{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

problem i flokken? de kan IKKE sammen? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har henover den sidste månedstid måtte se gennem fingre med vores ellers så trivelige hestehold herhjemme.

Vi har pt.
1 fjordhest, Jenny, på 22 år m. føl på 2 uger.
1 fjordhest, Nelly, på 24 år.
1 pony, Candy, på 6 år (ca. 125 cm)
1 hest, Giza, på 5 år (ca. 168 cm.)

Og hvorfor er det så lige at de IKKE kan gå sammen? smiley

Jenny har gået alene siden hun fik føllet, af frygt for at en af de andre heste skulle tage de fra hende, da de alle har haft føl før og har været meget vågne siden den kom. Jenny er den nederst rang i flokken, så vi har ikke turdet gøre andet.

Nelly kan hverken gå med Giza eller Candy fordi de begge jager rundt med hende /: . Hun får bare aldrig fred. Dette er dog værst når hun går med Candy, Giza er kun ond når hun vil lege, fordi Nelly ikke gider være med s:

Men hvorfor så ikke bare lukke Nelly og Jenny sammen, også Giza og Candy. Giza og Candy kan godt sammen, problemet er bare at de bliver så glade for hinanden i løbet af få minutter at de er umulige at skille ad. Dengang Ness blev slaget i febuar 09 og Giza kom i stedet for, har candy sådan søgt trøst i Giza. Så de er værre end mor og barn. Det betyder så at jeg ikke rigtigt kan træne Giza fordi hun ikke kan komme fra Candy s:

Så den sidste måned har været rent helvede med dem, de har nu i snart en måned gået hver for sig, altså på hver sin fold, men der kommer for meget græs til de kan nå at spise det så foldene er blevet gjort mindre.

Men hvad pokker stiller jeg op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problem i flokken? de kan IKKE sammen?
  • #1   14. jun 2009 Er det ikke fordi de prøver at finde et heraki?

  • #2   14. jun 2009 det skulle jeg ikke mene, ponyen har jeg døjet med at få passet ind i det år vi har haft hende s:
    - Giza har ikke været så meget hjemme, men Jenny og Nelly går jo sammen normalt, hvilket de også godt kan, bare ikke når føllet ikke er ældre s:


  • #3   14. jun 2009 Det lyder da træls.. :S Min hoppe, folede mit plag ind i flokken.. Der har overhovedet ikke været problemer overhovedet mellem flokken.. Det var hopper og en vallak.. og det gik uden problemer.. De andre i flokken, var med til at passe på føllet.. og det gør de stadig idag.. smiley

    Jeg ved ikke hvad du skal stille op med dem.. Jeg ville også tro at de forsøger at få heraki op at køre.. Men det da mystisk at de stadig bøvler 1 år efter..


Kommentér på:
problem i flokken? de kan IKKE sammen?

Annonce