{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Når man sælger hest? {{forumTopicSubject}}

Har siddet og bladret annoncer igennem -bare for at kigge lidt. Og noget slog mig.
Det er et fåtal annoncer der har billeder der viser hesten. De fleste har lidt foldbilleder (ofte taget i en dårlig vinkel, med dækken på, på kæmpe afstand eller en kombi af disse), måske et billede af en krumrygget rytter der sidder og slapper af mens hesten græsser e.l.

Vi taler altså ofte heste til 20.000 og opefter (og altså osse meget dyre heste).

Selv vil jeg gerne, når jeg kigger efter hest (og vi ikke taler selskabshest eller skovturspony) se billeder der viser hvad det er der sælges.
Dvs at når der står kanon springhest i annoncen, så vil jeg gerne se mindst et billede af hesten der springer (og taget i en afstand så man rent faktisk kan se det, og et nogenlunde tydeligt billede).

Derudover et billede hvor hesten er stillet op så man kan se dens bygning og osse meget gerne et par ridebilleder (og her vil jeg da mene det er et plus for sælger hvis hesten går nogenlunde fornuftigt og uden hjælpetøjler eller skarpe bid -hesten skulle jo gerne vise sig bedst muligt)

Har man så lyst til at smide foldbilleder e.l. med er man da herefter velkommen til det. Men det andet er da hvad der sælger hesten... er det ikke?

Hvad mener i der gør en god salgsannonce når det kommer til billeder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man sælger hest?
  • #1   10. aug 2008 enig! når mn tager ud og ser på hesten, ser man den jo også under rytter, og ikke græssende på fold.
    Billederne skal være en forsmag på det man skal se hvis man vælger at tage ud og se på den


  • #2   10. aug 2008 Ja og så skulle det jo gerne fange.

    Når man vælger at lægge billeder på sin annonce går jeg udfra det skyldes at man gerne vil fange køber med en lækker hest. Hvis billedet så viser en hest på 100 meters afstand med røven ti, som går og græsser, ja så kunne man ligeså godt lade være at have billede på annoncen.


  • #3   10. aug 2008 PonyGården -det er jo så ikke alle der nogensinde har købt hest sådan.

    Men Axel er købt på en anbefaling fra min daværende chef. Han blev ringet op af en hestehandler der stod med HESTEN i forhold til hvad min chef havde fortalt jeg skulle have.
    Vi tog ud og kiggede, tog ham med hjem på prøve (på ubestemt tid endda) og købte ham.

    Det er i øvrigt ikke fordi jeg mener der SKAL være billeder af hesten i annoncen -men når man har valgt at lægge billeder på, skulle man jo mene det var fordi man ønskede at vise hvad man har til salg. Og et uskarpt billede af en hest med dækken på viser jo ikke rigtig noget, og så kunne annoncen ligeså godt være uden billede


  • #4   10. aug 2008 Du har helt ret.
    Jeg ville ikke en gang bruge min tid på at tage ud at kigge på en hest, hvor annoncen var fyldt med foldbilleder. Der skal være billeder af hesten opstillet (som du siger) og dét, som den har potentiale i.


  • #5   10. aug 2008 enig billeder skal være en appetitvækker, så man få lyst til at tage ud at se hesten...

  • #6   10. aug 2008 LOL -det er dælme første gang jeg er stødt på nogen med samme initialer som jeg selv;o)

    Nå men -jeg kunne nu sagtens tage ud at kigge på hesten tiltrods for billederne hvis annoncen er interessant nok.
    Men jeg forstår bare ikke at man overhovedet sætter billeder på, hvis man ikke gider få taget nogen der er ordentlige... Så er det da lidt spild af tid


  • #7   10. aug 2008 Det er jo så bare mig, som er så kræsen. Jeg ved ikke helt hvorfor, jeg er så kræsen. Nok fordi jeg føler, at sælger så ikke tager sig så meget tid til at sælge hesten med ordentlige billeder.

  • #8   10. aug 2008 Michelle -tror man ret hurtigt kan gå glip af en god handel hvis slet ikke man interesserer sig for annoncer uden billeder.



  • #9   10. aug 2008 Sophie -skal jeg komme med lidt ekstra ønsker, så kunne jeg godt tænke mig t billede uden sadel (og rytter), hvor han står med siden til.

    Og osse gerne et billede hvor han traver.

