{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Værste oplevelse m. at prøve hest? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Håber I havde en god jul!

Nu har jeg jo været ude at prøve en del heste på det seneste. Det er altså lidt af hvert man kommer ud for, og det er mig en gåde, hvor langt ude man åbenbart kan tillade sig at være som hesteejer.

Jeg skulle ud og prøve en hest - lå og kørte over en time i forfærdeligt vejr, men gjorde det fordi, hesten lød som om den kunne være den helt rigtige for mig.
Min mor er med, og vi når omsider frem og går ind for at møde hesten. Derinde står der en smuk hest på staldgangen med ørene fremme og ser rigtig venlig ud. Min mor stryger den over halsen, går stille og roligt hen og stryger den over ryggen og ender nede ved bagbenet - ikke på indersiden, kun helt øverst oppe og udenpå! - og kræet losser hende helt umotiveret i maven. Det kom helt bag på både mig og hende, den havde lige stået med ørene fremme, og hun havde stort set ikke rørt den. Det var ikke ved "et uheld" eller for at markere, den vendte sig simpelthen efter min mor og gik direkte efter hende. Det er første gang jeg har set en hest gøre det.
Ejeren kommer med undskyldningen "Det har den aldrig gjort før, måske er det fordi den lige har fået vasket hale".
Hvorefter jeg tager en smuttur på nettet da jeg kommer hjem, søger hestens navn - finder en beskrivelse af den fra en tidligere rytter, hvor hun beskriver hvordan hun blev sparket af den en af dagene, da hun striglede den.

Tænk sig at man bringer andre i en farlig situation ved ikke at sige den slags! For ejeren ved det jo udmærket godt, det er jo ikke første gang det er sket, som hun ellers postulerede!

Og det skal lige siges, at hesten altså IKKE var en billig pony ude fra en mark. De gjorde da også meget ud af at fortælle om dens stævnesejre, men det synes jeg altså ikke man kan bruge til noget når hesten sparker en som det første når man ser den.

Hvad er jeres værste oplevelse med at kigge på hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste oplevelse m. at prøve hest?
  • #1   25. dec 2010 for snart 3 år sidne dsa jeg skulle have mig en pony med talent i dressur, da jeg ikek ville springe mere..

    vi kommer ud til den SMUKKESTe palominofarvede pony med 4 sokker og blis. ikke et øje tørt.. den står så fint så fin i stalden og min far spørg så for sjovt, hvad den dog fejler, nu hvor den ellers er så perfekt..

    jamen den er lidt svær at komme op på, men det er blevet meget bedre!
    er svaret..

    de trækker den så ned i et hjørne af ridehuset og mod barieren og vi tænker bare omg.
    Den begynder at løbe da pigen er halvt oppe på den og den anden kan ikke holde den. den tyrer hende af i fuld firspring og hun slår ryggen rigtig slemt. smiley

    Jeg vil prøve den og den gør det samme men jeg bliver siddende. Følte mig ikke tryk og efter en runde vil jeg af, så da jeg skal til at springe af løber den igen og jeg vælter.. møg dyr. det var synd for den da den var bange, men synes ikke det var fair at de ikke havde informeret mig om det da jeg ringede på den smiley


  • #3   25. dec 2010 Ja, det er træls sådan noget. Jeg har aldrig haft en dårlig oplevelse med det. Sørg altid for at ejeren af hesten, rider den før du, så du kan se hvordan den bliver redet. Nogle siger jo at hesten er venlig og gør aldrig noget. Er redet hver dag osv osv.. Det er der nogle som siger, også hesten stejler eller andet med dig, når du kommer op. Jeg foretrækker altid at ejer rider hesten før en selv.

    Nu red du jo ikke, men hvis du skal ud at kigge på flere heste, så kan du måske tage dette med i baglommen smiley

    Jeg håber at ejer af hesten, har dårlig smag i munden, over ikke at fortælle sandhederne til jer :o)

    Mvh Louise


  • #4   25. dec 2010 min værste var da jeg skulle finde hest.
    jeg kommer ud til en hest , rigtig sød i øvrigt , men så snart jeg skulle op gik den helt amok, hoppede rundt var ikke til at styre eller noget..
    det endte alt i alt med at jeg faldt af , og havde en brækket arm.
    efterfølgende, siger ejeren så at den egentlig ikk var tilredet 100% der havde kun været rytter på et par gange?.. ¨
    sys det er beskidt at de så skriver i annoncen at den er tilredet , at den har fine placeringer til stævner osv ..
    i øvrigt så var den også meget højere end beskrevet i annoncen /: ..


