden var han ikke tilredet og han havde svært ved tølten.. i et år havde jeg både ham, sara, og en anden pony, men så fik jeg solgt sara og den bette pony og stod tilbage med Kolfaxi.. Og som en engageret rytter med store mål er det sgu svært når man står mede en nyuddannet, ængstelig hest, der ikk fatter hva man ber' den om! Men men.. der er nu gået et år, og Kolfaxi har forvandlet sig som den grimme ælling til en stor smuk og harmonisk hest, med 4 gode gangarter! Desuden viste det sig at han er hurtig som vinden; han har slået islandsrekorden i galop! Så nu vil jeg slet ikke ride på andre end ham, for han er vidunderlig!

  • #4   3. mar 2005 hehe det var da dejligt at høre Sofie ;-D

    ej jeg tror også bare at jeg vil holde mig til Woody især fordi efter sommerferien skal jeg starte på gymnasie og jeg er allerede nervøs for at jeg ikke har tid bare med en hest eller jeg har jo også Gossi, men han kan godt nøjes med en tur i skoven engang i mellem smiley

    woody og luna er begge nogen der skal ud næsten hver dag smiley


  • #5   3. mar 2005 Nyd de heste du har nu Aurica, lad være med at vende tilbage til en gammel 'kærlighed', det bliver aldrig det samme som dengang. Nyd minderne og woody.

    /Michael


Kommentér på:
Drømmehest eller ej??

Annonce