{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

når hesten ikke følger planen {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Kender i det når man har en plan for dagen, og hesten spolerer det hele? smiley
Men hva andet kunne man forvente smiley

Stod op kl 5.30 i morges og fodrede hestene så jeg kunne lukke dem ud inden jeg tog på arbejde, og ride når jeg kom hjem.
MEN så har baby hestene (4 årig blandings hoppe) fået sparket sin boks dør halvt af, og revet sig op af bagbenet. Det meste er en hudafskrabning, men tror den går dybere længere oppe. Det et vel et område på 10-15 cm i længden og 3-4 i bredden smiley
Og så er det foran på piben, under hasen på bagbenet.

Så har været på arbejde og malket køerne, og fik så fri resten af dagen til at tage hjem, så jeg kunne få dyrlægen til at se på det.
Så nu venter jeg bare til dyrlægen kommer smiley

Hva' skal i lave i dag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når hesten ikke følger planen
  • #2   11. feb 2015 Tak tak smiley

    Dejligt, ja der jo nogle der har ferie smiley


  • #4   11. feb 2015 Åh kender godt til de dyrlæge regninger..... Havde en hektisk dag i går grundet hesten. Jeg skulle morgenfodre og lukke ud, så var hun meget halt og tilkaldte selvfølgelig dyrlægen. Havde en aftale med 3 veninder inde i byen som jeg så kom en halv time for sent til. Da jeg var der og skulle hygge med mine veninder blev jeg nød til at kontakte en sadelmager som skulle komme og rette sadlen inden dyrlægen, som også er kiropraktor, ville komme og løsne hende. Det er så blevet til at sadelmageren tog sadlen med hjem, hesten fik kiropraktik og laser behandling i går. Så kommer sadelmager igen på mandag og dyrlæge/kiropraktor på tirsdag.

    Min pengepung skriger.........


  • #6   11. feb 2015 god bedring! smiley Jeg har stort set 0 at lave i dag... Jo ride men det er først senere... smiley

  • #8   11. feb 2015 Skal til at tage mig sammen til at komme ud til hestene smiley
    Grime-træning med baby hest, enten ride eller træne indpakkere med Kira og så et eller andet med Sofus xD


  • #9   11. feb 2015 Håber den får det bedre
    Jeg skal på arbejde og bagefter ud og behandle muk på min hest smiley


  • #10   11. feb 2015 Ej hvor er det øv ... god bedring med hende smiley
    Jeg skal på arbejde her kl. halv 4, også skal jeg bare slappe af. Har tidligere været ude og ride og derefter været et smut i byen... smiley


  • #11   11. feb 2015 Det var heldigvis ikke så galt, kun overfladisk, såret var ikke gået igennem den hinde der ligger over knoglerne smiley

    Hun blev bedøvet lidt, så vi kunne arbejde i fred smiley da hun er meget hys.
    Så det blev vasket godt, og sprøjtet noget tar spray på smiley og så en uges tid med antibiotika og smertestillende.
    Og så har jeg købt blue hors wound spray, det sagde dyrlægen smiley

    Equus: niks ingen ferie til mig smiley har lige afspadseret mandag og tirsdag, så jeg havde et par fridage sammen med familien smiley


  • #13   11. feb 2015 Jeg havde planlagt og en god lang ridetur idag. Men selvfølgelig har hesten jo valgt at smide en forsko! Jubii! Nå men skyndte mig at skrive til min smed, som HELDIGVIS var i området så han kunne komme efter 1,5 time. Så mig ud på den fantastisk mudrede fold på skojagt. Jeg fandt den ved et held, men den var bare slet ikke det sted jeg havde regnet med, fordi jeg troede den var blevet suget af i mudderet. Men han havde jo så jokket den af. Dette brugte jeg 40 minutter på.
    Min dejlige smed kom og satte den på og ville, dejlig som han er, ikke have noget for det. Så heldige mig! Men ville ikke ud og ride på ham, da han var lidt øm. smiley

    Så ja jeg kender det godt når hesten ikke følger planen.. Men god bedring til din tøs! Godt det ikke var værre. smiley


  • #14   11. feb 2015 Equus: hehe ja smiley skal lige arbejde i morgen, og så har jeg weekend smiley heldigvis skal jeg ikke arbejde denne weekend smiley

    tak de søde hilsner alle sammen smiley
    Næste udfordring ser ud til at være at få hende til at spise sit antibiotika smiley det er granulat der skal i foderet smiley indtil videre fungerer æble sirup nogenlunde smiley
    hvad har i af erfaringer som fungerer godt til at få dem til at æde deres medicin? smiley


Kommentér på:
når hesten ikke følger planen

Annonce