    Eller en fin annonce -superkøn pony i øvrigt:o)


  • #10   10. aug 2008 Kan kun være enig med dig,, gode billeder betyder ALT!!

  • #11   10. aug 2008 Jeg har lavet min annonce efter bedste evne.. Er der nogen, der vil være søde at give en kommentar?
    http://hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=152375


  • #12   10. aug 2008
    SortePerler J
    Synes det er en super annonce,, lækker hest ;o)
    Det da sådan en man har lyst til at ta´ ud og se på,,


  • #14   10. aug 2008 SortePerler -smuk hest:o)

    Info om niveau (ridemæssigt) kunne jeg ønske, gode billeder har du jo allerede. Evt kunne et af billederne hvor hun står skiftes ud med et lidt mere direkte fra siden hvor man lidt tydeligere kan se hvordan hun er skruet sammen.
    -men jeg synes det er en rigtig fin annonce allerede:o)


  • #15   10. aug 2008 Pernica -det er lige netop det. Jeg tror det er bedre at lade være at sætte billeder ind, end at sætte billeder ind der viser hesten dårligt.

    Og ja -det er billeder i stil med dem SortePerler har der kunne fange mig, og evt få mig til at ringe på en hest som jeg måske ellers ville have overset (friesere sælges jo i læssevis for tiden så det er med at skille sig lidt ud, og virkelig vise at netop DENNE frieser er mere end blot en sort pruhest)


  • #16   10. aug 2008 Tusind tak for kommentarer..
    Og hendes ridemæssige niveau står længere nede i indlæggene.. Jeg har med vilje ikke slettet nogen, når folk har spurgt om noget..
    Det eneste jeg mangler at skrive på, er at hun er blevet skuespiller-hest.. Præmieren var i fredags, og indtil da var hun lidt "hemmelig"..
    http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=315637


  • #17   10. aug 2008 Aaah -det havde jeg ikke lige opdaget. Jamen så er den del jo på plads:o)

  • #18   10. aug 2008 en spændende hest mener jeg er hvor der er billeder af hvad hesten kan, feks. Phoebe var der kundressur og hovedbillede da hun er dressurpony;)

  • #19   10. aug 2008 der skal være noget der viser hvad hesten kan. Min pony blev lige solgt i går, og i hans salgsannonce, havde jeg et hovedbillede, et dressurbill., et springbill. og et hvor man kan se hele hesten. Så syns jeg at jeg havde vist ALT ved ham, eller hvad man kan sige.

    men jeg vil give dig ret #1.. Det kører ikke altid med de billeder i en salgsannonce, for folk...


  • #20   10. aug 2008 Syntes jo så ikke det bare er nok med gode billeder - teksten skal også være derfter !

    Folk der skriver - vil i vide noget så se profil ! - helt ærligt :s

    Men ja billeder skal kunne fange !
    Selvfølgelig hvis det er en utilredet hest så kan man jo ikke rigtig få ride billeder - men så der evt løssprings billeder eller gode billeder fra en ridebane hvor hesten er gjort super flot smiley


  • #21   10. aug 2008 Hej!

    Må sige, jeg er helt enig. Jeg ved dog godt, at en af mine annoncer selv er mangelfuld, når det kommer til nye billeder (måske fordi jeg ikke helt ønsker at sælge..)

    Har selv købt en hest med ret dårlige billedert til knap 7500 kr (herinde), tog hende hjem, striglede, kom en fin trense på (super), og opstillede hende, som de gør til en kåring. Hun blev solgt til knap 15.000 kr pga billederne. Intet var fjort ved hende andet end en makeover (hihi) og opstillingsbilleder.

    Jeg forstår heller ikke, hvordan folk kan sælge med billeder, hvor hesten står i lort til knæene med et dækken på. Altså - det man skal se er jo pakket helt væk.

    Man skal gerne tage 30 billeder før man finder de 2 eller 3 billeder, som man kan bruge i annoncen,

    Louise



  • #23   10. aug 2008 Hvilket af det? smiley

  • #25   10. aug 2008 Amanda -self skal man jo osse være ærlig omkring hvad man sælger. Skulle jeg feks. sælge axel så har jeg da et par billeder som bare er ramt lige i øjet. Han ligner faktisk en med en super trav... Men virkeligheden er at hans trav kun lige kan snige sig op omkring middel (måske lidt under), og det bør jo fremgå af teksten.

    Tekst og billeder skulle jo gerne suplere hinanden


Kommentér på:
Når man sælger hest?

Annonce