{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.858 visninger | Oprettet:

Lån / Udlån af hest - tråden {{forumTopicSubject}}


<i>Dette er den eneste tråd i Distrikt 14 Gruppens forum, hvor der kan søges/tilbydes hest til lån.
Hjælp hinanden med at huske på tråden. En god idé ville være, at abonnér på tråden, så du altid har den ’ved hånden’ og får nye indlæg med.</i>

<b>Fremgangsmåde:</b>

Udfyld felterne alt efter om det er ’Lån af Hest’, eller ’Udlån af Hest’.
(Se vejledning længere nede på siden).

Når din søgning ikke længere er relevant, så bedes du slette den fra listen.
Så slipper du også for vedvarende henvendelser.

<b>KØBE-/OG SALGSANNONCER ER SELVFØLGELIG IKKE VELKOMMEN, OG VIL BLIVE SLETTET ’METTE VUNS’, SKULLE NOGLE FORSØGE SIG ALLIGEVEL.</b>

Men ellers, så håber jeg det er en tråd I kan bruge.
Den skulle gerne kunne holde, så derfor bedes I undlade at debattere i denne tråd.
Spørgsmål til de søgende skal ske direkte – enten ved brugerens hesteprofil eller over beskedcenter.
Det er for at tråden ikke skal blive ’overbelastet’ (hvis der da kommer nogle søgeannoncer overhovedet, lol).

--------------------------------------------------------------------
<i>(Kopier og udfyld)</i>

<b>Udlån af hest - Rytter/part/passer/låner søges:</b>

Hestens navn:
Hestens alder:
Hestens højde:
Hestens køn:
Hestens anvendelse:
Hestens præsentationer/niveau:
Krav til rytter/part/passer/låner:
Krav til opstaldning:
Andet:
Udlåners navn, postnummer og by:

--------------------------------------------------------------------
<i>(Kopier og udfyld)</i>

<b>Lån af hest - Hest/pony søges:</b>

Rytter/låners navn, postnummer og by:
Rytter/låners alder:
Rytter/låners præsentationer/niveau:
Rytter/låners ønsker:
Rytter/låners krav:
Opstaldning:
Andet:

--------------------------------------------------------------------

<b>Vejledning:</b>

Udlån af hest:

Udfyld felterne med <b>navn, alder, højde og køn</b>.
Beskriv under ’<b>anvendelse</b>’ hvad hesten bliver brugt til – f.eks. de forskellige ridediscipliner, avl, show, dyrskue og lignende.

Ved ’<b>præsentationer/niveau</b>’ kan du skrive hestens resultater (i ridning, såvel som kåring m.m.), samt kort beskrive hvilket niveau hesten ligger på i det daglige arbejde (vær fair mod hesten, og fortæl ikke, at den kan mere end den egentlig forstår og gør).

Under ’<b>krav til rytter/part/passer/låner</b>’ skriver du hvad det er du søger (er det en rytter/avler der skal have hesten hen til sig selv, eller måske en rytter/passer/part, der skal komme hos dig?).
Her kan du også skrive hvad du forventer af personen der skal låne/passe din hest – f.eks. alder, erfaring, ride-niveau og lignende.
Ligeledes kan du i denne rubrik skrive om det praktiske i forbindelse med udlånet – f.eks. hvad der hører med til hesten og hvem der skal betale de faste udgifter som opstaldning, dyrlæge, smed o.s.v.

Ved ’<b>krav til opstaldning</b>’ kan du skrive hvordan hesten ønskes opstaldet.
Skal den blive stående hos dig, eller skal den ud til låneren – og i så fald, hvad skal låner opfylde af krav? Må det være på rideskole, eller skal det være privat?
Og prøv at gøre kravene realistiske – det er de færreste, der har marmor-beklædte 10 x 10 bokse med guldstøbte springvands-drikkekar.
Det mest nødvendige må være krav til foldtid, opstaldningsform (f.eks. lukket/åben boks, udeboks, løsdrift) og så evt. strøelse (hvis hesten f.eks. skal stå på spåner eller lignende).

Under ’<b>andet</b>’ kan du skrive det du synes der yderligere skal med.
F.eks. en anmærkning om hestens temperament, behov, fysiske (eller psykiske?) tilstand.
Er der nogle nævneværdige småting eller store ting?
Alle heste har jo deres særpræg, og nogle er måske vigtige at få med i teksten.

