{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Ingen respekt {{forumTopicSubject}}

LÆS ALT INDEN DU SVARE.


Jeg rider min venides islænder glampi ind i mellem og særligt mens min egen hoppe var skadet og efterfølgende aflivet. Min veninde kommer fra polen og er ofte i polen i længere tid og så passer jeg hendes 4 islænder MEN. Glampi er simpelthen så strid over for mig at jeg nogen gange er ved at tude af arrigskab over hans opførlsel. Over for min veninde er han sød og rolig og løfter hove og trækker ikke og går pænt fra jorden af og opføre sig fint på skovtur osv.

Men når jeg har med ham at gøre så er han så strid. Han slæber og hiver og man får nærmest rykket armen af når man trækker ham., Han træder mig over tæeren og mosler ind i mig. Nægter at løfte hovene og med mindre man ville have hold i ryggen så kan man ikke få dem renset. Han løber med mig på tur, ville ikke stå stille når jeg stiger op og laver bukkespring. Somme tider ville han ikke stoppe og bliver ved med at gå. Jeg er efterhånden nervøs for ham hvilket han udnytter.

Min veninde er 26, spinkel og har redet siden hun var 11 år. Aldrig redet stævner og altid haft med rolige islænder at gøre. Hun rider blødt men er kontant og glampi får ikke lov at løbe om hjørner med hende. Hun er ikke det mindste nervøs og har aldrig oplevet slemme styrt eller noget.

Jeg er 20 år, har redet siden jeg var 9. Har redet islænder og islænder stævner, haft en del med sævre heste at gøre, været på kursus i HMS, KLIKKERTRÆNING og arbjedet med en hestehvisker.Plejer SAGETENS at kan sætte mig i respekt for selv meget stride heste. MEN har til gengæld haft 3 alvorlige styrt hvilket har gjort mig mere forsigtig og ikke nær så modig. Men er normalt ikke bange for glmapi men han tager alt min selvtillid ved at opføre sig sådan over for mig.

Han bliver redet med det samme udstyrt og den eneste forskel er at jeg er en lidt tungere rytter og ikke rider med pisk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen respekt
  • #1   14. aug 2008 Monica - Jamen prøv at læs hvad jeg skriver. Jeg synes bestemt jeg sætter mig i respekt og sætter ham også på plads når han gør som han gør men det har ingen effekt.

  • #2   14. aug 2008 kunne det tænkes at hende den anden sætter sig i respekt ved at slå??

    (for hvis det er sådan.. så tror jeg godt jeg ved hva der er galt)


  • #3   14. aug 2008 Nej hun slår ikke. Hun bruger pisken ind i mellem under ridning men ellers slår hun ham aldrig. Hun hæver bare stemmen men som sagt er han aldrig sådan over for hende

  • #4   14. aug 2008 hmm ja det er en tænker..
    rimelig svært når man ikke selv står overfor hesten.. hmm

    er du nervøs når du står sammen med ham?
    hvordan er hans personlighed?
    hvad er han på folden? leder? undertryk?


  • #5   14. aug 2008 Han er hverken leder eller nederes i flokkenn. Han er faktisk meget neutral i flokken og laver sjælden ballade, han kan gå med næsten hvem som helst. Nej jeg er ikke nervøs når jeg er sammen med ham men når han begynder på alle de kunster så kan jeg tvivle på mig selv og blive nervøs.

    Han personlighed er sådan lidt tja..sød under DOMINIKA Z herinde så kommer der en profil med glampi hvor der står noget om ham


  • #6   14. aug 2008 Det du gør imponerer den åbenbart ikke !

    Jeg var blevet ............


  • #7   14. aug 2008 Tll line..hvad mener du?

  • #8   14. aug 2008 Til CC, jeg forstår godt han tvivler på mig når jeg tvivler på ham men som jeg har skrevet så ER jeg ikke nervøs hele tiden. Men hvis vi siger jeg har ham en time så den første halve time holder jeg på mit og er "skrap" og sætter ham på plads og lige lidt hjælper det og når han så jorder på tur med en så er den sidste halve time bare ikke sjov. Men jeg starter ikke med at være nervøs og inden vi er ude af folden har han trådt mig over tæerne, tromlet mig og slæbt mig afsted. Men her er jeg ikke nervøs

  • #9   14. aug 2008
    Jeg acceptere IKKE en sådan opførsel overhovedt !
    Jeg kan ikke klare heste der ikke respektere, en og mener der ud over de er for "farlige" !
    Så må man jo gøre den klart at det ikke er sjovt nå den "moser" ind i en.
    Og det er ikke med en klikker !


  • #10   14. aug 2008 Ej line det er ikke med en klikker. Det gør jeg helere ikke..

  • #11   15. aug 2008 Anitta K:

    Hvis du har modtaget undervisning i HMS, har du så prøvet at lave nogle træningsøvelser fra jorden med Glampi? Der findes jo bl.a. øvelser, som specifikt er beregnet til at lære hesten at respektere dit personlige rum, og træning fra jorden er i det hele taget et godt middel til at opnå respekt. smiley


  • #12   15. aug 2008 Louise Lindbøg H
    Man må FØRST træne at hesten od du har dit eget personligerum når hesten ved du er lederen, for ellers kommer du ikke af med problemerne! bare et godt råd for min hest er blevet trænet i det ved gamle ejer og den er meget strid har engrebet en og udnytter dens perosnlige rum mm. Så den skal trænes forfra i HMS


  • #13   15. aug 2008 Når du trækker fx. så hvis han trækker dig afsted, så stop lige med det samme og rusk i tovet og så holder du ham an indtil du er oppe på siden af ham igen og klap ham forsigtigt så han forstår at hvis han stopper når du beder om det er han dygtig og så vil han lære det med dig, det er så vigtigt at du ikke lader ham løbe om hjørnr med dig for det er uacceptablet , og sådan en strid hest skal ikke have sin vilje .
    Prøv det samme når du rider da jeg også har redet på sådan en hest. jeg mistede helt lysten til at ride og komme i stalden sådan er det heldigvis ikke mere da hesten blev solgt men altså når han ikke gider løfte hovene så træd ham foran på hoven og lidt over kronranden så løfter de normalt og så kan du tage hoven og rose ham . Det virker kan jeg godt sige for sådan var alabama også engang.. ikke hamre den ned ovre ham fo0r det er mishandling men sådan du sætter foden forsigtigt og træder imens du trækker i hovskækket, og så skynder du dig i starten at fjerne det meste når han løfter dem., og efterhånden vil du kunne løfte dem uden problemer. når du skælder ham ud så er det vigtigt at det kun et et bestemt nej og ikke råben og skrigen men du skal samtidig give et signal . fx. hiv i grimen når du siger nej så han forstår at det han gør er forkert,,

    Håber jeg var til lidt hjælp, vil gerne høre om fremskridt hvis der er nogen.,


  • #14   15. aug 2008 Kan det tænkes at han måske ikke føler sig rigtig tryg ved dig? Hvis din veninde har haft ham længe, føler han sig måske mere tilpas med hende som rytter. Hest og rytter skal jo helst passe sammen, og det er ikke alle ryttere der passer sammen med alle heste, sådan er det bare.

    Måske passer i bare ikke sammen, ligesom hans ejer og han gør?
    Ikke for at kritisere....


Kommentér på:
Ingen respekt

Annonce