{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Foder?!? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har styr på sådan noget med foderplaner eller har et program hvor man kan regne det ud?

Hesten:
race: traver
højde: 157 cm
alder: 7 år
arbejde: ca 5 gange ugentligt á 1 time (dressur, spring og tur). Er i gang med at opbygge muskler da vi kun har reddet trav før.
Foderstand: efter min mening perfekt, men nok lidt tynd i forhold til almindelige ridehest. Man kan ikke se ribbenene.
Problem: Da vi er begyndt på en hel ny træningsform, og har skiftet opstaldningssted samtidig med at hun ikke har fået særlig meget at spise ud over græs hele sommeren vil jeg gerne ha tjekket op på om min fodring er i orden.

Pt. får hun 3 gange om dagen:

ca 500 gram foderblanding, (kan ikke huske navnet, men der skulle gerne være mineraler, vitaminer, havre, byg, majs, soyahalløj osv i til at dække det meste.)

1 dl olie

1 spsk granuleret hvidløg

1 håndfuld gulerødder


1 gang om dagen får hun:

omtrent 6-7 kg wrap

Græs fra kl 8-15

og masser af rent halm


Håber der er nogen der kan hjælpe..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder?!?
  • #1   21. okt 2008 Vil tro at hun vejer omkring 450-500 kg

  • #2   21. okt 2008 hvis du gerne vil have flere muskler på hende, er hun nød til at tage lidt på...

    for at lave muskler er hesten nød til at have lidt fedt på kroppen den kan omdanne...

    jeg ville nok øge den til 3 dl. olie (1 dl ved hvert måltid).. og måske øge den lidt i foder....

    vil dog sige at jeg NYDER at se at den får så meget hø/wrap.....

    der er virkelig ikke ret mange der forstår hvor VIGTIGT grovfodret er.... og halm er ikke grov foder


  • #5   21. okt 2008 sandie L KLUBMESTER i dressur .: hun får 1 dl olie 3 gange dagligt ;-P Den øverste liste er hvad hun får i hvert måltid, og hun blir fodret morgen, middag og aften .. ;-P

    ***camilla skov*** : det ville være dejligt at høre fra hende ;-P


  • #7   21. okt 2008 Tak ;-P

  • #9   21. okt 2008 Jeg har en hoppe på ca. 350-400 kg.

    Hun står på spån og fold ca 4 timer om dagen, hvis vejret er til det længere.

    Hun får 3x1 kg Pavo All Sport
    1kg st. hippolyt Reform G Müsli
    Hvidløg og E-amino fra Blue Hors
    250 sojaskrå

    Når jeg har trænet for hun 1 kg Pavo slobber med E-amino og elektrolytter.

    Ellers får hun 6-8 kg hø om dagen


Kommentér på:
Foder?!?

Annonce