{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

hoppe, vallak og hingst? {{forumTopicSubject}}

Hvad foretrækker I: hopper, vallarker eller hingste?
Og hvorfor foretrækker i lige den slags frem for de andre?

Vi har jo fordomme om alle:
hopper = sippede, stædige
vallaker = kedelige, dovne
hingste = ustyrlige, farlige

"Man kommanderer med en vallak, diskuterer med en hingst, og skal spørge en hoppe om lov" - Kyra Kyrklund

MIN MENING
Personlig forestrækker jeg KLART hopper, da de f.eks. generalt er meget sjovere, fordi du aldrig ved hvad du får, og det elsker jeg ved dem.
De har generalt mere personlighed og temperament.
Der ligger mere arbejde I at få en hoppe til at arbejde sammen med dig.

Vallaker er for mig alt for kedelige - igen generalt. Når først respekten er hjemme, så gør den hvad du siger.

Hingste igen generalt for kedelige. Selvom de er svære end vallaker er de stadig meget nemmere end hopper!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoppe, vallak og hingst?
  • #2   12. jul 2009 Har du haft hingst? Åbenbart ikke.
    Jeg foretrækker hingste. Dem kan man skændes lidt med, dem behøves man ikke være helt ligeså fintfølende overfor, de er modige og hviler i sig selv, det er en god, stærk kammerat som vil følge dig til verdens ende, når man har dens respekt. En hingst udfordrer dig på en helt anden måde end hopper gør, uden at være helt vildt humørsvingende. Og så ser de meget bedre ud. (:


  • #3   12. jul 2009 jeg er helt enig med DISTURBIA

    jeg har dog en hoppe efter min hingst men ja hingste er dem jeg helst vil have og ride på smiley


  • #4   12. jul 2009 DISTURBIA .
    neej jeg har ikke haft hingst
    men jeg har trænet nogle stykker og de sagde mig ikke noget
    de skal vide at man bestemmer og man skal turde sætte sig i respekt
    men når først det er gjort så gør den hvad du siger
    - ved godt at alle hingste ikke er sådan men dem som jeg trænede var sådan


  • #5   12. jul 2009 DISTURBIA .
    haha ja hingste er fucking lækre det er rigtigt smiley


  • #6   12. jul 2009 hingste ser slet ikke pænere ud end hopper, vil jeg lige sige..
    Det kommer jo an på farven og temperament..
    Men Swoop er godt nok også en køn hingst og hest smiley


  • #7   12. jul 2009 Jeg er lige glad:)

  • #9   12. jul 2009 Vores vallaker er hverken dovne eller kedelige. Der kan godt nok være meget gang i dem . Så ville ikke generalisere dem .

    Foretrækker ikke nogen af dem . Kigger ud fra hvordan hver enekelt hest er, og så er jeg ligeglad med køn.


  • #10   12. jul 2009 Jeg har en aftale med mig selv, om at jeg ikke vil have hingst, pga. hvis man møder en hoppe i brunst eller noget. Og så har jeg aldrig prøvet at håndtere en hingst, så ville aldrig gå ud og købe en til uden erfaring.

    Men ellers er jeg faktisk ligeglad.. Det kommer an på selve hesten.


  • #12   12. jul 2009 Hingste, jeg synes med DV hingst er noget af det nemmeste. Hvis de er opdraget fra starten, er det helt klart ikke noget problem at have hingste.

  • #13   12. jul 2009 Hopper. Jeg synes, at når tilliden og respekten først er der, så er de helt fantastiske dyr ! smiley

  • #14   12. jul 2009 Jeg har altid hadet hopper, og har altid redet vallakker - men så faldt jeg altså for en dejlig hoppe som vi så købte, og du har ret, det er som om de har mere personlighed (: Der er meget mere udfordring i det, fordi man netop ikke bare stiller sig op og kommanderer med den (ikke fordi man skal gøre det sådan med nogen heste, men altså), man skal vinde dens tillid og respekt og så roligt vise den vej (:

    Men vallakker er nu også dejlige smiley smiley hingste har jeg aldrig haft eller arbejdet med, så kan ikke rigtig sige min mening om dem - men smukke er de da (:


  • #15   12. jul 2009 Jeg ville aldrig købe en hingst. Det er stort set umuligt at finde et sted, den kan stå opstaldet her, hvor jeg bor, og så tror jeg ikke, jeg ville kunne håndtere en hingst, hvis en hoppe i brunst kom forbi osv.

    Da jeg skulle købe hest, var det ligemeget, om det var en hoppe eller vallak.

    Jeg synes ikke, vallakker generelt er kedelige eller hopper hysteriske, selvom deres humør kan ændres, når de er i brunst.

    Desuden kan jeg ikke se noget galt i, at hesten gør, som man siger, når man først har sat sig i respekt, og der er tale om et samarbejde..
    Jeg vil personligt ikke have lyst til at kæmpe hele tiden for at sætte mig i respekt og få hesten til at gøre, som jeg vil.

    Så det hele afhænger jo af hesten og den enkelte rytter



  • #16   12. jul 2009 Uh ha.. Det er MEGET forskelligt.. Jeg har selv alle 3 dele og ville ikke bytte for noget..
    Min hingst vil følge mig til verdens ende og gå forrest hvis jeg ber om det. Hans ego er 2 m mellem øjnene og har mindst ligeså meget udstråling. Men jeg er nødt til at have mindst 1 øje på ham hele tiden og kan ikke slappe af i selvskab med ham, for jeg ved aldrig hvordan han reagere. Nogen gange er han ligeglad, nogen gange er det farligt og nogen gange er han verdens beskytter..

    Mine hopper vil begge gå gennem ild og vand for mig, men de er ligeså forskellige som dag og nat. Sofie bliver ved min side, men har brug for pauser og pusterum hvor der kun skal nusses. Intet kan hyle hende ud af den. Daisi er ilter og selvstændig. Jeg kan satens få hende gennem ilden, men det blive den vej HUN vælger. Daisi har sin egen mening og går hvor det passer hende når det passer hende og kke før.

    Min vallak er nervøs og skal helst have mor foran. Han er absolut ikke doven, men er ikke meget for det ukendte. Han vil se tingene an, men følger med hvis det betyder tryghed..

    De er alle sammen fantastiske og noget for sig selv..


  • #19   12. jul 2009 har man en hingst der er god i hovedet, så er den ikke mere ustyrlig som hverken vallakker eller hopper.

    jeg foretrækker frem for alt min hingst og ride...

    han har et kæmpe arbejdlyst, hvilket gør ham skøn at ride...



Kommentér på:
hoppe, vallak og hingst?

Annonce