{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

udlån-lån hvad er der sket? {{forumTopicSubject}}

må jeg spørge om generalt meninger og problemer ang dette..

søger fx. en hoppe til lån en føl sæson eller længere

men kan se der er ekstremt mange med rigtig dårlige oplevelser...

er det bare generalt meget normalt (desværre ) at lånere ikke kan passe hestene eller hvad??¨

fortæl gerne hvorfor i ikke udlåner...

se evt min annonce:

http://hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=351894


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån-lån hvad er der sket?
  • #1   5. jan 2010 Tror der er rigtig mange der har dårlig erfaringer med at låne ud..
    Jeg har også selv haft lånt en hest ud der kom hjem i meget dårlig tilstand, men dette var bare den forkerte låner jeg fandt..

    Nu har jeg lånt min hoppe ud til en rigtig sød pige i nordjylland, havde da en træls tanke omkring udlån, men det hele faldt på plads med en god kontrakt lavet af advokat,,

    Men i det store og hele så er der mange der ikk vil låne ud fordi de hører så meget skidt om det..

    Tror bare folk skal hører de gode historier så de kan ombestemme sig..


  • #2   5. jan 2010 Jeg har desværre også hørt om mange, der har haft dårlige oplevelser med udlån... smiley Selv har jeg kun prøvet at låne, og jeg håber da, jeg som låner har formået at give udlåner en positiv oplevelse af, at jeg har passet godt på deres hest. Det gør jeg i hvert fald mit allerbedste for - når jeg låner en hest, bliver den passe nøjagtigt lige så godt, som mine egne.

    Der ud over tror jeg, det er vigtigt, man har en relativt god kontakt, låner og udlåner imellem. At man snakker/skriver sammen med jævne mellemrum. Selv har jeg også brugt meget løbende at sende billeder til udlåner, og mine dører står altid åbne, så udlåner til enhver tid kan besøge sin hest.

    Men det er også, fordi jeg synes, det er vigtigt, begge parter får en god oplevelse af udlånet, og at hesten først og fremmest har det godt og ikke lider overlast ved at være udlånt. smiley


  • #3   5. jan 2010 ja for er da lidt trist at der er så mange negative historier har selv prøvet det med at låne en, fra en pige og det gik helt galt viste sig pigen kun var 14 var stukket af hjemmefra hesten var ikke hendes og ja mange problemer...

    og på den anden side med hende der låner heste i utalligvis og hverken foder eller noget så forstår begge dele..

    men så nu hvor jeg selv leder ville det jo være interassant at høre andre om + og - ved det..

    håber jo på at finde en ny ven..


  • #4   5. jan 2010
    jeg kender en der lige nu låner en rigtigt fin hest, og hun passer den som sit kæreste eje (:
    Har selv lånt en pony og dengang var jeg kun 10 år, og jeg passede den perfekt med stor forældreopbakning (:

    men forhør dig rigtigt godt om personen inden du låner ud :b


  • #5   5. jan 2010 ville jo låne en hoppe... og hun ville jo få det som blommen i et æg.. da jeg også har min egen udover så man kan sige ( ville være nødsaget) til at passe hende som min egen...
    dette er måske ikke logig?
    det er det da for mig...........


  • #6   5. jan 2010 Jeg har haft victor lånt ud til en rideskole. Men hentede ham 3 uger efter igen, da de ikke mente at kunne bruge ham. Han var halt og utrolig doven.
    Da jeg kom derned stod han på en mudret fold og gjorde ingenting. Han plejer at komme ræsende hen til mig bare jeg viser mig ved folden. Så min konklusion var at han bare ikke havde det godt der.
    Han har overhovedet ikke været halt herhjemme hverken før eller efter udlånet...

    Så det gør jeg ikke mere. Skal han nogensinde lånes ud igen, bliver det til en privat og med god aftale låner og mig imellem INDEN aflevering af ham...


  • #7   5. jan 2010 lise k : dette forstår jeg udemærket godt det er sikkert...

    camilla: ja du har nok ret, men nu for mit vedkomme er det nemmere at låne hoppen da jeg jo højst sandsynligt ikke har plads til at have både føl og hoppe og igen for mit vedkommende er det dejligt at man kan snakke meed en fornuftig ejer om meninger og sådan...

    er så ked a at der er så mange dårlige historier, for jeg har kun oplevet at være den uheldige låner...


  • #8   5. jan 2010 Jeg har ligeledes haft lånt Bella ud til en rideskole (gad vide om det var samme sted som dig LIse - hun blev nemlig kørt derhen sammen med en haflinger der hed Viktor smiley )
    Og de overholdte overhovedet ikke vores kontrak som gik på at hun skulle rides bidløst og kun af børn. Derudover var hun i genoptræning og skulle følge et 3 måneders genoptræningsprogram - som vi sammen fik en dyrlæge til at ligge - og sidst men ikke mindst, så skulle de sørge for vaccination+revaccination og forsikring...
    Efter en måned så opsagde jeg kontrakten da de red hende med bid, brugte hende til voksne, øvede versader og travversader (hun havde haft en griffelbensskade og måtte ikke lave voltearbejde endsige traves - og ja så laver de disse øvelser på hende - VOKSNE ryttere)
    Og naturligvis havde de heller ikke fået hende vaccineret eller forsikret...

    Jeg kan slet ikke beskrive hvor gal og ked af det jeg blev da det gik op for mig... Nu kommer hun hjem til mig igen om en uges tid (store problemer med at finde akut opstaldning og transport) og så skal hun aldrig nogle steder igen...


  • #9   5. jan 2010 Tine

    Jeps... Det er samme sted.... Victor stod desuden i en boks han ikke engang kunne vende sig om i...