Sidst, men ikke mindst, så bedes ’<b>udlåners navn, postnummer og by</b>’ udfyldes.
Telefonnummer og adresse må I gerne undlade at skrive ind… det kan interesserede indhente hos jer, via en privatbesked.

---------------

Lån af hest:

Udfyld felterne ved ’<b>navn, postnummer og by</b>’, samt ’<b>alder</b>’.
Telefonnummer og adresse må I gerne undlade at skrive ind… det kan interesserede indhente hos jer, via en privatbesked.

Ved ’<b>præsentationer/niveau</b>’ kan du skrive dine resultater (i ridning, så vel som andet heste-relateret), samt evt. kort beskrive hvilket niveau du ridemæssigt ligger på i de forskellige discipliner (der har din interesse).
Det vil også være en god idé, at fortælle om din egentlige hestebaggrund – hvor meget erfaring du har o.s.v.
Pynt og pral bør du holde lidt igen med – det kan kun blive pinligt, hvis du ikke kan leve op til dine egne ’historier’, så skriv kun hvad der er sandt.

Under ’<b>rytter/låners ønsker og krav</b>’ kan du beskrive hvad det er for en hestetype du søger.
F.eks. hestens alder, størrelse, køn, race eller type, o.s.v.
Hvad ønsker du hesten skal kunne, og hvad er det du vil bruge den til?
Prøv at være realistisk – ja, det ville da være skønt, hvis folk vil låne deres superlækre avlshingst ud, der for øvrigt kan gå Grand Prix, og som kan hjælpe dig på vej mod de olympiske drømme, men hvad er oddsene lige for at det sker?
Yderligere kan du i denne rubrik skrive om det praktiske i forbindelse med udlånet – f.eks. hvem der skal betale de faste udgifter som opstaldning, dyrlæge, smed o.s.v

Ved ’<b>opstaldning</b>’ kan du beskrive det du har at tilbyde hesten, såfremt den skal stå opstaldet hos dig eller på din rideskole/opstaldningssted.
De fleste hesteejere er interesseret i at vide hvilke staldforhold der er (åben/lukket boks, udeboks, løsdrift) og hvor meget foldtid hestene har, samt under hvilke forhold (jord/sand-fold, græsfold… hegn).

Under ’<b>andet</b>’ kan du skrive det du synes der yderligere skal med.
Det må være op til de enkelte, hvad de synes er nødvendigt at få nævnt i teksten.

--------------------------------------------------------------------

Håber det kan være med til at finde den rette låner/udlåner og - selvfølgelig - hest. :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån / Udlån af hest - tråden
  • #1   2. apr 2008 Jeg abonnere lige..
    Jeg leder nemlig måske efter en hest og låne


  • #2   16. apr 2008 Udlån af hest - Rytter/part/passer/låner søges:

    Hestens navn:
    Lancelot

    Hestens alder:
    15 år, men i god form.

    Hestens højde:
    170 cm

    Hestens køn:
    Vallak

    Hestens anvendelse:
    Springning, men dog også en del dressur da det er det grundlæggende i springning.

    Hestens præsentationer/niveau:
    Vi plejer at starte LA og MB i springning, og har selv startet LA1 til LA4 i dressur. Han har også gået middelsvær i 6 års alderen hos hans tidligere ejer.

    Krav til rytter/part/passer/låner:
    Du skal være fleksibel da jeg mest har brug for hjælp i weekenderne pga. mit arbejde. Du skal kunne ride en del dressur da jeg selv springer på ham. Du skal have lyst til at hygge om ham osv. da han er en rigtig hygge trold. Du må gerne låne ham til stævner osv. Og også til tur en gang imellem, men det er somsagt primært dressur.
    Det er ligemeget om du er en dreng eller pige, men du skal kunne magte en stor hest da han skal rides korrekt for at gå ordentligt.

