{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

sindsyge priser på "uægte" shettere. {{forumTopicSubject}}

er det bare mig eller er priserne på de små shetlændere bare helt ude i tågen?

kan huske førhen, da en "alm." shetter (dvs. uden papirer og hvor alt er ukendt.) kostede 500-1000 kr.

idag koster de jo 2500-4000 kr. uden papirer og alt ukendt.

er jeg den eneste med den holdning, at det er langt ude, at tage sådan en pris for noget der med størst sandsynlighed er en rundkørsel, af en bla. pony?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sindsyge priser på "uægte" shettere.
  • #1   21. feb 2009 nu synes jeg ikke at 2500 er meget for en pony ! .. men nogle af dem kan nu sagtens være rigtig dygtige, og så er prisen vel ikke forkert .. så skulle det vel også være sådan med alle andre "uægte" heste, at de skal falde i værdi pga de ikke har papirer...

  • #2   21. feb 2009 Nu går jeg slet ikke op i om en pont har nogen som helst papirer, men tjoh prisen er skudt i vejret på dt sidste..

  • #3   21. feb 2009 nu mener jeg typiske "foldbumser"

    små, fede,søde og uhyggeligt uopdragende satanerne, som sælger syntes er en lille verdens stjerne, der kan tricks, fordi den lille nuser stejler et par gange under ridningen.

    Dette er den typiske shetter, jeg er stødt på indtil videre i min søgning efter en ven til Lance.


  • #4   21. feb 2009 jeg er også fuldstændig logeglad med papirerne.

    men gir gerne et par tusind ekstra hvis den er efter nogle fine forældre.
    ret skal være ret.


  • #5   21. feb 2009 Tror ikke det har så meget at gøre med hvor dygtige de er, mere at de får et godt og blivende hjem.
    Sælges de for 500-1000 kr kan de jo blive kastet rundt mellem mange hjem og diverse hestehandlere.
    Solgte da selv min shetterhingst papirløs for 2500, var sat til 3000, da jeg ville have at de virkelig ville købe ham. De har ham stadig og får jævnligt opdatering derfra. han er både tilredet og stadig hingst.
    Har så lige solgt min miniaturehingst med rødt hestepas og lang stamtavle for noget nær det samme, til en bekendt, for jeg ved han får det godt og bliver der til han dør:-)


  • #6   21. feb 2009 deger sån de er. charme,SELVTILLID og LÆKKERT HÅR.

  • #7   21. feb 2009 Jeg synes at det er HELT iorden at prisen på papirløse shettere er stedet. Priserne før var jo så lave at det var synd for dyrene, og at det gjorde det næsten umuligt at sælge papirshettere for en bare okay pris, til andet end andre avlere. For man vil i alt fald ikke give så meget for en shetter bare fordi den har papir, når man kan få en uden papir til næsten ingen ting.

    Og det er skam ikke fordi at shettere med papir er dyre. For en shetlænderhingst koster lige så meget i bedækning, som en forhest, haflinger, pinto osv, hvis man skal bruge en hingst af god kvalitet. Papirerne koster også det samme, og det gør dyrlægen også og smed, om den er lille el stor. Det eneste sted der er forskel er foderet.


  • #8   21. feb 2009 jeg må give Susan C ret.. det kommer jo meget an på hvad det er for en pony vi snakker om.... men generalt er prisen på de helt små ponier steget..

    jeg købte min hingst til et meget lille symbol beløb, da jeg lovede ham et hjem til han ikke kunne mere....og han er med fuld stam og det hele..... så har jeg været ude og kigge på nogle andre mini'er og shetter som ikke havde nogen stam eller kunne noget, udover at gå på folden = læs de havde ikke været i hænder, til omkring 2000, jeg ved ikke.....

    self skal man ikke bare sælge sin pony for 500 kr, "bare" fordi de er små, nu vil jeg selv til a avle på dem, og de kan da bruges til meget mere "end" bare at gå på folden som hygge...

    men i min ideel verden kostede papieløse shetter/mini'er omkring 1500-2000 alt efter hvad de kunne osv, og dem med papir opefter smiley


  • #9   21. feb 2009 Nu har jeg ikke gidet læse hele indlægget , men jeg synes faktisk det du skriver er sandt nok..
    Andre "uægte" heste burde nu heller ikke være nede i den prisklasse fordi de netop kan bruges til noget! En shetlænder kan bruges til små børn og så ellers som køreheste eller showheste. Mens større heste kan bruges mere bredt bl.a. rytterne.. der er det ikkekun de mindste børn men også større og højere og ældre børn der kan have gavn af dem i både spring og dressur og ridning i det hele taget.

    Jeg kunne ikke finde på at give så meget for en shetter, synes også det er helt hen i vejret. Men det er folk selv udenom.. Deter heldigvis deres pung det går udover smiley


  • #10   21. feb 2009 Jeg tror priserne er steget, fordi folk ikke vil sælge til hvem som helst.
    Da de kun kostede 500 - 1000 kr, kunne alle og enhver købe en. Så blev de smidt rundt fra den ene til den anden og mange havde ikke det bedste liv.
    Hvis man sætter en lidt højere pris, er man mere sikker på, at køber virkelig ønsker sig en shetter og vil ta sig godt af den.
    Og måske er shettere blevet lidt mere populære. Og derfor er prisen steget derefter. Jeg ved det ikke.


  • #11   21. feb 2009 synes det er HELT fair smiley det er ikke papirene man skal bruge på en vallak f.eks. smiley så bliver den hellere ikke solgt til hr. hvem som helst ;D

  • #12   21. feb 2009 " små, fede,søde og uhyggeligt uopdragende satanerne " det er alle heste hvis de ikke bliver opdraget? værdsat?? synes heste priserne er bleven sat op, så må alle papir løse ponyer jo også sættes lidt op smiley

  • #13   21. feb 2009 Du kan stadig få en shetter til 200kr ..

    Så sent som i lørdags var de 10 små shettere til et marked i Hobro der blev solgt for mellem 250-800 kr..

    Jeg solgte vores egen shetter for 3.500kr og der var han 110% værd, også selvom han ikke havde papire.. Vi kendte dog hans forældre..


  • #14   21. feb 2009 vi har vist en 2-års shetterhoppe tilsalg, men jeg skal lige finde ud af det, for den er p.t udlånt ![:

  • #15   21. feb 2009 Jeg synes, at det er en fair pris!

  • #16   21. feb 2009 jeg har en shetlands pony uden papire og hun er bare så sød ja hun er stædig men ikke noget med at hun bide eller spaker. så har jeg en anden lille pony men henne er jeg nu ikke helt sikkerpå om hun er ren shetland hun er så tilsalg henne har vil sat til 2500 til 3000 kr og det er af den simpel grund at så er jeg sikker på at hun får det godt, de små er jo dejlig hvis man skal en selskab hest nu når at loven kræver at en hest ikke må gå alene

  • #17   21. feb 2009 min trold er ægte shetter med papir, han er dog vallak, og med vogn seletøj osv gav jeg 4000 for ham og syntes det var et godt køb.

  • #18   24. feb 2009 jeg synes at det er opp til hver enkelt at sette den pris de ønsker for sine små ponzer da det e tross alt levende individer og vi ved jo alle hvordan det går vist man ikke må "svi" lidt i pengepungen for da er det meget nemt at bare se på det som en ting og ikke som et levende væsen så jeg synes sku det er helt i orden at en shetter koster lidt.. så setter man osse mer pris på dyret smiley


Kommentér på:
sindsyge priser på "uægte" shettere.

Annonce