{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Hvilken alder på hest til mig? {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Har jo mest ledt efter en unghest i min søgen efter hest. Eller i hvert fald MAX 10 år.

Der er så selvfølgelig dukket nogle heste op på 11 når jeg har kigget rundt på nettet, og så har jeg tænkt at det ikke skal være ét år, der skiller os ad...

Nu har jeg så fundet en hest, der lyder super skøn. Men den er 12 år gammel. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg bare er begyndt at sige "Jeg kiggede jo på den på 11, så hvad er et år fra eller til?" således at jeg til sidst også accepterer 25-årige heste smiley Eller om 12 år er en fin nok alder til mig?
Jeg vil jo gerne have en hest, som jeg kan bruge en masse år endnu til både dressur, spring og ture. Ikke en hest, der om et par år er færdig som ridehest. Men jeg ved ikke hvor "gammel" en 12-årig hest er nu om dage? Er den ved at være oppe i alderen, eller er der stadig tid for at lære en masse nyt?

Glæder mig til svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken alder på hest til mig?
  • #1   19. dec 2010 En 12 årig hest er i sin bedste alder smiley

    Hvis ikke man vil ride grandpix kan en hest sagtens gå til den er 25 år.. med mindre den jo får en skade eller bliver syg smiley

    jeg syntes at 12år er en god alder smiley


  • #2   19. dec 2010 altså nu er heste i deres bedste alder over de 10

  • #3   19. dec 2010 Som de andre siger, så er hesten i sin bedste alder deromkring, så det kan du sagtens vælge at gøre, med sådan en hest. Jeg valgte at købe en på 3½, så jeg ved hvor hun har været, og hvordan hun har været behandlet. Men jeg købte min vallak da han var 8-9 år, og nu er han snart 14, og han holder sig rigtig godt :o)

    <i> Mvh Louise </i>


  • #5   19. dec 2010
    En hest i sin bedste alder er efter min mening 12-16år sådan cirka.
    Ville heller ikke have noget imod at købe en på 18.

    En hest kan sagtens være aktiv efter den er 20år - så en hest der kun er 12 år den har massere tid i sig endnu.

    Selvom Maja er 29år betyder det ikke hun er helt dum. Man kan altså godt lære en gammel hest nye tricks smiley og hun kan godt stadig huske alle de dressur øvelser hun har været igennem da hun var ung.
    ( Kan alle pony øvelser ).
    Jeg tror også på at des længere man holder hesten igang - des længere holder den smiley


  • #6   19. dec 2010 Jeg har lige købt min for 2mdr siden - hun er 12år, og er mere frisk end min gamle 5års var smiley Det kommer an på mange ting. Deres temperament, afstamning og i særdelshed fortid smiley

  • #7   19. dec 2010 Altså jeg synes ikke man skal kigge så meget på hestens alder selvfølgelig køber jeg ikke selv en på 25 år som min ridehest... Min egen fjoller hoppe hun er 14 år og tror hun er 5 hehe så synes det er vigtigere om i passer sammen

  • #9   19. dec 2010 Hehe jeg har aldrig tænkt på at skulle tjene på mine heste, men skal de vidre en gang må jeg tage hvad jeg kan få, men regner jeg ikke med de skal...

    Jeg tror det kommer lidt an på hvad man vægter højest, men også hvad prisklasse man kigger i... kan godt se at hvis vi snakker om mange penge skal man jo mindst kunne få det ind man gav


  • #10   19. dec 2010 Jeg kan tilslutte mig de andre, - min egen basse bliver 14 næste år, hvilket jeg har svært ved at forstå. Han er næsten mere frisk og frejdig end da jeg købte ham som 6 års, og jeg føler mig overbevist om at han er ridehest de næste 8-10 år :o)

    Jeg ville ikke være bekymret for at købe en 12 års :o)


  • #11   20. dec 2010 Mine to er 19 og 21. Og de går stadig stævner og er fulde af energi og gåpå mod smiley De har også masser´af erfaring.

  • #12   13. apr 2014 Det kommer også meget an på hvor "slidt" den er! smiley

    nogen kan gå til de er 30 andre 17..

    Men hvis du søger unghest? hvorfor kigger du så på 10 og 12 års? smiley


Kommentér på:
Hvilken alder på hest til mig?

Annonce