    Krav til opstaldning:
    Han er opstaldet på Finstrupgaard

    Andet:
    Han er utrolig godmodig og nem at have med at gøre. Han er ikke en der bliver bange og tændt hele tiden, men han er ikke så vild med hvis man rider med pisk i dressur, men det kan han jo lære.
    Vant til at være ude til stævner i både spring og dressur.
    Jeg forbeholder mig ret til en hver tid at ophøre samarbejdet hvis ikke det fungerer.

    Udlåners navn, postnummer og by:
    Sophia Høst Hansen
    9000, Aalborg


  • #3   23. apr 2008 Rytter/låners navn, postnummer og by: Mia Olsen, kuhlausvej 11, frederikshavn 9900
    Rytter/låners alder: 14
    Rytter/låners præsentationer/niveau:spring: MA på landsplan dressur: LB4 på c-stævner
    Rytter/låners ønsker: jeg ønsker at ride springning og starte lidt stævner og selvfølgelig nusse osv...
    Rytter/låners krav: den skal bare have kapacitet
    Opstaldning: den skal blive stående
    Andet: nej


  • #4   13. maj 2008
    Udlån af hest - Rytter/part/passer/låner søges:

    Hestens navn:pamela
    Hestens alder:9
    Hestens højde:125-127
    Hestens køn:hoppe
    Hestens anvendelse:spring dressur
    Hestens præsentationer/niveau:springer 90 hjemme og kan mange øvelser til dressur
    Krav til rytter/part/passer/låner:det er meningen vi vil finde en som kan tage pamela med til nogle springstævner så den kan få lidt mere rutine
    Krav til opstaldning:enten hos os eller hos jer men det skal være i jylland
    Andet:
    Udlåners navn, postnummer og by: janni eriksen 9541 suldrup


  • #5   1. jun 2009 Lån af hest - Hest/pony søges:
    Rytter/låners navn, postnummer og by:
    Vivian Isabella Lamhauge Petersen. 9631 Gedsted.
    Rytter/låners alder: 15år -1994.
    Rytter/låners præsentationer/niveau: LC både dressur og spring.
    Rytter/låners ønsker: en dygtig velgående 1er pony.
    Rytter/låners krav: mindst have startet LC -LB.
    Opstaldning: Gedsted og omegns -et godt sted og fold!


  • #6   1. jun 2009 Stævnerytter søges.

    Hestens navn:Almera Mosebo
    Alder: 6 år.
    Højde:158-160 cm
    Køn: Hoppe.
    Anvendelse: Dressur
    Præstationer: er startet i LC1-2-3 dressur, men kan komme meget længere.
    Krav til rytter: Da hesten står til salg er rytter nødt til at affinde sig med at hun pludselig kan blive solgt. men rytter skal være på LB-LA Niveau i dressur.
    Krav til opstaldning: det finder vi ud af, er rimelig fleksibel på det punkt.
    Ejers Navn: Kristina Mark, 9600 Aars


  • #7   30. jul 2010 Lån af hest - Hest/pony søges:

    Rytter/låners navn, postnummer og by:
    Maria B Sørensen.
    9240 Nibe

    Rytter/låners alder:
    17 snart 18 år

    Rytter/låners præsentationer/niveau:
    LA dressur og spring.

    Rytter/låners ønsker:
    Jeg søger en hest som jeg kan ride konkurrencer på, gerne LB klasser og op efter. min 168cm og max 185cm jeg er selv 168 med lange ben.

    Rytter/låners krav:
    har ikk rigtig nogen krav smiley

    Opstaldning:
    den skal være opstaldet tæt på Nibe, sådan det er til at komme til med bus eller cykel smiley

    Andet: ??


  • #8   27. jun 2013 SØGER PART! smiley

    Lån af hest - Hest/pony søges:

    Rytter/låners navn, postnummer og by: Camilla Nielsen, 9740 Jerslev
    Rytter/låners alder: jeg er 21 år
    Rytter/låners præsentationer/niveau: LB i spring og dressur
    Rytter/låners ønsker: konkurrence hest helst spring.
    Rytter/låners krav: ikke for langt væk fra Jerslev/Sterup og det skal være en hest smiley
    Opstaldning: ejer sørger for udgifter smiley
    Andet: kom frisk SAVNER at ride og springe! modtager gerne undervisning, jeg har kørekort il alm. bil og IKKE trailer smiley


Kommentér på:
Lån / Udlån af hest - tråden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce