{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Vende sur hest til glad ? :l {{forumTopicSubject}}

Hej..

min nye hest har det meget med at se sur og farlig ud.. Hun er en meget bestemt dame, som benstemt ikke altid lige føler for at nusse.. Men hun kan også stå med ørene tilbage, og hovedet på min skulder og hygge? Jeg gad jo godt at vende op på dette, så hun altid så glad og tilpas ud..

Er der nogen som har stået i situationen, som har fået vendt om på dette ?

Det bedste hun ved er dressur træning, men hun er også utilpas når hun skal have sadel på, selvom den passer, og hun ikke viser tegn på gjordkrampe..


Og nej hesten har ikke haft et hårdt liv o. lign..

Nogen der har erfaring med dette ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vende sur hest til glad ? :l
  • #1   24. jul 2010 Basse virkede også sur en over gang og gad ikke rigtig snakke osv... men vi begyndte med noget HMS og tillidsøvelser og så kom det lidt efter lidt og nu vrinkser han efter os og er den der helst vil snakke med os på folden og er blevet meget mere "arbejsvillig" og han ser bestemt også meget mere tilpas og glad ud end før! smiley

  • #2   24. jul 2010 Topper kommer også altid hen til mig på folden, også selvom jeg lige har spayet hende eller sådan noget,,


    Det er faktisk mest på staldgangen hun ser sur og trist ud, og når hun får mad er hun temmelig boks sur..


  • #3   24. jul 2010 Så tror jeg desværre ikke jeg kan hjælpe smiley

  • #4   24. jul 2010 vil prøve mig frem med ridekapsun i stedet for bid, og noget jordtræning, med godbidder (Tror jeg er bedst til hende her)

    Nogen der har prøvet noget lign ?


  • #5   24. jul 2010 En jeg kender har haft samme porblem, han købte en hest, han var sur på marken og i boksen, men i starten kom han op på marken til ham hver dag og gav ham et æble når han havde ørene fremme, efter et stykke tid gik han op til ham hver anden dag og så videre ;D

  • #6   24. jul 2010 Altså min virker ikke til at have et problem med mig. Hun elsker at ride, hygge, dvs hun slapper af med disse ting, men hun kan stadig god stå med ørene tilbage mens vi hygger.

    Hun kommer altid hen til mig når hun er løs eller på fold.. Men fx prøvede jeg at løsspringe med hende den anden dag. (UDEN jag, altså hvor jeg trav hende hen til springet. Og hun virkede bare så sur og irriteret over at nogen skulle bestemme hvad hun skulle gøre. Hun kom stadig hen til mig efter springet, men virkede så modvillig overfor det vi lavede..


  • #8   24. jul 2010 team india: Der er ingen problemer med at røre min over alt. hovedet gider hun ikke rigtig, men jeg kan sagtens.. Det er forskelligt hvor længe jeg strigler, men tit er hun bar hurtigt inde for at få sit hø her om sommeren fx.. Så jeg tror ikke det vil hjælpe..

  • #10   24. jul 2010
    Hvordan mener du en sur hest ser ud? For hvis det er når den har ørene vendt bag ud, uden de lægger ned - så er Maja konstant sur.
    Hun har aldrig ørene fremme, med mindre hun lytter til noget.

    Ang. sadelen - så tjek ryggen for smerter kan være noget der.

    Bare fordi ørene er vendt bag ud, betyder det ikke hesten er mobset - en mobset hest har ørene lagt ned af nakken.


  • #11   24. jul 2010 Hun ligger dem ned, og har en sur mine. Det er ikke fordi de bare er vendt nej..
    Masserede hende den anden dag med massageapperat, der var ikke nogle ømme punkter umiddelbart, det nød hun bare..


  • #12   24. jul 2010 jeg ville få en kiropraktor ud og kigge evt også tandlæge..

    min gamle hest var bestemt og heller ikke særlig snakkeglad, så næsten altid sur og tvær ud og var lidt utilfreds med af få sadel dog..

    det vidste sig hun gik med mange ømheder rundt omkring som chikanerede hende i hverdagen og efter to gange med kiropraktor havde jeg en super glad hest.. det var ikke synligt som sådan, hun reagede ikke når hun trykkede hen over ryggen når de normalt er ømme men bed på åbenbart i sig..

    det er forsøget værd!


Kommentér på:
Vende sur hest til glad ? :l

Annonce