{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

stald inventar {{forumTopicSubject}}

vi er ved at planlægge renovering af hestestalden og den skal opfylde alle de nye krav, nogle der har gode ideér til hvad man skal tage højde for (har alle lov krav med i tegninger) men tænker hvad er mest praktisk i jeres stald? har i nogle gode erfaringer med feks bokse fra et specielt sted og staldvinduer?? håber der er nogen der kan dele deres erfaringer med os


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stald inventar
  • #1   4. apr 2010 den her hjemmeside syntes jeg har nogle gode ting, kan desværre ikke give tips :D.
    (link fjernet)


  • #2   4. apr 2010 En rigtig god ide hvis man skal til at lave stald om er at få fodringsautomater. Både fordi det letter arbejdet, da de kun skal fyldes op en gang om dagen, men også fordi de kan indstilles til at give hesten foder mange gange om dagen (antal afhængig af automaten, har set helt op til 35 gange), hvilket er MEGET sundere for hesten, da hestens mave ikke er lavet til kun at spise 2-3 gange om dagen.

    Jeg ville også overveje om man skulle få vinduer i som kan åbnes, da det forbedrer staldluften rigtig meget, og så overveje en lille vandvarmer til vandspiltorvet. Vi har lige fået en lille vandvarmer til vandspiltovet i den stald jeg er i, og den er bare guld værd!

    Held og lykke med renoveringen!


  • #4   4. apr 2010 vi skal ha oplukkelige vinduer i hele stalden smiley foderautomater tror jeg pt ikke vi vil ha i stalden, da jeg gerne vil igennem stalden flere gange om dagen, og så er det en god måde at få det gjort på når der skal fodres, varmt vand og sol, står meget højt på ønskelisten smiley

  • #6   4. apr 2010 prøv at se på heste-nettet, der er mange der viser deres "staldprojekter" frem. Kan huske at der var en der havde lavet gennemsigtige tagplader i kanten af boksene, det gav et UTROLIG godt lys for hestene smiley

    Desuden tror jeg der er mange der selv murer skillevæggene op og så køber fro nterne, frem for også at købe skillevægge. Det er jo en ret dyr fornøjelse at købe alt inventar


  • #7   4. apr 2010 som de andre skriver, så tag et kig forbi hestenettet for der er virkelig mange billeder af stalde osv.

    men generalle råd ville være:

    vinduer som kan åbnes for bedere indeklima, men også sådan at der kommer masser af lys ind i stalden.. vi har bla også gennemsigtige tagplader i vores stald (ikke alle pladerne, men en eller to i hver boks) giver også rigtig godt lys.

    bred dør, så man ikke resikerer at blive klemt, og en bred gang er også meget rar hvis man bruger den til at strigle på.


Kommentér på:
stald inventar

Annonce