{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

hoppe, vallak og hingst? {{forumTopicSubject}}

Hvad foretrækker I: hopper, vallarker eller hingste?
Og hvorfor foretrækker i lige den slags frem for de andre?

Vi har jo fordomme om alle:
hopper = sippede, stædige
vallaker = kedelige, dovne
hingste = ustyrlige, farlige

"Man kommanderer med en vallak, diskuterer med en hingst, og skal spørge en hoppe om lov" - Kyra Kyrklund

MIN MENING
Personlig forestrækker jeg KLART hopper, da de f.eks. generalt er meget sjovere, fordi du aldrig ved hvad du får, og det elsker jeg ved dem.
De har generalt mere personlighed og temperament.
Der ligger mere arbejde I at få en hoppe til at arbejde sammen med dig.

Vallaker er for mig alt for kedelige - igen generalt. Når først respekten er hjemme, så gør den hvad du siger.

Hingste igen generalt for kedelige. Selvom de er svære end vallaker er de stadig meget nemmere end hopper!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoppe, vallak og hingst?
  • #1   7. jul 2009 jeg foretrækker også hopper, de er meget livlige, og friske. og det er da også sjovt at have en man skal "slås" lidt med(:

    Og så kan du jo også få et føl hvis du får lyst (;


  • #2   7. jul 2009 en vallak! smiley
    hopper er så uforudsigelige efter min mening xD
    og sure.. sådan er alle de hopper jeg kender.(:
    min veninde, der har en hoppe, siger at hun aldrig vil
    ha' en hoppe igen! han skal ha' en vallak. (:


  • #3   7. jul 2009 Jeg foretrækker ikke rigtig noget frem for noget andet :b

    Har en vallak, fordi det var ham jeg faldt for ..
    Synes bestemt ikke han er kedelig .. Der er lidt spræl både i ridningen og fra jorden af..
    men det kan godt være at vallakker bare generalt bliver tiltalt som kedelige :b :o)


  • #4   7. jul 2009 ^Men jeg kan os bare godt lide det rolige ..
    :o) . Så det passer jo sammen.


  • #5   7. jul 2009 vil gerne have en hoppe

    men syndes selv jeg arbejder bedst sammen med vallaker smiley


  • #6   7. jul 2009 Foretrækker hingste og vallakker. Har aldrig rigtig ku enes med hopper - jo nogle få, men samarbejder bestemt bedst med hingste og vallakker...

  • #7   7. jul 2009 Som avler foretrækker jeg enten hopper eller hingste, da det bliver svært at avle på en vallak. Bortset fra det har jeg ikke noget foretrukkent køn, jeg har haft det super sammen med mine hopper, hvor jeg altså ikke har oplevet dem som hverken sure eller uforudsigelige - på godt eller ondt - i forhold til vallakkerne. Og der har heller ikke ligget mere arbejde i at få dem til at samarbejde, end der har gjort med vallakkerne.

    Generelt har jeg egentlig aldrig forstået de der "fordomme", for jeg har aldrig fået den oplevelse af mine heste - og jeg har nogle stykker, så der skulle være god mulighed for at gøre sig nogle erfaringer.

    Jeg har lige købt en hingst og jeg forventer mig da bestemt ikke at han bliver mere kedelig end mine hopper at arbejde sammen med.


  • #8   7. jul 2009 vil ikke sige mine vallakker er kedlige slet ikke smiley
    men vallakker og hingste smiley enkelte hopper kan jeg med smiley


  • #9   7. jul 2009 Fortrækker ikke noget bestemt for tror det handler meget om hvilken hest man møder... Ingen heste er ens jo...

    Faldt for min hingst pga han har så meget personlighed som han har..


  • #10   7. jul 2009 Foretrækker ikk nogle af dem.. alle heste er meget forskellige..

    Nogle higste er lige så rolige som en vallak, lige så stædige som en hoppe, eller ustyrlig som en hingst

    Nogle hopper er os alle tre ting, og det er vallakker os..

    F.eks min unghest (vallak) tror ofte at han er hingst endnu, og andre gange er han sku så sippet at man skulle tro han var en hoppe.. så foretrækker ikk nogle frem for andre


  • #11   7. jul 2009 Jeg har altid fortrukket hopper, og har også selv to. Men når det er sagt, så har jeg også kendt hopper jeg ikke kunne med, samt vallakker jeg elskede. Og hingste synes jeg generelt også er dejlige at arbejde med. Så jeg er meget alsidig, og ville aldrig lade kønnet holde mig fra at købe en hest. Det er tilfældet der gør at begge mine er hopper.

  • #12   7. jul 2009 Jeg kunne godt tænke mig en hingst...

    ...Men af vallaker og hopper foretrækker jeg klart vallaker. Hopper er nogle hysteriske liderlige nogle smiley
    (Forstå mig ret, jeg har ikke noget imod hopper, men FORETRÆKKER vallaker)


  • #14   7. jul 2009 foretrækker faktisk vallakker, selvom jeg har 3 hopper! ;0)

  • #15   7. jul 2009 Foretrækker vallakker...
    Og dem der synes de er kedelige og forudsigelige, har tydeligvis ikke mødt min smiley
    Han tror nogle gange stadig han er 4 år (selvom han er 12)
    Han tror han er hingst når der er hopper i nårheden (selvom han blev kastereret som knap 5 årig)
    Men samtidig er han noget af det kærligste og søde man kan forestille sig. Alle ungerne på rideskolen elsker ham og han elsker børn - mennesker i det hele taget. Han følger mig som en hundehvalp når jeg går. Men har helt sin egen vilje når vi rider. Først når han har besluttet at han gerne vil en øvelse - kan vi ride den. Men så sidder den der også hver gang.

    Det største problem med både hopper og hingste er som jeg ser det hormoner. De er lidt for styret af brunstperioder.


Kommentér på:
hoppe, vallak og hingst?

Annonce