{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

når hesten ikke vil spise?? {{forumTopicSubject}}

hej.. jeg har fået sat min nye, alt for tynde og meget muskelfattige hest på en kur fra hippolyt, alle heste plejer da at elske hippolyt men ikke min.. han snuser til det og går så sin vej.. foderet ligger stadig i krybben om morgenen.. hippolyts dyrlæge sioger jeg bare skal lade foderet ligge i krybben, til det er spist men der tages kun en ganske lille smule af det..
også selvom det er ganske små mængder.

han får i øjeblikket smertestilende for en overbelastet ryg, dette for han oralt men nægter at spise noget som helst i flere timer efter fordi det er bittert. er så frustrende.. hvad søren skal jeg gøre?

hjælp..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når hesten ikke vil spise??
  • #1   4. jun 2009 Hej
    Uhh jeg synes du skal give det en chance for når den først får smag for det er det bare super foder. Hvad er det ? Irish mash eller hvad ? Jeg ville nok lave så små potioner at den spiser op og så flere gange i døgnet.... Min hingsteplag blev håndfodret i starten. Stik den en sukkerknald efter det bitre for at tage smagen eller polo-pastiller (de der pebermynthe) dem plejer mine også at elske. Jeg fik faktisk at vide at det der med at de er så sære med at snuse til maden kan være fordi de mangler zink - det gør noget ved lugtesansen.
    Pøj pøj
    Hilsen Charlotte


  • #2   4. jun 2009 ja det siger hipp. dyrlæge også, at det er fordi han mangler en masse at han er så kræsen.. han får equigard, struktur e, mikrovital, tørt mash han rører det ikke vådt, samt pre alpin og majs. har fået lucerne og musli light hos gamle ejer hvilket slet ikke har været nok for ham..
    han vil slet intet røre efter medicin, hvorken gulerod eller noget. er træls.. overvejer at blande det op med lidt æblemost..


  • #3   4. jun 2009 jeg tror du skal vente med at begynde at blande microvital i til han har lært at spise selve foderet med velbehag og så langsomt trappe dosis op for de kan bare ikke lide lugten af de dejlige mineraler. Det lyder som om du bliver rigtig godt vejledt. Jeg blandede engang juice i noget aloe vera drik en af hestene skulle have det gled fint ned. Hvor længe skal den blive ved med at have medicin - det er da træls.

  • #4   5. jun 2009 han skal gå på den i ti dage, faktisk skal den have to gange om dagen, men han spiser ikke noget før to-tre timer efter jeg har givet det. så nu bliver det 1 gang dagligt. han har overbelastet og stresset ryg så det er for at få den i ro igen...

    hehe der går nok en måned før han spiser det:)


  • #5   5. jun 2009 Du kunne prøve at give hesten en "sprøjte" med æblejuice, hver gang du har givet den medicinen, sådan at den får en belønning (her i form af god smag). Du kan osse komme lidt juice eller flydende melasse i foderet, for at gøre det mere indbydende.

  • #6   5. jun 2009 jeg tænker at blande pulveret med æblemost og så give ham sprøjten.. så slipper han for den bitre smag.

  • #7   8. jun 2009 det er helt klart microvitalen han ikke vil spise, Min pony fik det også i en perioden, og han rørte ikke sin mad når microvitalen var i det.. har du prøvet uden det?

Kommentér på:
når hesten ikke vil spise??

Annonce