  • #5   25. dec 2010 Har aldrig haft en dårlig oplevelse med at prøve hest. Jo ud over at det var lidt en mærkelig måde vi fik samson på, hvor ejeren kun kom og hentede pengene, og ellers var det rideskolen han stod på som fremviste ham. Og senere fandt vi så også ud af hvorfor han var så billig. Men jeg elsker min Samson for den han er, både med hans gode og dårlige sider smiley

  • #6   25. dec 2010 Dumme ting kommer man ud for
    En hest til en mand uden rutine som SKAL være trafiksikker
    Jo jo 6 år siden de prøved at side på den
    Og trafik som mand som hade hest, sagde den gik jo op af en stor vej
    Ja med 3 hejn imellem
    Vi kørte også kun 200 km for at sen den
    Forøvrig sagde de i telefon der var til at ride uden for
    Ja der var så meget is at ingen kunne stå fast


  • #7   25. dec 2010 Har haft en dårlig oplevelse, første gang jeg skulle prøve en mulig part.
    Han var utrolig sød og rolig i boksen, i staldgangen gik han meget frem og tilbage, det var jeg blev informeret om (det var dog også det eneste sagde ejeren) Da jeg så har redet lidt på den ellers "søde" pony, begynder han at stejle og løbe og være fuldstændig ustyrlig.
    Dårlig start, men gav det en chance da han ellers var en dejlig pony, og ejeren's pige kunne sagtens ride den.
    Det endte så med jeg kunne ride ham selv, men stoppede da det til
    sidst blev for stor en mundfuld :-)..


  • #9   25. dec 2010 Da jeg skulle finde min pony som så blev Cappe, så inden var jeg uge og prøve en pony, super flink pony skulel kunne springe en hel masse men da jeg ridder den i ridehuset da vi så siger det til ejer næger hun at den er halt jeg kunne mærke det imens jeg sad på den og man kunne se det og hun stod i ridehuset men benægtede den var halt ?? Samme sted skulle jeg så prøve en ungpony bagefter der var sådan lidt fjendskab fra hende med den halte pony ...

    Da jeg var oppe og prøve Cappe så starter han med at løbe med ejeren under opsidning, går fint og intet der. Da jeg så skal op kan jeg ikek komme op fordi den løber men HSM træner lidt og så står den stille mens jeg skal op, han sætter i galop og løber bare rundt jeg kan sagtens styre men ikek stoppe ham, han prøver ikke at smide mig af eller noget. Valgte ham på trods af dette, og er glad for det.
    Vi fik af vide at han skulel have sprunget S i norge og sverige, og de havde fået ham direkte derfra. Et år efter vi har fået ham finder vi frem til dem der havde ham i sverige efter at have fundet ud af at han var købt fra en salgsstald i danmark hvor de også havde haft meget besvær med at komme op fordi han stak af ... Han havde så stået i en salgsstald i norge og var så blevet sponsoreret til en rytter i norge men hun opgiver ham fordi han stak af når man skulel op og han var sær at springe da han gloede vildt .. Og har aldrig sprunget noget højt eller nogle placeringer ...

    Han står dog stille nu, hvis jeg altså husker at håndhæve at han skal stå. At springe er blevet meget bedre man skal bare huske at blive tilbage og holde benene på =D
    Så selvom en lidt ubehagelig oplevelse kan blive noget godt =D


  • #10   25. dec 2010 hende jeg prøvede hest ved var sindsyg ærlig!
    der stod ikke nogegt dårligt i annoncen, da vi så ringer siger hun: At den er meget enrvøs stejler og kan ikke løfte hove og bider og sparker.
    Men nu er det sådan at jeg gerne ville prøve den alligevel.

    Og ja hun både bider og sparker, men kun hvis hun bliver presset meget, og hun maser også gerne en op ad væggen hvis hun er bange...
    Og hun stejler og bukker med en nervøs rytter. Men det gælder bare om at finde den rette til hende og jeg er SÅ glad for hende nu (:

    Jeg har prøvet fda jeg var 8 at skuille kigge på en 3'er, der så åbenbart viste sig at være 141, og western hest, det endte med den løb af med mig og jeg røg af og brækkede næsen, og har haft rygskader siden :s


  • #11   25. dec 2010 jeg har da heldigvis ikke oplevet sådan noget..
    men da vi prøvede luckas første gang lagde han sig ned med mig 2 gange og min søster 1 gang, men alligevel b lev jeg ikke skræmt utroligt nok, jeg er ellers en mega bangebuks smiley gamle ejere var heldigvis rigtig gode til at oplyse fejl ved hesten, som f.eks mat han løber fra en hvis man ikke tager torvet omm næsen, og han ikke kan gå i trailer - dejlig ærlige sælgere.. smiley

    håber da du finder en bedre hest, vi er også lige nu igang med at finde låne hest til min søster og jeg synes det er et mareridt..


  • #12   26. dec 2010 Først vil jeg sige, at jeg altid slår hestene op på nettet, inden jeg tager ud og prøver dem. Så har man da i hvert fald gjort sit for at finde ud af hvad dyret kan finde på, men jeg vil sige at nogle heste går der også frygtelige rygter om, som slet ikke passer.

    I sommeres havde vi en pony inden, som vi skulle sælge og den havde en forfærdeligt rygte om at den stejlede og den løb helt vildt, så ingen ville kunne styre den.

    VI havde aldrig oplevet det med denne pony og den blev da også solgt til en 10 årig pige .

    Vi har heller aldrig selv haft rigtig slemme oplevelser, men kun at folk fortælle vidt og bredt om hvor perfekt deres pony er og når man så prøver den kan den ikke engang sætte i galop.


Kommentér på:
Værste oplevelse m. at prøve hest?

Annonce