{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

dyrenes beskyttelse?? hvornår? {{forumTopicSubject}}

simpelt... eller skulle man tro..

hvornår går man til dyrenes beskyttelse? og hvad skal der til før de vil gøre noget ved en sag?

er kommet et sted hvor der er ekstremt uhygeinisk,
- med slikposer, reb fra halmballer og andet affald, cigaretter, lightere mm. der ligger og flyder så hestene kan komme til at spise det.
- derudover står der ofte drikkevare i glas (cola/kaffe) rundt omkring som vælter samt div. slik /frugt/og skåle med vand fra sårrensning og tiltrækker dyr .
- hestene får ikke passet tænder og hove som de skal..og ej heller dyrlæge selv om det loves.
- de får heller ikke særlig ofte mad, måske 2 gange om ugen (de der er heldige) og står på folde uden mad.. (de får så lidt wrap for at de får lidt).

kan ikke finde ud af om det hjælper at gå videre, og hvad der sker hvis jeg gør det...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrenes beskyttelse?? hvornår?
  • #1   9. sep 2010 start med at tale med ejer af stedet om det. En oprydnings dag vil hjælpe en del.


  • #2   9. sep 2010 tro mig, hjælper ikke her... oprydning er jo ikke det eneste problem, og gik rigtig tit og ryttede op når jeg var der (selvom jeg aldrig selv smed noget)...der blev tilmed brændt affald af lige ved siden af folden.

  • #3   9. sep 2010 Snak med ejer først. Tror ikke DB vil rykke ud for sådan noget. smiley

  • #4   9. sep 2010 Jeg ville gå http://www.hestens-vaern.dk/..

    Jeg har selv brugt dem et par gange.
    De er hurtige, altså de rykker ud indenfor 3-4 dage (:



  • #5   9. sep 2010 pernille, de er heldigvis ikke totalt magre... ikke noget alvorligt endnu... men meget tydelige ribben har de stort set alle sammen, og ved ham jeg passede tabte sig helt vildt den tid jeg var der.

    pia- tak vil jeg prøve, ved ikke om jeg er emsig, synes bare det er for galt derude... håber sandlig ikke det er sådan de fleste heste har det.

    hesten jeg passede var der ½ år hvor han hverken fik passet tænder eller hove en eneste gang... og han fik vaccination 1 måned for sent.


  • #6   9. sep 2010 Jeg ville selv kontakte dem,.
    Det er ihvertfald ikke sådan mine heste lever smiley

    Men kontakt dem, og så fortæl hvordan det står til derude, send meget gerne billeder!
    Det kan de godt finde på at spørge efter..


  • #7   10. sep 2010 En ting er hvis der roder, og er uhygiejnisk, - det er jo ikke dyremishandling. Men hvis hestene ikke står på fold med rigeligt græs, og de kun får meget lidt foder, så er det jo en helt anden sag. Jeg ville også forsøge at kontakte nogle der kan hjælpe...

  • #8   10. sep 2010 Tror ikke de gør noget, har selv kontaktet dem engang med lignende, hvor der ikke var specielt hjælpsomme hvertfald..

  • #9   10. sep 2010 At hesten bliver vaccineret en mdr for sent, har altså ingen betydning for dens heldbred. Det har kun betydning hvis den skal ud og starte stævne.
    At der bliver brændt affald ved siden af folden, hestene kan vel flytte sig fra røgretningen i så fald det skulle blæse lidt.
    Mine heste får da heller ikke ordnet tænder, dyrlægen tjekker dem en gang om året.
    Hovene, nogen hestes hove vokser langsomt og har måske kun brug for beskæring 2 gange om året.
    Men at de ikke for noget at spise og er synligt tynde heraf, se det er en anden sag og det skal der reageres på.


  • #10   10. sep 2010 At de roder gør de ikke noget ved!
    Du må tage en snak me de folk der har stedet og hvis du selv kommer tit(?) såkunne du jo "tage fat" og rydde op og foder når du kommer.

    Hvis det er tydeligt at hestene bliver misrøgtet, er tynde har lange flækkede hove mm. så ring og fortæl hvordan de har det så bure de komme ud.


  • #11   10. sep 2010 så længe de har mad og vand så plejer DB ikke at gøre nogt, prøv istedet for alle dyrs ret, han skulle være ret oppe på mærkerne

    Og vaccinationer gør ikek at hesten ikke bliver syg, den gør at HVIS hesten bliver syg så er den hurtigere ovre sygdommen


  • #12   10. sep 2010 Ville klart kontakte hestens værn i stedet for.. Dyrenes beskyttelse tager sig kun af større sager.

  • #13   10. sep 2010 er dyrene tynde eller misrøgtede ?
    det er vel det der er problemet.
    at det roder, eller at der bliver brændt affald af er ikke dyremishandling og det er op til ejeren selv om de kan leve med det rod.
    ser hovene slemme ud, vi har fire heste hvor den ene kun bliver beskåret 2 gange årligt og vores hoppe bliver tilgengæld beskåret hver 14 dage ( en rigtig dyr dame ), det er så forskelligt hvad de har brug for.
    så det vigtigste inden du anmelder er at se om hestene lider nød, om de er tynde osv


  • #14   10. sep 2010 ang. vaccination... det er en træningsstald hvor andre får passet og trænet deres heste... hvis de så lover at vedligeholde hestene, tror jeg nok som ejer jeg ville blive ret sur hvis det ikke blev gjort.

    og de har trængt til smed længe stort set alle sammen, kan jo ikke være rigtig der skal være revner og strålen hænger udenfor selve hoven før der sker noget, slet ikke når de gang på gang lover ejeren det nok skal ske.


Kommentér på:
dyrenes beskyttelse?? hvornår?

Annonce