    Rigtig træls oplevelse:-(


  • #10   5. jan 2010 hold da op.... sys dette lyder meget vildt.... sikke et misbrug...

  • #11   5. jan 2010 Lise K
    Tænkte det nok...
    Ja boksene er jo lige det mindste - det kan godt være de er nye og ser fine ud, men nej Bella fik da også stedets mindste boks... kan bestemt ikke anbefale det sted til nogen....


  • #12   5. jan 2010 derfor tænker jeg.. mit låne bud er jo heldigvis ikke omfattende af dyr rideheste, både skadet/ældre og ikke tilredet heste har jo muligheden og kan da heldigvis ikke blive "misbrugt" f.eks ved forkert ridebrug eller lign...

  • #13   5. jan 2010 Team Cha'oz C

    På trods af min dumme udlåne-oplevelse ville jeg gerne låne min hest ud til dig:-)
    (Jeg har dog ikke den hest du søger)

    Men jeg har prøvet dette, og nu ved jeg lidt mere om hvad jeg skal sikre mig til en evt næste gang. Jeg vil bestemt ikke afvise tanken om at udlåne igen. Bare være lidt mere "krævende" måske mht. låner


  • #14   5. jan 2010 tak lise. er jeg glad for at høre..

    jamen kan jo kun sige at som uheldig låner..
    ville jeg på rigtig mange måde også sikre mig bedre...
    f.eks se papire på ejer skab evt få handelsundersøg (ved lån ridehest)
    for tror det går galt i mellem leddet (forstået i komunikationen) for hvis tingene står sort på hvidt kan det vel for pokker ikke være så svært at forstå som nu jeres 2 uheldige heste var igennem...


  • #15   5. jan 2010 Team Chaóz C
    Trods min pony gik igennem handelsundersøgelse og gennemgang af hendes papirer og selvfølgelig kontrakt, som jeg hentede på Heste-nettet (den er udformet at advokater) - ja så var jeg jo desværre så uheldig at lejerne (rideklubben) bare blæste på absolut alle aftaler... Ved godt at jeg (og Lise) måske har været ekstremt uheldige, men man kan ikke vide sig sikker - ligegyldigt hvor mange papirer der er involveret - ja så handler det mere om de mennesker der indgår aftalen...
    Men håber for dig du finder en alle tiders avlshoppe smiley
    Og super lækker hoppe du ellers har til salg... smiley


  • #16   5. jan 2010 tusind tak, ja var hun bare min smiler hehe

    jeg er meget ked af at høre alle de grimme historier, og gør det ikke bedre vi havde et par på lollland der tog gu' ve hvor mange heste ind som lån/afbetaling og politi og hestens værn har sq finde dem og hente dem...

    endnu en grund til at sig udlåner er velkommen uanmeldt, sys man skal se hesten mere end 1 gang ved udlån af ridehest


  • #17   5. jan 2010 Min nabo og udlejer har solgt en araber med føl til hende du nævner på lolland... Der blev dog aldrig betalt på trods af kontrakt og hestene er nu hentet hjem igen. I MEGET sølle forfatning.... Og efter lang tids søgen efter dem... Hun flyttede jo åbenbart rundt på hestene tilsyneladende for de ikke skulle blive taget fra hende...

    Sørgelig historie, og meget sørgelig holdning til dyr fra hendes side


  • #18   5. jan 2010 ja kender hende desværre fra før i tiden da vi stod på samme sted og øv hvilket rod og svineri hun har lavet så billeder a 2 røde araber på fudblod og kan slet ikke fatte hva pokker der er sket... og må indrømme er flov og alt ved a være lollik med sådan en heste tyv/løgner hernede...

  • #19   5. jan 2010 håber indeligt hun bliver spærret inde sammen med sin kæreste desværre har de ALTID været sådan hun lånte en welsh hingst for 7 år siden til ridning, pludselig stod ejeren a hingsten på rideskolen og sq hente den da hun havde udbudt den til salg og til bedækning...

    er så forfærdeligt.... kan slet ikke forstå hvorfor der sorte på hvide er så pokkers svart at overholde /efterleve. man har sq da selv sagt ja til det ved at sætte sit navn på det...


  • #20   5. jan 2010 men andre der har haft gode opleveser?

  • #21   5. jan 2010 Jeg synes også man hører om at der er mange som har dårlige oplevelser med at låne deres hest ud, men tror det er ligeså meget fordi man ikke hører om de gode oplevelser ?

    Jeg har to heste lånt ud lige pt og har slet ingen problemer med lånerne.

    Jeg tror at tit det er ligeså meget udlånerne som lånerne der ikke helt kan finde ud af det med at låne heste ..


  • #23   1. dec 2010 steph, hvis du vil have flere til a se så sæt evt en pris på

  • #25   1. dec 2010 hvis man skal betale bare opstald og smed for din hest i den periode er det 24750 (uden hingst,dyrlæge og alt dette udover)

  • #27   1. dec 2010 nej ved jeg godt, da jeg både har haft dem opstaldet og hjemme og selv har Dv...

    men nu sys jeg det er dyrt at man skal betale HELE hendes opstaldning, da "låneren" jo ikke må bestemme hvor den skal stå eller kommer til at bruge den ride mæssigt (slid på skoene)


  • #29   1. dec 2010 ja ja er ikke i tvivl om det er kvalitet men så sku man nok ikke sætte prisen som værende for opstaldning og smed men som disideret leje

  • #31   1. dec 2010 tja må du jo selv bestemme, bare et råd, efter at have læse mange mage anoncer og snakket igennem...

Kommentér på:
udlån-lån hvad er der sket?

Annonce